A SkyDrive nyolcrotoros gépe pár éven belül forradalmasíthatja a személyszállítást a zsúfolt nagyvárosokban
A repülő autónak nincs általánosan alkalmazott definíciója, de azt szinte mindenki elfogadja, hogy ezeket a járműveket az elektromos meghajtás, a teljesen autonóm vezetésre képes robotpilóta, valamint a függőleges fel- és leszállás képessége jellemzi. Egyes országokban „elektromos, vertikális fel- és leszállásra képes repülőgépeknek” (eVTOL) nevezik őket, amiből következik, hogy a talajon gurulás képessége nem szükségszerű számukra.
Már sok repülő autóról lehetett olvasni a technológiai lapokban, de Japánban még csak a SkyDrive járműve kapott típusalkalmassági bizonyítványt a Mezőgazdasági, Infrastruktúra, Közlekedési és Idegenforgalmi Minisztériumtól. (MLIT). A Toyota által támogatott, repülő autókat és teherszállító drónokat fejlesztő, légi mobilitási megoldásokra szakosodott startup kérelmét október 29-én hagyta jóvá az MLIT.
Mi az a típusalkalmassági bizonyítvány?
A japán polgári repülési törvény értelmében az MLIT típusalkalmassági bizonyítványt ad ki annak igazolására, hogy az újonnan kifejlesztett repülőgépek kialakítása, szerkezete, szilárdsága és teljesítménye megfelel a szükséges biztonsági és környezetvédelmi követelményeknek. Csak azután adják ki a tanúsítványt, hogy a repülőgép számos vizsgálaton esett át, beleértve a szilárdságra és a repülési képességekre vonatkozó teszteket is.
Mire képes az SD-03?
A közeljövő új közlekedési eszközének szánt SD-03-ast úgy tervezték, hogy a világ legkisebb és legjobban manőverezhető „elektromos, vertikális fel- és leszállásra képes repülőgépe legyen. Két méter magas, négy méter széles és négy méter hosszú, vagyis csak annyi helyet igényel a földön, mint két parkoló autó. Mind a négy sarkában két-két rotor található, amelyek >>>