Ősztől már a 14-es vonalon is közlekednek CAF-villamosok
Befejeződött a villamosvágányok felújítása, így hétfőtől ismét teljes útvonalán jár a 12-es és 14-es villamos. Az Újpesten közlekedők komfortérzetének növelése érdekében szeptember 4-től már a 14-es villamos vonalán is lehet utazni CAF-villamossokkal. A klimatizált, alacsonypadlós, modern járművekkel egyelőre hétvégente találkozhatnak a Budapesti Közlekedési Központ ügyfelei.
Augusztus 30-tól, hétfőtől ismét teljes vonalon közlekednek a 12-es és 14-es villamosok, miután befejeződött a villamosvágányok felújítása. A karbantartás alatt elvégezték azokat a kisebb munkákat is, amelyek a CAF-villamosok közlekedése miatt váltak szükségessé, így a Gyöngyösi utca megállóhely peronján is végeztek javításokat.
Szeptember 4-től, szombattól minden hétvégén a 14-es villamos vonalán is találkozhatnak a fővárosiak a korszerű villamosokkal, az ott közlekedő Tátra T5C5K típusú villamosok mellett. Az energiahatékony, klimatizált járművek már az 1-es, a 3-as, a 17-es, a 19-es, hétvégente pedig a 42-es és a 69-es villamosok vonalán is szolgálják a fővárosiakat.
A 2022. májusáig meghosszabbított fővárosi járműbeszerzés keretében lehívott CAF-villamosok nemcsak kényelmesebb, hanem biztonságosabb utazást is biztosítanak a budapestieknek. A CAF-villamosokat alacsonypadlós kivitelüknek köszönhetően a mozgásukban korlátozott személyek és a babakocsival közlekedők is könnyedén használhatják.
Az elmúlt években indított jelentős járműparkfejlesztés rengeteget javított a fővárosi közösségi közlekedés színvonalán. A BKK elkötelezett abban, hogy folytatódjon a járműflotta megújítása. Amennyiben az anyagi forrás rendelkezésre áll, további lendületet kaphat a fejlesztés annak köszönhetően, hogy a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója, dr. Walter Katalin aláírta a CAF-villamosokat gyártó spanyol vállalattal a szerződésmódosítást. A megállapodás lehetővé teszi, hogy a BKK 2022. május 17-ig – teljesen vagy részlegesen – lehívhassa a még opcióban szereplő 51 villamost. A villamosok típusára nincs megkötés, tetszőlegesen rendelhető hosszú, illetve rövid szerelvény is.
A „Budapesti villamos és trolibusz járműprojekt II. ütem (IKOP-3.1.0-15-2017-00013)” a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 17,6 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 17.699.115.044 forint.