A BMW Concept XM tanulmányautó (2.)
Erő és luxus, minden konvención túl
Mint arról korábban már beszámoltunk, 2021-es miami Art Basel művészeti kiállításon a BMW M GmbH egy végtelenül kifejező járműkoncepcióról rántja le a leplet. A BMW Concept XM tanulmányautó a BMW M divízió eddigi legerősebb sportautójának jövő év végén induló sorozatgyártását vetíti előre.
A hátsó kialakítás: kidolgozott fizikum, újragondolt formanyelvvel
A BMW Concept XM tanulmányautó hátsó kialakítása szintén a koncepció erőteljes termetét, kidolgozott fizikumát hangsúlyozza. Ebből a szögből a nóvum alacsony vonalvezetésű, sportos formát mutat. A tervezők a hátsó ablakot szinte észrevétlen illesztések mentén, kecsesen integrálták a karosszéria vonalvezetésébe. A BMW Concept XM tanulmányautó hátsó kialakítása egy merőben újragondolt formanyelvet is közvetít, amely a BMW embléma elhelyezésében és kiképzésében érhető tetten: a logót két oldalt, lézerrel gravírozták bele a hátsó ablakba. A készítők ezzel a stíluselemmel a legendás BMW M1 sportautó előtt tisztelegnek, amely mindeddig a BMW M GmbH egyetlen önálló modellje volt.
A hátsó kialakítás alsó felén határozottan szélesedő kerékjárati ívek hívják fel a figyelmet a BMW Concept XM tanulmányautó masszív úttartására. Ezt a benyomást erősítik az extrém keskeny vonallal megrajzolt, „L” alakú hátsó lámpák is, amelyek szinte a hátsó kialakítás teljes szélességében végighúzódnak. Kikapcsolt állapotukban a hátsó lámpák sötét burákba burkolóznak, bekapcsolva azonban precíz vonalvezetésű, egységes vörös árnyalatban pompáznak. A koncepció hátsó lökhárítóját a BMW M modellek alatt dolgozó sport kipufogórendszerek legendás, dupla ikervégződése uralja. A rendszert úgy alakították ki, hogy csökkentse a V8-as erőforrás ellennyomását, miközben garantálja a letaglózó teljesítménytöbblet érzelmekben gazdag, BMW M modellekhez méltó orgánumát. Függőleges elrendezésével és hatszögletű kialakításával a sport kipufogórendszer dupla ikervégződése az ikonikus stílusjegy újfajta újraértelmezéseként ölt testet.
Az utastér: csúcsteljesítmény és büszkén viselt luxus
A BMW Concept XM tanulmányautó utasterében a vezetőt a rá összpontosító műszerfal-kialakítás BMW M modellekre jellemző harmóniája fogadja. A műszerfal, a középkonzol, az ajtókárpitok és az ülések hangulata, illetve dizájnja az erőteljes formai megoldásokkal és prémium minőségű anyagokkal az utastér első felének progresszív stílusát adja. A barna árnyalatú, vintage-küllemű bőrözés, a réz és a szénszál elegáns hidat képez a luxus és a motorsport hangulata között. A vezető környezetét egy markáns dekorbetét választja el az utastér többi részétől.
A műszerfalon szénszálból készült és rézszállal átszőtt dekoratív felület ágyaz meg a kijelzők, szellőzőrostélyok és vezérlőelemek egyszerre sportos és exkluzív kialakításának. A vadonatúj BMW Ívelt Kijelző a hagyományos, vezetőre összpontosító műszerfal-kialakítás és a modern digitalizáció egyensúlyát teremti meg, a kormányon és a középkonzolon alkalmazott vörös betétek pedig a BMW Concept XM tanulmányautó sportosságát hirdető, hamisítatlan BMW M-örökségek. A BMW M divízió logójának trikolor árnyalatában ragyogó három függőleges elem a középkonzol látványos éke.
Tágas és előkelő: az M Lounge
Amíg a BMW Concept XM tanulmányautó utasterének első felét vezetőre összpontosító, sportos elemekkel ruházták fel, addig az utastér hátsó felében az extravagáns, előkelő, tágas lounge-környezet a meghatározó. A különleges anyagok, a magával ragadó felületkezelés és a kellemes részletek egyedülálló M Lounge térré varázsolják a hátsó üléseket, a sötétített hátsó ablakok pedig a privát szféra nyugalmát biztosítják. Miközben a műszerfal környezetében a meleg barna bőrözés dominál, addig a hátsó részt az intenzív türkiz árnyalat uralja. Mély kiképzéseivel a nagyméretű hátsó ülőlap hívogató, már első ránézésre is pihentető kényelmet sugall. A tervezők itt egyedül a gyémánt alakú hátsó fejtámlákat – amelyek a BMW M sportülések jól ismert támasztó funkcióját töltik be – bőrözték, az ülések többi részét gyémántmintás steppeléssel ellátott, luxusminőségű bársonnyal vonták be. Az ülések így egy exkluzív kanapé kényelmét kínálják, miközben a koncepció exkluzivitását a mély, puha szőnyegek ugyancsak gyémántmintás varrása fokozza tovább.
Világító, művészien megformált tetőkárpit
A háromdimenziós hatású, páratlanul ragyogó tetőkárpit az utastér igazi fénypontja. Az eltérő mélységű és más-más fényhatással játszó megvilágítás a tetőkárpit domborzatszerű jellegéből egyedülálló műalkotást varázsol. A hangulatvilágítással kiegészítve a tetőkárpit végtelenül hatásosan nyomatékosítja a BMW Concept XM tanulmányautó által kínált luxus és kényelem kettősét. A hangulatvilágítás a BMW M divízió logójában található három színben aktiválható.
BMW Ívelt Kijelző BMW M-specifikus felhasználói felülettel
A BMW Concept XM tanulmányautóban a központi járművezérlő rendszer BMW M-specifikus változata a legkorszerűbb BMW iDrive operációs rendszer műszaki alapjaira építkezve ülteti át a digitális térbe a koncepció nagyteljesítményű adottságait. A BMW M divízió legendás trikolor árnyalatával dolgozó felhasználói felület minden tekintetben a vezetés maximális élményét élteti, miközben a hibrid meghajtás sajátosságait és a tisztán elektromos meghajtás üzemmódját is egyedülálló kijelző-tartalmakkal párosítja. A BMW Ívelt Kijelző tökéletes technológiai hátteret biztosít mindehhez, iránymutató betekintést kínálva abba az exkluzív felhasználói felületbe, amely a jövőben érkező BMW M modellek átható vezetési élményét újabb dimenzióba emeli.