Jubileumi modellekkel ünnepel a világ legnagyobb számban eladott gépkocsija
A közelmúltban átadták tulajdonosának az 50 milliomodik Toyota Corollát. Ennek tiszteletére limitált kiadásokkal örvendezteti meg belpiacos ügyfeleit az autógyártó.
2021 nyarán a Toyota globális hálózatában eladták az ötvenmilliomodik Corollát. A több mint 55 éve gyártott típus ezzel számszerűsítette népszerűségét; az autógyártás történetében egyetlen típus sem tudta akár megközelíteni sem ezt az impozáns mennyiséget.
Egy ilyen jeles alkalom ünneplésre hív, méghozzá azokkal együtt, akik mindezt lehetővé tették. A Toyota ezért különleges ajándékkal kedveskedik belföldi ügyfeleinek: az új generációs Corolla mindhárom karosszériatípusából egy-egy limitált szériát készítettek, amelyek egyedi megjelenésükön túl funkcionális pluszt is nyújtanak a vevőknek.
A jubileumi modellek vadonatúj árnyalatokban kaphatók, a szürke Slate Gray tónustól a földszínű az Army Rock fényezésen át a nevében is nemesfémes ragyogást ígérő Precious Metal színig. Mindegyik elérhető kontrasztos fekete mica tetőlemezzel, és mindháromhoz matt fekete festésű könnyűfém keréktárcsát társít a gyártó. Ha a speciális színvilágról nem ismernénk fel a különkiadásokat, az első kerékdobokat mindkét oldalon egyedi, stilizált „50 Million Edition” embléma díszíti.
Az utastérben nincs külön nyoma az ünnepélyes alkalomnak, a Toyota azonban mégis emlékezetessé tette az utazást ügyfelei számára: az évfordulós modelleket antisztatizáló kivitelű vezetőüléssel szerelték fel. Ennek speciális felülete elvezeti a használat során, a vezető és az utastér elemei közötti finom érintkezések, súrlódások során felgyülemlő statikus elektromosságot, ami szó szerint „feszültségmentesíti” az utazást, elejét véve a kiszálláskor gyakran jelentkező, kellemetlen kisülésnek.
Szintén a gondtalan használatot szolgálja a 9 colos multimédiás képernyő, a holttérfigyelő rendszer, valamint a tolatás során, hátulról közeledő járművek észlelésekor automatikusan aktiválódó fékrendszer.
A limitált széria mindhárom karosszériaváltozat esetében kizárólag az 1,8 literes hibrid hajtáslánccal választható; a 122 lóerő rendszerteljesítményű egység a lépcsőshátú és kombi kivitelek esetén elektromos összkerékhajtással is rendelhető.