Audi e-tron modellekkel az Adriára

Eddig úgy tekintettünk az elektromos autókra, mint olyan járművekre, melyek nemcsak megkönnyítik a városi közlekedést, de környezetbarát módon is utazhatunk velük. A nagy hatótávú elektromos autók megjelenésével azonban új fejezet nyílt az autózásban, így akár olyan távoli desztinációk is kibocsátásmentesen megközelíthetővé váltak, mint a horvát tengerpart. Ezt támasztotta alá az Audi azzal, hogy a szeptember végén Horvátországban megrendezésre került XVIII. Seapromo vitorlás regatta versenyre az Audi e-tron Sailing Team kizárólag elektromos meghajtású Q4 e-tron és e-tron GT modellekkel utazott. A csapat tagja volt Nagy Benedek (Beniipowa), internetes tartalomgyártó, Szakács Gergő, a Follow The Flow énekese, valamint Gianni Annoni, gasztronómiai szakember is.

A hajó kormányosa a nagy vitorlás múlttal rendelkező hajóépítő mester és versenyvitorlázó, ifj. Scholtz Imre volt, aki munkássága során eddig majdnem 500 hajót épített családjával. Az Audi utazó nagykövetei a vitorlázás mellett megtapasztalták, hogy milyen a nagy hatótávú Q4 e-tron és az impozáns e-tron GT modellekkel egy töltéssel 300-400 kilométert megtenni.

A vitorlás versenyen az Audi e-tron életérzés nagykövetei minden tudásukat és lelkesedésüket hadba állították a siker érdekében, eltökélt csapat húzta a köteleket az olykor viharos erejű szélben. A hajón teret kapott a gasztronómia is. Gianni Annoni a vitorláshajó konyháján is otthonosan mozgott és a versenyek után finomabbnál finomabb fogásokkal kényeztette az Audi e-tron csapatát.

Szakács Gergő az „Audi hangja” az egyik este a verseny résztvevőinek rögtönzött koncertet adott számos ismert és új slágerrel, melynek nagy sikere volt.

Nagy Benedek, Beniipowa internetes tartalomgyártó kedvenc, a vitorlásverseny során számos helyzetben bizonyította rátermettségét.

Az Audi e-tron Sailing Team számára hatalmas segítség volt a MyAudi alkalmazás, mely az autóval összekapcsolva mutatta meg a versenyzőknek az aktuális töltöttséget, és az út során található töltőállomásokat is. Amennyiben a fogyasztás egy gyorsabb tempó miatt megnőtt, az ideális töltést időről időre újratervezte az alkalmazás, így mindig valós képet kaptak arról, hány kilométer van még az akkumulátorban.

Az Audi e-tron csapata a vitorlázás mellett megtapasztalta az elektromos hosszú hatótávú autózás szépségét. A fejekben innentől forradalmian új távlatok nyíltak, miszerint nem kizárólag városi közlekedésre nyújt segítséget egy környezetbarát jármű.

Az Audi bízik abban, hogy a jövőben egyre többen vágnak majd neki egy külföldi útnak tisztán elektromos hajtású gépjárművel, hiszen az Európában egyre terjedő, nagyteljesítményű töltési (High Power Charging; HPC) rendszerek akár 350 kW töltőteljesítménnyel teszi lehetővé a nagytávolságú elektromos mobilitást. 25 európai országban több mint 177 ezer nyilvános töltőpont működik, melyek száma folyamatosan növekszik, így bátran állíthatjuk, hogy a mobilitás és az Audi is egy új mérföldkőhöz közeledik: egy olyan érába, melynek középpontjában a kibocsátás- és kompromisszummentes autózás áll.