A Rimac Concept_One az új hiperautó-kiállítás középpontjába kerül
A Rimac Automobili első sorozatgyártású modellje és a világ első elektromos hiperautója – a Concept_One – a világhírű kaliforniai Petersen Autómúzeum új hiperautó-kiállításának része. A játékot megváltoztató ikonokkal, mint például a Bugatti Veyron és a Koenigsegg Agera RS csatlakozik, a közelmúltban feltárt jelenség, az autók olyan túlvilági teljesítménnyel, hogy túlmutatnak a szuperautó birodalmán, és a hiperek közé tartoznak.
December 4-én nyílt meg az új „Hypercars: The Allure of the Extreme” kiállítás, amelynek célja, hogy bemutassa, mit jelentenek a hiperautók, és miért ragadják meg továbbra is a globális autóipari közösséget. Ez csak egy része a múzeumnak, amelyet „a világ legnagyobb autóipari múzeumaként” jellemeznek, és a valaha összeállított egyik legnagyobb gyűjteménynek ad otthont, a mindenkori klasszikusoktól a modern versenyautókig és a jövő legmodernebb elektromos járműveiig. A kiállított Concept_One valójában a valaha gyártott legelső gyártási példa, amely az Egyesült Államokban élő Paul Runge úr tulajdonában volt, aki lehetőséget akart adni a közönségnek, hogy lássa a hiperautót fémben.
A Concept_One volt Mate Rimac első autója, amelyet az alapoktól kezdve megépítettek, és úgy tervezték, hogy bemutassa az elektromos technológiában rejlő lehetőségeket az autóipari teljesítmény világában. A Rimac a technológia és az elektromos hajtásláncok határainak feszegetése iránti elkötelezettségéből született Concept_One nemcsak a nagy teljesítményű elektromos járművek platformját kívánta átalakítani, hanem bebizonyítani, hogy az elektromos hajtáslánc gyorsabbá, de izgalmasabbá is teheti az autót.
A 2016-ban gyártási formában a világnak bemutatott Concept_One teljesen új hajtáslánc-rendszereken és a Rimac által házon belül kifejlesztett eredeti platformon alapult. A négy mágneses villanymotorral – minden kerékhez egyet – 900 kW/1224 LE összteljesítménnyel és 1600 Nm forgatónyomatékkal 8450 akkumulátorcella révén, a Concept_One-t hamarosan az egyik leggyorsabb közúti autóként ismerték el, és akkoriban sok hiperautót legyőztek. -a vonal. Álló helyzetből 100 km/h-ra (62 mph) mindössze 2,5 másodperc alatt, 200 km/h-ra (124 mph) 6 másodperc alatt, 300 km/h-ra (186 mph) pedig 14 másodperc alatt képes felgyorsulni.
A Concept_One segített lerakni a Rimac Automobili legújabb, teljesen elektromos hiperautóját, a Neverát is. Bár egyetlen alkatrész sem került át a Concept_One-ból, a tapasztalat segített a Rimac Automobili csapatának a Concept_One egyes technológiáinak fejlesztésében, beleértve a Rimac All-Wheel Torque Vectoring-ot és a 120 kWh-s akkumulátorral táplált négymotoros hajtásláncot. A Rimac következő generációja, a Nevera a világ technológiailag legfejlettebb hiperautója és a leggyorsabban gyorsuló szériaautó, amelyet 1914 lóerős motorjai 9,3 másodperc alatt indítottak 300 km/h-ra (186 mérföld/óra) – ez majdnem teljes öt másodperccel gyorsabb, mint a Concept_One.
Mate Rimac, a Rimac Automobili vezérigazgatója és alapítója hozzáteszi: „A Concept_One-nal nem akartuk egyszerűen a meglévő hiperautók elektromos változatát létrehozni. A 21. század hiperautóját szerettük volna megalkotni. Valódi megtiszteltetés számunkra, hogy a világ egyik legrangosabb autóipari múzeumában keréktől-kerékig állhat más ikonikus hiperautókkal. És mivel mindössze nyolc épült, ez a kiállítás ritka bepillantást enged a látogatóknak az autóba, amelyre tudásunk és technológiánk nagy része épül. A Concept_One rendkívül fontos része a Rimac Automobili történetének, és – bár azóta idáig eljutottunk – mindig büszkén fogunk visszatekinteni a Concept_One-ra az elektromos forradalomra, amelynek elindításához hozzájárultunk.”