Az i4 M50 lett a BMW első tisztán elektromos biztonsági autója
A NÉGYAJTÓS SZEDÁN AZ I8 HELYÉT VESZI ÁT, MINT A MOTOE-VILÁGKUPA HIVATALOS SAFETY CARJA.
Megérkezett a BMW első tisztán elektromos biztonsági autója, az i4 M50, amely augusztus 15-én debütál a MotoE-világkupa Osztrák Nagydíján a Red Bull Ringen.
Az i4 M50 a BMW i8 helyét veszi át, mint a MotoGP villanyhajtású betétsorozatának hivatalos Safety Carja. A MotoE új biztonsági autó annak a BMW i4 M50-nek az alapjaira készült, amely idén novemberben érkezik meg a szalonokba.
Bár nem egy teljesértékű M-es BMW, ennek ellenére az i4 M50 utcai verziója azért így is brutálisan erős. Az eAWD összkerékhajtású rendszer és a két villanymotor (tengelyenként egy-egy) együttesen 536 lóerős teljesítmény és 795 newtonméter forgatónyomaték leadására képes, a szükséges energiát pedig egy 83,9 kilowattórás akkumulátorcsomag biztosítja.
Az i4 M50 mindössze 3,9 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra gyorsulni Sport Boost módban. Ezen paramétereknek köszönhetően a bajor gyártó úgy véli, a széria BMW i4 M50 egy tökéletes választás ahhoz, hogy a MotoE bajnokság biztonsági autójának kiindulási alapja legyen.
Bár a BMW nem részletezte az új Safety Car és a szériamodell közötti különbségeket, a mattszürke külsőt neonzöld kiegészítőkkel és feliratokkal látták el, a lökhárítón és az ajtókon megjelennek az M divízió színei, az autó tetejére pedig fényhíd került.
Forrás:
InsideEVs & mahzrt.hu