Érkezik a Honda NT1100
Megszületett az új Honda NT1100, a CRF1100L Africa Twin erőforrása köré épített, fürge, szórakoztató, egyben rendkívül kényelmes túramotor. Alacsonyra helyezett ülése, hegyes villaszöge, minőségi felfüggesztése és kimagasló teljesítménye garantálja, hogy a sportos túragépet kereső vásárlók ideális társa lesz. Emellett alacsony légellenállás jellemzi, és időjárás-védelme is elsőosztályú, köszönhetően az 5 lépcsőben állítható magasságú, illetve dőlésszögű plexinek, valamint a hozzá kapcsolódó, alsó és felső légterelőnek. Elismerésre méltó a modell felszereltsége is, elvégre a sebességrögzítő automatika, a karcsú csomagtartó konzol és a fűtött markolat is az alapfelszereltség része. Menetbiztonsági és vezetést segítő eszközei között megtalálható a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), az Egykerekezés-gátló (Wheelie Control) és a – három gyári plusz két személyre szabható karakterisztikát felkínáló – üzemmódkapcsoló. Lassításáról radiálisan rögzített, négydugattyús első féknyergek gondoskodnak, kerekein pedig 120/70 R17, illetve 180/55 R17 méretű abroncs feszülnek. Mindezt 6,5 hüvelykes, érintőképernyős TFT-műszeregység koronázza meg, mely Apple CarPlay®- és Android Auto®-csatlakozási lehetőséget kínál fel a pilótának.
Bevezetés
A kalandmotoros stílusban fogant motorkerékpárok piacán megannyi géppel találkozhatnak a vásárlók, a felhozatal mégsem teljes. Hiányzik egy olyan modell, ami teljesítmény, kezelhetőség, hosszú távú kényelem és műszaki tartalom terén egyaránt a legmagasabb színvonalat képviseli, viszont kisebb, mint napjaink kalandmotorjai, és inkább a klasszikus túrázókhoz áll közel. A gazdag felszereltség és a sportos teljesítmény ez esetben is alapelvárás, de nemcsak országokon átívelő, csomagokkal teli utazásokra alkalmas a konstrukció, hanem mindennapos használatra, sőt ingázásra is.
Nos, az NT1100 ezt az űrt hivatott betölteni, és a Honda – évtizedes tapasztalattal büszkélkedő – mérnökeinek hála, minden szempontból megfelel az elvárásoknak. Még a fiatalabb pilóták fejét is elcsavarja, ami nem csoda, hiszen a nagysikerű CRF1100L Africa Twin vázára, illetve erőforrására épül, és csupa olyan tulajdonsággal ruházták fel, ami elengedhetetlen a változatos szerepkör betöltéséhez.
Koji Kiyono, az NT1100 projektvezetője elmondta:
Sokan vannak a korábbi motortulajdonosok között, akik a hagyományos Honda túramotorra vágynak. Nem véletlen, hogy hosszú évek óta hűséges rajongótábora van a korábbi páneurópai és Deauville modelljeinknek. Amikor hozzáláttunk az újdonság tervezéséhez, olyan motorral szerettük volna meglepni a vásárlókat, ami nagy port kavar megjelenésével, és – tradicionális túragépet kereső – pilóták széles körének lehet ideális választás.
Emellett az is határozott célunk volt, hogy stílustól és életkortól függetlenül minél több emberben ébresszünk vágyat a merőben új, sokoldalú és végtelenül szórakoztató géppel. Így született meg az NT1100, mely jellegzetes, modern formatervével, könnyedséget szavatoló vázával, futóművével és kiemelkedő teljesítményével új mércét állít a szegmensben.
Őszintén reméljük, hogy sok új tulajdonos próbálja majd kihozni belőle a maximumot, és felfedezni, mit is tud az NT1100.”
Áttekintés
Kényelmes, fürge és élvezetes – így jellemezhetjük dióhéjban az NT1100-at. A modell elegáns, visszafogott stílusban kialakított idomzata elsőosztályú időjárás-védelmet nyújt a laza, kényelmes üléshelyzetben túrázó motorosnak. 5 lépésben állítható a plexi magassága és dőlésszöge, ráadásul alsó és felső légterelőkkel egészítették ki, hogy se a menetszél, se a légörvények kialakulása ne zavarja az utazást. Szintén a gondtalan túrázást szolgálja a teljesen személyre szabható, 6,5 hüvelykes, színes TFT-műszeregység, mely Apple CarPlay®- és Android Auto®-csatlakozási lehetőséget is felkínál a pilótának. Az NT1100 gazdag alapfelszereltségének része – egyebek mellett – a sebességrögzítő automatika (tempomat), a nagyméretű oldaldobozok, illetve a fűtött markolat is.
Az acélból készült, dupla bölcsőváznak köszönhetően a kategóriában rövidnek számító tengelytáv jellemzi a típust, emellett hegyes villaszöge, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított, patronos Showa villája és központi rugóstagja is a sportos, élménydús motorozást szolgálja. Arra is gondoltak a mérnökök, hogy minél egyszerűbb legyen a pillanatnyi terheléshez igazítani a futóműbeállítást, ezért a központi rugóstag előfeszítése hidraulikusan, szerszám nélkül módosítható. Ami a fékrendszert illeti, 310 mm-es tárcsákat találunk az első keréken, ezeket négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek fogják közre, míg az abroncsok mérete 120/70 R17 és 180/55 R17.
Az újdonság kéthengeres erőforrása az Africa Twinből érkezett, csúcsteljesítménye azonos és legnagyobb forgatónyomatéka csupán 1 Nm-rel kevesebb: 102 LE és 104 Nm. A fejlesztés során átdolgozták a nyolcszelepes hajtómű légbeömlőjét és kipufogórendszerét, ezáltal még egyenletesebbé vált a gyorsítás és alacsony fordulatszámon is lenyűgöző bariton árad a dobból. Kiemelkedő teljesítménye és dinamizmusa dacára az NT1100 fogyasztása nem megy a fogyasztás rovására, legalább is erről árulkodik, hogy a 20 literes üzemanyagtartályt teljesen föltöltve tankolva 400 km-t tehetünk meg egyhuzamban.
Menetbiztonsági és vezetéstámogató eszközei között megtalálható a háromfokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), az Egykerekezés-gátló (Wheelie Control), az önállóan kikapcsolódó irányjelző és Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal), és szintén a vezető, illetve az utas biztonságát szolgálja a teljes LED-világítás. Miként a Honda más túramotorjaihoz, az NT1100-hoz is elérhető a hatfokozatú DCT-erőátvitel.
A Motor részletes bemutatásának további részleteit IDE KATTINTVA olvashatod! (A következő napokban!)