A Porsche szerint egyszerűbb feladat elektromos 911-est tervezni

A villanyos technológia sokkal nagyobb szabadságot ad a tervezőknek, mint a belső égésű motor.


Úgy tűnik, egyetlen autógyártó sem kerülheti el az elektromosítást, még a Porsche sem. A stuttgarti vállalatnak ott a Taycan, ami az USA-ban már jobban fogy, mint a Panamera. Ennek ellenére a paletta egyik tagja esetében még legalább egy évtizedig nem kell villanyos hajtáslánccal számolni. Ez pedig nem más, mint a 911-es. 

A Porsche elismerte, egyáltalán nem sietteti a sportautó elektromosítását. Az elektromos hajtásláncok ugyanis nem minden esetben felelnek meg a teljesítményorientált modellek céljaira. Egy friss interjúban Michael Mauer, a Porsche főtervezője elmondta, semmi sem lehetetlen és már konkrét elképzelése van arra, hogyan is nézne ki a villanyos 911-es.

A szakember elmondása alapján, amikor a Porsche készen áll a 911-es elektromosítására, minden bizonnyal tiszta lappal kezdik majd a tervezési folyamatot, hogy profitáljanak a villanyos technológia nyújtotta előnyökből. Emellett a jelenlegi 911-es platformját és dizájnját sokkal nehezebb lenne az elektromos hajtáslánc igényeihez alakítani.

„Annak a csapatnak voltam a tagja, amelyik a léghűtésesről a vízhűtésesre történő váltást megcsinálta, most pedig turbós motorjaink vannak. Talán az elektromos 911-es teljesen más lapra tartozik, de tisztán tervezési szempontból egy elektromos 911 elkészítése sokkal egyszerűbb feladat lesz” – fejtette ki Mauer. 

A legtöbb ember számára a stuttgarti sportautó elképzelhetetlen a hathengeres boxermotor nélkül, ám a villanymotorban is rengeteg erő és nyomaték rejlik. 

„Hiányzik a motorhang, de ha megnézzük a mai fiatal srácokat, vajon szükségük van rá egyáltalán? Nem hinném” – tette hozzá a szakember.

Forrás:

Motor1 & mahzrt.hu