Több mint duplájára nőtt a NIO bevétele


, JÖVŐRE ÚJ MODELLEL JELENTKEZIK A TESLA RIVÁLISA

Több mint duplájára nőtt a Nio árbevétele a második negyedévben, ami részben az értékesítési volumen emelkedésének volt köszönhető.

Mindeközben a cég továbbra is veszteséges, de az elemzői konszenzushoz képest kisebb volt a veszteség. Bár a globális chiphiány továbbra is kihívást jelent az autóipar számára, a menedzsment a következő negyedévre is további növekedést prognosztizált – í­rja a portfolio.hu.

Közzétette legfrissebb számait a Nio, a kínai elektromosautó-gyártó értékesítése 21 896 járművet tett ki a második negyedévben, ami a tavalyi év azonos időszakának több mint duplája, viszont az idei első negyedévhez képest csupán 9,2 százalékos növekedést jelent.

A cég árbevétele a tavalyi évhez képest 127,2 százalékkal 8,4 milliárd jüanra nőtt, az első negyedévhez képest pedig 5,8 százalékos volt a növekedés. Ez mérsékelten ugyan, de meghaladta az elemzők által várt 8,3 milliárd jüanos értéket.

A Nio továbbra is veszteségesen működik, bár a tavalyi 1,2 milliárd jüanhoz képest csak 659,3 millió jüanos adózott veszteségről számolt be a cég, ami szintén kedvezőbb az elemzői konszenzusnál.

A várakozásokat tekintve a Nio 23-25 000 autó leszállítását prognosztizálja a harmadik negyedévre, az árbevétel pedig 8,9-9,6 milliárd jüan között alakulhat, ami 97-113 százalékos növekedésnek fele meg év/év alapon.

William Bin Li, a Nio vezérigazgatója elmondta, hogy a globális ellátási lánc még mindig bizonytalanságokkal küzd. A vállalat szorosan együttműködik partnereivel, hogy javítsa a teljes ellátási lánc termelési kapacitását – mondta. A Nio fokozott versennyel néz szembe más elektromos járművekkel foglalkozó cégekkel Kínában, köztük a Li Autoval és a Xpengel, valamint az amerikai Teslával.
A Nio, amely az EC6, ES6 és ES8 SUV-kat gyártja, szintén készül arra, hogy jövőre megkezdje első szedánjának, az ET7-nek a szállítását.

„Mivel az elektromos járművek elterjedése világszerte kezd eléri a fordulópontot, úgy véljük, hogy fel kell gyorsítanunk az új termékek bevezetését, hogy a globális piac növekvő felhasználói bázisának még több prémium kategóriás, intelligens elektromos járművet kínálhassunk kiváló holisztikus szolgáltatásokkal”

– mondta Li. A vállalat célja, hogy jövőre három új termékkel, köztük az ET7-essel álljon elő – tette hozzá.

A Nio az akkumulátorcsere-szolgáltatással próbálta megkülönböztetni magát a versenytársaktól. A Nio-felhasználók speciális szervizállomásokon cserélhetik lemerült akkumulátorukat egy teljesen feltöltöttre.
„A Nio számára a siker kulcsa valóban az akkumulátor-technológia lesz. Úgy gondolom, hogy hatalmas innovációk vannak a láthatáron”

– mondta Daniel Ives, a Wedbush Securities ügyvezető igazgatója csütörtökön a CNBC-nek. Hozzátette: „Úgy gondolom, hogy ez az egyik, hogy ha kitekintünk a következő egy-két évre, amellett, hogy a részvény árfolyama szerintem masszívan feljebb megy, úgy gondolom, hogy a piaci részesedés potenciálisan megduplázódhat.”

A Nio árfolyama 1,1 százalékos pluszba került tegnap a zárás utáni kereskedésben, míg idén 9,8 százalékot esett az elektromosautó-gyártó árfolyama.