A gyártó önfényező promója szerint az EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja

  • Az autópályán vezetést támogató asszisztens második generációja
    nem csak tartja a sebességet és a követési távolságot, de a sáv
    közepén is vezeti az autót, illetve a sávváltásokban is segít
  • A fejlett helyzetmeghatározó rendszerekkel kiegészített
    holttérfigyelővel a sávváltások mindig, minden helyzetben
    biztonságosak
  • Az intelligens világításszabályozás tökéletes fényerőt és
    fényelosztást kínál minden forgalmi szituációban
  • A távirányítással is kiegészített parkolósegéddel a vezető immár
    távolról is vezérelheti autója parkolását merőleges és párhuzamos
    parkolóhelyeken egyaránt

A Kia régóta várt elektromos crossover újdonsága az EV6 kategóriájának legfejlettebb
biztonsági és kényelmi asszisztenseivel – köztük a fejlett vezetőtámogató rendszer legfrissebb
változatával -, és magas szintű kényelmi szolgáltatásokkal érkezik a piacra. Az EV6 innovatív
és magas technológiai színvonalú szolgáltatásai nem csak biztonságosabbá és
stresszmentesebbé is teszik a vezetést nem csak az autóban ülők, de a közlekedés többi
résztvevője számára is. Így minden utazás pihentető és intuitív élmény.

FOTÓK >>>

Hosszú utakon
Az autópályás közlekedés kényelmének és biztonságának érdekében az EV6 a Kia
autópályás vezetéstámogató rendszerének legújabb változatát használja (HDA 2). Az autó
saját radarjaitól érkező jelek alapján a rendszer nem csak a beállított sebesség tartására
képes, hanem a biztonságos követési távolságára is ügyel, miközben a sávkövető (LFA)
mindig a forgalmi sáv közepén vezeti az autót. Az ívsegéddel kiegészített navigáció alapú
adaptív sebességtartó (NSCC-C) ívmenetben csökkenti a sebességet, majd automatikusan
visszaáll a korábban beállított sebességértékre, amint azt a forgalmi körülmények lehetővé
teszik.

Ha a másik sávban a párhuzamosan haladó jármű túl közel jön, a HDA 2 a kormányzásba is
beavatkozva kerüli el a balesetet. Mostantól a sávváltás is könnyebb, mint valaha. Bizonyos
sebességhatár felett, ha a vezető mindkét kezével fogja a kormányt, az irányjelzőt megérintve
az autó automatikusan elvégzi a sávváltást a kijelölt irányba.

Az EV6 holttérfigyelő monitora (BVM) és Aktívfékezés-funkcióval is kiegészített Holttérfigyelő
rendszere (BCA) minden forgalmi szituációban biztonságossá teszi a sávváltásokat. A BVM
kiegészítő szempárként figyeli a holtteret az autó mindkét oldalán, és nagyfelbontású képet
közvetít róla az EV6 teljesen digitális, 12.3 colos képátlójú műszerfalára. A BCA a
radarszenzorok jelei alapján előbb figyelmezteti a vezetőt, de a fékek működtetésére is képes,
ha sávváltás közben veszélyt érzékel.

A többsávos kereszteződések sok vezető számára jelentenek komoly forgalmi
stresszhelyzetet. A Kia kereszteződés asszisztenssel kiegészített Ráfutásos ütközéselkerülő
rendszere (FCA) tökéletes biztonságot nyújt az ilyen kereszteződésekben is. Ha a vezető
bekapcsolja az irányjelzőt, a rendszer automatikusan figyelmeztet, amennyiben olyan
szemből érkező járművet észlel, amellyel fennáll az ütközés veszélye. Hasonló a működés
akkor is, ha a vezető a kereszteződésen egyenesen kíván áthaladni, és keresztirányban
járművek közelednek. Ha a sofőr nem reagál a figyelmeztető jelzésekre, a rendszer
fékezéssel kerüli el az ütközést.

A közlekedésbiztonság egyik hagyományos alaptétele: látni és látszani. A lehető
legtökéletesebb látás és láthatóság érdekében a Kia EV6 fejlesztői az újdonságot a márka
Intelligens világításszabályozó rendszerével (IFS) is felszerelték. Ez a rendszer a fényszórók
minden egyes LED-elemét külön szabályozva alakítja a világítási képet. Az IFS lehetővé teszi,
hogy a vezető állandóan a távolsági fényt használva haladjon anélkül, hogy elvakítaná a többi
közlekedőt. A rendszer járműfelismerő technológiával működő első kamerája automatikusan
kapcsolja ki és be az egyes LED szegmenseket, így minden helyzetben tökéletes
megvilágítást kínál, a szemből érkezők legcsekélyebb elvakítása nélkül.

Könnyű manőverezés
A parkolást és az egyéb forgalmi műveleteket a körbelátó kamerarendszer (SVM) teszi
egyszerűvé, biztonságossá és kényelmessé. A kamerák 360 fokos képet közvetítenek EV6
középkonzoli képernyőjére az autó környezetéről. A hátsó keresztirányú ütközést elkerülő
asszisztenssel (RCCA) tökéletesen biztonságos a tolatás: folyamatosan figyeli a
keresztirányban érkező járműveket a művelet közben, és szükség esetén a fékek automatikus
működtetésével kerüli el az ütközést.

Az igazán szűk parkolóhelyekre való beállásoknál segít a Távirányítással kiegészített
parkolósegéd (RSPA). Így az EV6 akkor is képes automatikusan parkolni, ha a vezető nincs
a járműben. A körbelátó rendszer kameráival és ultrahangos érzékelőkkel az RSPA
automatikusan bekormányozza az autót a merőleges és a párhuzamos parkolóhelyekre is
úgy, hogy a gázt, a féket és a sebességváltót is önállóan kezeli.

A hátsó utasok kiszállását a Biztonságos kiszállás-segéd (SEA) teszi biztonságossá:
figyelmeztet és reteszeli is az ajtózárakat, ha hátulról érkező járművet érzékel a holttérben.
Az EV6 intelligens csomagtérajtaja az autó jeladóját hátul, a csomagtér közelében érzékelve
automatikusan kinyitja annak fedelét, így sokkal kényelmesebb és gyorsabb a pakolás, hiszen
nem kell a csomagokat letenni a csomagtartó kinyitásához.