A hazai szaksajtónak is bemutatkozott az új Opel Grandland
Markáns megjelenés, high-tech megoldások, digitális Pure Panel műszerfal
- A Mokkához hasonlóan a Grandland is a márka új arcával, az Opel Vizorral érkezik
- Csúcs-színvonalú plug-in hibridek, valamint dízel- és benzinmotorok
- Teljesen digitális Opel Pure Panel műszerfal, nagyméretű kijelzőkkel
- IntelliLux LED® Pixel fényszórók, éjjellátó rendszer és elektromos összkerékhajtás
- Kezdőár: 7.990.000 forint
Az új Opel Grandland már megrendelhető – új megjelenés, innovatív technológiák és kiemelkedően jó hatásfokú motorkínálat, amelyben plug-in hibrid hajtás is megtalálható. Az új Grandland már 7 990 000 forintos induló áráért (áfával, Opel finanszírozás esetén) is magas színvonalú vezetéstámogató rendszereket és kényelmet kínál. Az új modell műszerfala immár az Opel teljesen digitális Pure Panel-je. A rendelhető IntelliLux LED® Pixel fényszóró és az éjjellátó rendszer a Grandland-ben debütál.
Az új Grandland már mától megrendelhető, az első autók az ősz végén készülnek el az Opel Németországban, Eisenach-ban működő üzemében.
“Az új Grandland az Opel csúcs SUV-modellje kívül-belül sportos formáival, és magasabb kategóriákból ismert asszisztens rendszereivel biztosan elbűvöli majd a vásárlókat, akik a magas hatásfokú benzin- és dízelmotorok mellett plug-in hibrid hajtásláncot is választhatnak elektromos összkerékhajtással, vagy a nélkül” – mondta Andreas Marx, az Opel Németország vezetője, aki azt is hozzátette, hogy valamennyi modellváltozat ára kimondottan kedvező.”
A Grandland valamennyi változata jól felszerelt. Az alapfelszerelés része az automatikus vészfékezéssel kiegészített, ráfutásos ütközés figyelmeztető rendszer, a gyalogos felismerő funkció, a sávtartó, a táblafelismerő, a fáradtságjelző, és a sebességhatárolós tempomat is.
Az új Grandland a márka új arcával, az Opel Vizorral érkezik. A Pure Panel műszerfal már az alapmodellben is megtalálható, 7 colos vezetői kijelzővel és ugyanekkora színes középkonzoli érintőképernyővel. Utóbbin az Apple CarPlay és az Android Auto is kezelhető az infotainment rendszeren keresztül.
Már a belépő szintet jelentő, 7 990 000 forintos Business Edition kivitelben is van első-hátsó parkolóradar, automata parkolóasszisztens, tolatókamera és holttérfigyelő is; ezek a felszerelések mind hatásosan növelik a biztonságot. A felszereltséghez illő teljesítmény érdekében a Grandlandet alapban egy közvetlen befecskendezéses 96 kW-os (130 LE-s) turbós benzinmotor mozgatja (fogyasztása hatfokozatú kézi sebességváltóval (NEDC1): város 6.2-5.8 l/100 km, városon kívül 4.9-4.5 l/100 km, vegyes 5.4-5.0 l/100 km, 124-114 g/km CO2; (WLTP2): vegyes 7.1-5.9 l/100 km, 161-133 g/km CO2).
Azok, akik teljesen elektromos és így emissziómentes autózásra vágynak, de a nagy teljesítményről sem kívánnak lemondani, kétféle plug-in hibrid hajtáslánc közül választhatnak. A Business Edition kivitelben is megrendelhető Grandland plug-in hibrid induló ára 13 500 000 forint (áfával, Opel finanszírozással), (fogyasztás; (WLTP2): 1.8-1.3 l/100 km, CO2-kibocsátás 41-29 g/km; (NEDC1): 1.9-1.5 l/100 km, 43-34 g/km CO2; mindkettő vegyes érték).
Az Opel Grandland plug-in hibrid
1.6 literes turbós benzinmotorjával, és szintén az első kerekeket hajtó villanymotorjával a Grandland plug-in hibrid kombinált rendszerteljesítménye 165 kW (224 LE), hajtásláncának össznyomatéka pedig akár a 360 Nm-t is elérheti. Az 1.6 literes, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbós benzinmotor önmagában 133 kW teljesítményű (180 LE), a villanymotor 81 kW-ra (110 LE-re) képes. A hajtáslánc lítiumion akkumulátora 13.2 kWh kapacitású. A villanymotor villamosított, nyolcfokozatú automataváltóhoz csatlakozik, a Grandland ezzel a hajtáslánccal 8.9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra. Tisztán elektromos üzemben a Grandland plug-in hibrid végsebessége 135 km/h, mindkét hajtásmód együttes használatával pedig 225 km/h.
Az összkerékhajtású plug-in hibrid kivitel hajtásában az 1.6 literes turbós benzinmotor két villanymotorral dolgozik együtt, így a kombinált rendszerteljesítmény 221 kW (300 LE), a WLTP2 szabvány szerinti fogyasztás (súlyozott vegyes érték) pedig 1.7-1.2 l/100 km, 39-28 g/km CO2-kibocsátás mellett. (Az NEDC1 szerinti értékek: 1.6-1.5 l/100 km, és 37-33 g/km CO2).
Az összkerékhajtású kivitel végsebessége 235 km/h, sportos 6.1 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulással. A két villanymotor közül az egyik elöl, a másik a hátsó tengelyen dolgozik. Az első elektromos hajtás teljesítménye 81 kW (110 LE), a hátsóé pedig 83 kW (113 LE). A rendszer kombinált összteljesítménye 221 kW (300 LE). Az első villanymotor teljesítménye villamosított szerkezetű nyolcfokozatú automata sebességváltón át jut az első kerekekre. A hátsó futóműbe épített második villanymotor egy differenciálművön keresztül közvetlenül a hátsó kerekeket hajtja, a Grandland így állandó összkerékhajtású, kiváló tapadású autó. A villanymotorok óriási forgatónyomatéka már az elindulás pillanatában rendelkezésre áll, ami laza talajon óriási hajtási előnyt jelent.
Az összkerékhajtású modell vezetője az útfelület minőségének függvényében négyféle üzemmód közül választhat: hibrid, elektromos, AWD és sport módok állnak rendelkezésre. Hibrid üzemmódban a lehető legalacsonyabb fogyasztás a cél, így a WLTP2 ciklus szerint akár 55-65 km tisztán elektromos haladás is elérhető (69-67 km az NEDC1 szerint).
Lassításoknál a hagyományos hajtásokban egyébként hővé alakuló, mozgási energiákat regeneratív fékrendszer gyűjti össze. A regeneráció mértéke két fokozatban állítható, ezzel a villanymotorok generátorként való működése is módosul, a megtermelt elektromos energiát a rendszer a hajtáslánc 13.2 kWh-s akkumulátorába tölti.
Hatékony benzin- és dízelmotorok
A vásárlók igényeiktől, és a használat módjától függően többféle hajtáslánc közül választhatnak. Az új Grandland kínálatának benzin- és dízelmotorjai magas hatásfokúak és takarékosak. Az 1.5 literes 96 kW (130 LE) teljesítményű, 1,750/perctől már 300 Nm maximális forgatónyomaték leadására képes dízel erőforrás nyolcfokozatú automata sebességváltóval elérhető (fogyasztás; (NEDC1): város 4.6-4.3 l/100 km,városon kívül 4.2-3.6 l/100 km, vegyes 4.4-3.9 l/100 km, 115-103 g/km CO2; (WLTP2): vegyes 5.9-4.9 l/100 km, 154-128 g/km CO2).
A teljesen könnyűfém szerkezetű 1.2 literes, közvetlen befecskendezéses benzinmotor szintén 96 kW-ot (130 LE) teljesít, forgatónyomatéki maximuma 230 Nm, már 1,750/perc fordulatszámon rendelkezésre áll. Ez az erőforrás hatfokozatú kézi kapcsolású (fogyasztás; (NEDC1) város 6.2-5.8 l/100 km, városon kívül 4.9-4.5 l/100 km, vegyes 5.4-5.0 l/100 km, 124-114 g/km CO2; (WLTP2): vegyes 7.1-5.9 l/100 km, 161-133 g/km CO2) vagy nyolcsebességes automata sebességváltóval kapható (fogyasztás (NEDC1) város 6.3-5.8 l/100 km, városon kívül 5.0-4.4 l/100 km, vegyes 5.5-4.9 l/100 km, 126-112 g/km CO2; (WLTP2) vegyes 7.3-6.1 l/100 km, 166-137 g/km CO2).
Pure Panel, éjjellátó rendszer, és IntelliLux LED® Pixel fényszórók
Az Opel Pure Panel két egybefüggő, nagyméretű képernyőből áll. Ez a teljesen digitális szerkezetű, vezetőközpontú műszerfal intuitívan és egyszerűen kezelhető, miközben feleslegessé teszi a legtöbb hagyományos nyomógombot is. A legújabb digitális technológiákat vonultatja fel, és a legfontosabb információkat szolgáltatja. A vezető előtti, akár 12 colos információs központ és a 10 colos középkonzoli érintőképernyő is a vezető felé fordul, így a sofőr minden fontos információhoz hozzájut, anélkül, hogy le kellene vennie tekintetét az útról.
Az Opel SUV csúcsmodellje immár az adaptív IntelliLux LED® Pixel fényszórókkal is elérhető. Az összesen 168 LED szegmens – lámpánként 84, akárcsak az Insignia esetében – menet közben folyamatosan, a környezeti körülményekhez és a forgalmi viszonyokhoz igazítja a fénycsóvát, a többi közlekedő elvakítása nélkül.
Az új Grandland egy másik, valamennyi közlekedő éjszakai biztonságát növelő technológiája az éjjellátó rendszer. Infravörös kamerája, környezetétől eltérő testhőmérsékletük alapján a fényszórók által be nem világított területeken is láthatóvá teszi az embereket és az állatokat. Ha a rendszer az autó útjába kerülő embert vagy állatot érzékel, figyelmezteti a vezetőt.
A kamera- és radaralapú rendszerek működését összefogva a Grandland vezetéstámogató funkciói korábban nem látott kényelmet biztosítanak autópályás környezetben. Az adaptív sebességtartó a beállított sebességérték függvényében tartja a távolságot az előttünk haladótól, miközben a sávközéptartó a forgalmi sáv közepén tartja az autót. A Stop&Go funkciónak köszönhetően a Grandland megállás után automatikusan újraindulni is képes, ami jól jön a forgalmi dugóban való araszoláskor.
Magabiztos megjelenés, teljes kényelem
A külső vonalai jellegzetesen tiszták. Az Opel Vizor a teljes orron keresztülhúzódik, hátul pedig az Opel logó és a Grandland felirat áll a csomagtérajtó közepén. A lökhárítók és az oldalsó elemek fényes feketék vagy karosszériaszínűek lehetnek, a felszereltségtől függően. A lökhárítóbetétek fényes feketék, és ezüstszínűek lehetnek.
A sokféleképpen állítható első ülések AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.: Egészséges Hát Munkacsoport) minősítésűek, és így egyedülállóak a Grandland kategóriájában. Bőrkárpitozással fűtés és szellőztetés is elérhető hozzájuk. A kényelmet kulcsnélküli nyitás és indítás, valamint motoros mozgatású csomagtérajtó is növeli.
A csúcsot jelentő Multimedia Navi Pro infotainment rendszer különösen pihentetővé teszi az utazást, a középkonzol vezeték nélküli töltője pedig a megfelelő okostelefonok töltését teszi kényelmessé és egyszerűvé.
1 A fogyasztás és a CO2-kibocsátás értékeit a WLTP tesztciklusa alapján határozták meg (EU 2017/948), majd ezeket az értékeket, a más járművekkel való összehasonlítás megkönnyítése érdekében visszakonvertálták NEDC értékekké. A legfrissebb információk beszerzése érdekében kérjük, forduljon márkakereskedőjéhez. Az értékek meghatározásakor nem vették figyelembe a használati körülmények eltéréseiből, a felszereltségből és az esetlegesen más méretű gumiabroncsokból adódó különbségeket.
2 Fogyasztási és CO2-kibocsátási értékek a WLTP előírásainak (EU 2017/948) megfelelően. 2018. szeptember 1-től az új járművek típusbizonyítványához szükséges CO2-kibocsátási, és fogyasztási adatokat a WLTP tesztprotokoll előírásainak megfelelően mérik. A WLTP mára teljesen leváltotta a korábbi NEDC mérési ciklust. A valósághűbb vizsgálati körülményeknek köszönhetően a WLTP alapján mért fogyasztási és emissziós értékek sok esetben magasabbak a korábbi NEDC értékeknél. A fogyasztási és a CO2-kibocsátási értékek a felszereltségtől és a gumiabroncsoktól függően változhatnak.