Garamvölgyi Zoltán: „Minden lesz itt, ami klasszikusnak számít a sportágban!”
A 2021-es Magyar Tereprallye Bajnokság novemberi záróversenye, a Raid of the Champions elhagyja az eddig megszokott központját, a nyirádi Vörös katlant
Noha még majd egy hónap választ el minket a 2021-es, hatfordulós Magyar Tereprallye Bajnokság utolsó, és az FIA Közép-európai Zóna (CEZ) Tereprallye Bajnokság következő állomása is lesz. A november 5-7 között rendezendő Raid of the Champions főszervezője, Garamvölgyi Zoltán elárulta, a viadal marad Nyirádon, ám a legendás Vörös katlan helyett a településen belül lesz a verseny központja és szervizparkja. Az előkészületek már javában zajlanak, és mivel szinte valamennyi kategóriában és abszolútban is itt dől el a legjobbak sorrendje, az sem kizárt, hogy nevezési rekord születik majd.
– Ugyan marad Nyirád a Raid of the Champions helyszíne, de ezúttal nem a legendás katlan ad otthont a versenyirodának és a szervizparknak. Miért kellett változtatni?
– Először is nagy köszönet jár Mózer Attilának és a Nyirád Motorsport tagjainak, hiszen a korábbi években remek vendéglátói voltak a Raid of the Championsnak, sőt, egy alkalommal a világkupa futamunk, a Hungarian Baja első két napjának is. Rengeteg szép emlék és élmény köt a Vörös katlanhoz, hiszen gyerekkoromban nem indult el ott rallycross verseny nélkülem, sőt pár éve lehetőségem volt néhány versenyen a Supercar kategóriában rajthoz állva belülről is kipróbálhattam… Azonban egy hónapja tulajdonos váltás történt a pályán, és mivel a Raid of the Championsszal egy időben rallycross verseny kerül megrendezésre, így mi költözni kényszerültünk.
– Azért maradt a viadal a településen, vagy Nyirád – ki tudja meddig – kikerül a tereprallye versenynaptárából?
– Volt néhány nap, amíg végiggondoltam, hogy mit is tegyek, de az élet végül hirtelen megoldotta. Nagy Gábor polgármester úrtól meghívást kaptunk a nyirádi falunapra, hogy állítsunk ki néhány tereprallye-s autót, amit nagyon szívesen megtettünk. Elvittem magammal Kéry Szilvesztert is, hiszen navigátora, Bartha Barbi nyirádi születésű, tehát több oka is volt, hogy ott legyünk. Nagyon kedvesen fogadtak bennünket a helyiek, és hamar körvonalazódott, hogy Nyirád település kiváló központ lesz nekünk a Raid of the Championsra. A szép művelődési ház és a tágas szervizpark a focipálya körül optimális kombó lehet néhány km-re a szelektív szakaszoktól. A következő héten meg is állapodtunk, és azóta is folyamatos az egyeztetés a település vezetőivel. Külön kiemelném, hogy szombat este a díjkiosztót a színházteremben tartjuk, ahol egy könnyű disznótoros vacsorával zárjuk le a nem túl könnyű 2021-es versenyszezonunkat.
– Szinte minden kategóriában, valamint abszolútban is nyílt a harc a bajnoki címekért. Milyen mezőnyre számít?
– Az utóbbi időben népszerűvé vált a Raid of the Champions a versenyzők körében, és nemcsak azért, mert évzáró, vagy eldöntené a bajnokság végeredményét, hanem azért is, mert szerintem egész évben a legösszetettebb, legváltozatosabb és legszebb nyomvonalat használjuk itt. Hónapok óta szó van róla, hogy a Lengyel Bajnokság zárófutama is csatlakozik a viadalhoz, de kicsit szkeptikus kezdek lenni ezzel kapcsolatban, mert ellentmondó hírek terjengenek a levegőben, amelyeket ma még nem szeretnék kommentálni. Az autósoknál több helyen is nyitva van még pár foka a dobogónak, és a motoros bajnoki címért való versenyfutás olyan szoros, hogy Kárpáti Peti és Bodor Robi közül az lesz 2021-ben a bajnok, aki előrébb végez a szezonzárón. Nagyon sok következetes munka és kitartás van az utánpótlás (CH) kategóriában, amelynek szintén Nyirádon dől el a végeredménye. Boldog vagyok, hogy a hírek szerint három-négy versenyző is feljebb lép a jövő évben a T4 kategóriába. Szoros csatákra számítok a remélhetőleg hat-hét országból érkező versenyzők között és azt gondolom, hogy ehhez méltó körülményeket és pályát fogunk biztosítani az év utolsó futamára.
– Ha már szóba kerültek a pályák. Mire számíthatnak a versenyzők?
– Ez egy magyar esszencia. Van klasszikus köves, hullámos lőtér, aszfalt minőségű murvás hegyi szerpentin, szűk, földes erdei utak, homokos, füves mezők, és az eddigi ötvenhez több mint harminc kilométer, eddig soha nem használt újdonságot fűztem hozzá, így szombaton nyolcvanöt kilométer csoda vár mindenkit, állandó felület- és ritmusváltásokkal. A közúti útvonalat minimalizáltuk, és nem kötelező a közeli városba bemenni a benzinkútra, hanem engedélyezzük a szervizparkon belül a tankolást. Volt már részünk ragyogó napsütésben teljesíteni ezt a versenyt, de legutóbb, 2019-ben százhatvan milliméternyi csapadék idején tej ködben is sikerült. Idén remélem, hogy ismét a napsütés és a vidámság fog jutni a mezőnynek, hogy egy emlékezetes élménnyel, motiváltan kezdhessük a téli felkészülést 2022-re, ami azt hiszem, hogy nagyon nagy változásokat tartogat. Már tradicionális, hogy ezen a versenyen én is rajthoz állok Anti barátommal, mert az élményt nem szeretnénk kihagyni, de természetesen nem fogunk bezavarni a bajnokság pontjaiba. Ugyanígy fog tenni Csató Attila rendező kolléga barátom is, aki az éves gőz kiengedés érdekében a CH kategóriában fog kirándulni a tréning autónkkal.