Csató Attila: „Speciális verseny jön az idén bevált 50 kilométeres szakaszokkal”
Két évtized után tér vissza szeptember végén Kalocsára a Magyar Tereprallye Bajnokság
Most már végleg eldőlt, hogy szeptember 24-25. között Kalocsán folytatódik a 2021-es Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság. Egy biztos, a kétnapos, összesen 260 kilométeres viadalon a teljes magyar élmezőny ott lesz, és a főszervező, Csató Attila vadonatúj pályákat ígér a versenyzőknek.
A tavalyi, versenymentes év után a poraiból feltámadó hazai tereprallye szakág 2021-re egy hatállomásos bajnokságot írt ki, amelyből négy viadalt – a Riverside Baja, a Baja Satu Mare, a Nyír1 Baja és a HunGarian Baja – már meg is rendezett nagy sikerrel és még nagyobb mezőnnyel. Az ötödik versenyre, a Kalo Race szeptember 24-25. között kerül sor, és a sportág két évtized után tér vissza Kalocsára. Maga a verseny nemcsak a hazai bajnokság ötödik viadala, hanem az FIA Közép-európai Zóna (CEZ) Tereprallye Bajnokság következő állomása is lesz egyben.
„Noha nem tegnap járt a szakágunk errefelé, azért azt a pályák kijelölésénél láttam, a reptér és a környék alig változott. Egy biztos, nem a húsz éve kijelölt pályákon fog versenyezni a mezőny, mert vadonatúj szakaszok várják majd az indulókat. Miután a Duna árterében lesz a pályák nagy része, így a versenyzők löszös, földes és homokos talaj keverékére számítsanak. Ezúttal viszont kimaradnak az erdős részek, ugyanis a szarvasbőgés miatt oda nem kaphattunk engedélyt” – árulta el Csató Attila.
A főszervező hozzátette, maga a verseny új lehetőségként került be a versenynaptárba – eredetileg ebben az időpontban rendezték volna a Nyír1 Baját –, de ettől függetlenül kihozzák belőle a maximumot. Mint mondta, az idén bevált rendszer szerint rendezi a kalocsai viadalt, azaz pénteken kétszer 28 kilométert, míg szombaton négyszer 51 kilométert tesznek meg a versenyzők, azaz a Kalo Race össztávja 260 kilométer lesz.
„Minimalizáltuk az etapokat, igyekeztünk a rajtot és a célt egymáshoz közel tenni. Lesz egy speciális, neutralizációs állomás is, ugyanis egyszer keresztezzük az 51-es főutat, és ezzel a megoldással szinte időveszteség nélkül mehetnek majd tovább a versenyzők. Abban biztos vagyok, hogy ez lesz idén a legnagyobb átlagsebességű bajnoki viadal, ám az is biztos, ha esni fog, akkor kizárólag lánctalpakon lehet majd teljesíteni a szakaszokat” – jelentette ki Csató Attila.
És ami egy kicsit bizarrá teheti ezt a versenyt, az az, hogy a Parm Fermé a városban található női börtön szomszédságában lesz kijelölve.