BMW i Vision Circular külső
A frontrész: klasszikus stílusjegyek újraértelmezve
A BMW i Vision Circular tanulmányautó letisztult frontrésze egyértelműen a kör alakú formatervezés stílusjegyeit sugallja. A „RE:THINK” és „RE:USE” alapelveknek megfelelően az alkatrészek számát a lehető legkevesebbre csökkentették a készítők. A vese alakú hűtőrácsot a krómozott lamellák helyett digitális felületként értelmezték újra. A vesefelületek a frontrész teljes szélességében kiterjednek, az első fényszórókat és a hűtőrácsot hamisítatlan BMW-stílusjegyként, összetéveszthetetlen „duplaikonként” egyesítve. A vesefelületek ugyanakkor grafikus felületként kaptak szerepet. A digitális formatervezés a jövőben feleslegessé teheti a fényszórók és a lökhárítók geometriai variációit, ami nagymértékben hozzájárulhat a felhasznált anyagok és szerszámok mennyiségének csökkentéséhez.
A frontrész egyetlen díszítőeleme a vesefelületeken megjelenő diszkrét vonalgrafika, amely a jól ismert vesemotívum új, művészi újraértelmezése. Ez a grafika az oldalablakokon, a hátsó kialakításon, a tetőn, a keréktárcsákon és a padlóburkolatokon is visszaköszön. A BMW i Vision Circular tanulmányautón semmiféle egyéb karosszéria-kiegészítő vagy márkajelzés nem található. A BMW emblémája gravírozott formában található meg a modell frontrészén, amelyet lézergravírozott típusjelzés egészít ki.
A szélvédő alatti felületek másodlagos alumíniumból készültek. A két veseelem közötti kiegészítő szenzorcsoportban a technológiai funkciók érzékelői kaptak helyet, egyetlen kivehető elemen belül téve lehetővé az alkatrész egyszerű szétszerelését. Az első lökhárító alsó fele újrahasznosított műanyagból készült, kifinomult, üveghatású felülettel.
Oldalnézetből: a BMW új jármű-sziluettje
A kör alakú formatervezés oldalnézetből is letisztultságot eredményez. A BMW i Vision Circular tanulmányautót a dizájnerek kevés, ugyanakkor nagyméretű alkatrészekből rajzolták meg, a felhasznált anyagok sokfélesége pedig minimálisra csökkent. A formanyelv egyértelmű és azonnal felismerhető, miközben a karosszériaarányok új irányba kalauzolják a márkát. A koncepció az első tengelytől a hátsó tengelyig egyetlen felületet alkot, minimális alapterületen kínálva bőséges utasteret. Az emelkedő tetőív és a jóval előrébb tolt motorháztető egysége még álló helyzetben is a kompakt jármű-sziluett dinamikus karakterét hirdeti. A tervezők a kerekeket szinte a modell sarkaiba tolták, ahol a magabiztosan terpesztő kerékjárati ívekkel végtelenül sportos kiállást sugallnak. Hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiája mellett a tanulmányautó minimális alapterületen kínál luxus színvonalú utasteret.
A nagy felületekkel megrajzolt, süllyesztett üvegezésű utastér egyszerre modern és könnyed benyomást kelt. A krómozott díszlécekkel rajzolt oldalsó ablakkereteket egy karcsú digitális felület helyettesíti, amely szalagszerűen öleli körbe a legendás Hofmeister kink stílusjegyet. Ez a megoldás nem csupán egy innovatív stíluselem, de kijelző és kezelőfelület is egyben, amely a jármű állapotára vonatkozó információk megjelenítésére, az autóhoz közelítve pedig a kilincsekhez vezető üdvözlőfény kivetítésére egyaránt alkalmas. A kilincs megérintésére a két ajtó ellentétes irányban kinyílik, megkönnyítve a beszállást a vezető és az utasok számára, feltárva előttük az utastér bőséges helykínálatát.
Karosszériafényezés helyett tovább finomított felületek
A BMW i Vision Circular tanulmányautó tervezői tudatosan kerülték a festékek használatát, ehelyett másodlagos alumíniumból készült, világos aranyszínűre eloxált karosszériát álmodtak a modellre. Az eloxált Mystic Bronze árnyalat halvány hangulata tökéletes kontrasztot alkot a hátsó kialakítás hőkezelt acélból készült, „elevenebb” és élénkebb felületeivel. A hőkezelési eljárás végeredménye a Temper Blue Steel szín lett, amelynek kékeslila összjátéka bármelyik négykerekűnek rendkívül egyedi megjelenést kölcsönözne. Az egyes felületeken alkalmazott finomítási eljárások kimagasló vizuális hatást garantálnak, miközben az optimális újrafelhasználhatóság érdekében megőrzik mindkét fém nyersanyagjellegét. Mindez kiválóan igazolja, hogy a jövőben miként lehet a felületeket festékek használata nélkül, innovatív eljárásokkal tovább finomítani.
Innovatív részletek a keréktárcsán
A „Vivid Blue Rubber” névre keresztelt gumiabroncsok igazoltan fenntartható módon termesztett, természetes gumiból készülnek, megjelenésük pedig így enyhén átlátszó. Az abroncskeverékhez az erősítés érdekében extra színes, újrahasznosított gumirészecskéket adnak, ami izgalmas terrazzó hatást kelt és célzottan nyomatékosítja az anyagok újrafelhasználását. A BMW i Vision Circular tanulmányautó keréktárcsáit minimális anyagfelhasználás mentén tervezték meg és gyártották le. A maximális áteresztőképességű felni-kialakítás a fékrendszer optimális mennyiségű hűtőlevegőjéért felel, miközben a kerekek külső részeinek zártabb felületei a lehető legnagyobb aerodinamikai hatékonyságot szolgálják. A kerekeket a keréktárcsák közepét díszítő gyorszárak rögzítik, amelyek kifinomult vizuális hatást keltenek. A kizárólag felülnézetből látható, keskeny tetőantenna a panoráma üvegtető hátsó részébe lett beépítve, benne a járműkapcsolati- és antennatechnológiával. Utóbbi az autó aktuális állapotáról is képes információval szolgálni (nyitva/zárva, az akkumulátor töltöttségi szintje, stb…). A tetőantennában kapott helyet a magasan elhelyezett középső féklámpa is.
A hátsó kialakítás: egységes és korszerű
A koncepció hátsó kialakítását ugyancsak letisztult formában rajzolták meg a készítők. Az összes hátsó kijelzőfelületet és világítási funkciót észrevétlenül a sötét üvegből készült hátsó ajtóba integrálták, a frontrész stílusát idézve. Készenléti állapotban a sötét üvegfelületen csupán a kétdimenziós BMW-logó látható, az autó beindítására azonban a fényfunkciók és a frontrész vonalgrafikája is életre kel. A csomagtérajtó alatt elhelyezett, másodlagos acélból készült, letisztult felület kecsesen húzódik keresztül a karosszéria teljes szélességén. Alatta a minimalista stílusban megtervezett, aerodinamikailag optimalizált fekete lökhárító látható – amely szintén újrahasznosított műanyagból készült –, elegánsan lezárva a tanulmányautó hátsó kialakítását.