Planet Bootcamp a BMW-vel

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal közösen tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért.

A tavalyi, nagysikerű, globális vízválság problémájára megoldásokat hozó Aquathon innovációs ötletverseny után a Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal idén, a Planet Bootcamp kezdeményezük keretében, a körforgásos gazdaság kihívásaira kereste a legfrappánsabb, piacképes, innovatív válaszokat.

A november közepén megrendezett bootcampen szakértő mentorok segítették workshopokon és egyéni mentorálásokon a startupokat abban, hogy valódi megoldásokat hozzanak valós nagyvállalati kihívásokra. A legnagyobb értéket számukra az adta, hogy közvetlenül a nagyvállalati képviselőkkel tudtak egyeztetni megoldásaikról. A Planet Bootcamphez a BMW Group Magyarország mellett az ALTEO Energiaszolgáltató, a MOL Magyarország, a Nestlé Hungária, a Vodafone Magyarország és a Vajda Papír csatlakozott.

A verseny célja, hogy lendületet adjon vezető hazai nagyvállalatok és feltörekvő startupok közti együttműködéseknek. A résztvevők a termékfejlesztés mellett komoly piaci visszaigazolásra és akár gyors fejlődésüket segítő tőkebefektetésre is szert tehetnek.

A zsűri döntése alapján a bootcamp legjobb csapata a beltéri komposztálást hatékonyabbá és szórakoztatóbbá tevő robotfejlesztéssel érkező Compocity lett.

„Kiemelten fontos számunkra a fenntarthatóság, melyet nemcsak önmagában, hanem a teljes értékláncon keresztül szeretnénk megvalósítani a lehető legnagyobb mértékben. A Kék Bolygó Alapítvány projektje meglátásunk szerint egy nagyon értékes és fontos kezdeményezés Magyarországon – melyhez örömmel csatlakoztunk” – mondta el Pócs Zsuzsanna a BMW Group Magyarország marketingvezetője az esemény kapcsán.