A CarVertical és a Használtautó.hu közösen segít leleplezni a csaló hirdetéseket

Erőfölénnyel való visszaélést vizsgál a GVH az online autó-apróhirdetési piacon >>>

Használt autót venni mindig rizikó, ezt hivatott csökkenteni, hogy a Használtautó.hu hirdetéseinél néhány kattintással lekérdezhető a CarVertical által szolgáltatott járműtörténeti információ.

Nem vitás, hogy rizikó a használtautó-vásárlás, ugyanakkor messze nem csak a vak szerencsében bízhatunk akkor, amikor nem új, ám megfizethetőbb autót vásárolunk. Magyarország legnagyobb (a legtöbb hirdetését kínáló) autóhirdetési oldala, a Használtautó.hu és az autótörténeti riportokat szolgáltató carVertical eltökélt szándéka, hogy a tájékozódást, így a rizikó csökkentését segítése. A két cég együttműködése átláthatóbbá teszi a használt autók piacát és az áhított nyugalmat hozza el a használt autók vásárlói számára is.

A két szolgáltató együttműködése nem újdonság. A Használtautó és a carVertical már 3 éve folyamatos együttműködésben dolgozik. Ahogy arra a carVertical adatszolgáltató cég vezérigazgatója, Rokas Medonis felhívja a figyelmet, a magyar Használtautó.hu az egyik első stratégiai partner volt a vállalkozás számára, amivel Közép-Európában megvetette a lábát.

Rokas Medonis, a carVertical vezérigazgatója.

„A CarVertical működésének már korai szakaszában partnerek lettünk a Használtautóval. Örülünk, hogy ez az autóhirdetési oldal hitt abban az értékben, amelyet a carVertical jelentések hoznak a használt autók piacán. Segítenek küldetésünk teljesítésében, ami a használt autók vásárlóinak védelme a becsapástól, és alkualap biztosítása az ártárgyalás során” – mondja Rokas Medonis, a carVertical vezérigazgatója.

Idővel mindkét cég további hangsúlyos lépéseket tett, hogy hangsúlyozzák hozzájárulásukat az átláthatóság és a bizalom kiépítéséhez a használt autók piacán. A Használtautó.hu például kötelezővé tette az adatok lekérdezését lehetővé tevő alvázszám megadását a hirdetésekhez. Fontos ez, hiszen a carVertical adatai szerint Magyarországon 14,1 százalék a visszatekert kilométerórájú autók aránya, miközben több mint minden második használt jármű (58,2 százalék) vett már részt korábban kisebb vagy nagyobb balesetben. Ez persze csöppet sem meglepő a már csaknem 15 éves átlagéletkor mellett.

A használtautó-vásárlók számára azonban nem is a helyi piac, a magyarországi első forgalomba helyezésű autók csoportja jelenti a legnagyobb kockázatot. A határokon átnyúló autókereskedelem Európában súlyos problémákkal küzd, és ez a kilométeróra-csalások elsődleges forrása.

Kényelem a megfelelő helyen A járműmúlt lekérdezését a Használtautó.hu hirdetései mellől is kínáló carVertical több mint 600 különböző nemzetközi forrásból gyűjtött autótörténeti bejegyzésekkel építi fel jelentéseit. A Használtautó.hu és a független adatszolgáltató cég közötti szinergia végre elhozhatja a vásárlók számára a régóta várt nyugalmat, lehetővé téve számukra, hogy következő járművük kiválasztáskor a legkényelmesebb módon ismerjék meg az adott autót.

„Ennek az együttműködésnek a fő előnye, hogy a használtautó-vásárlók kényelmét szolgálja. Az őket érdeklő autó előéletét pontosan ott tudják ellenőrizni, ahol az ajánlatokat látják. Az integráció segít elkülöníteni a vonzó ajánlatokat a csalóktól. Minden használt autónak megvan a maga ismeretlen története, és fontos tisztázni néhány tényt, mielőtt kezet fogunk” – nyilatkozta Palocsay Géza, a Használtautó.hu oldalt üzemeltető Adevinta CMH Kft. ügyvezetője.

Számos előnyt jelent a vásárlóknak, ha ismerik megvásárlandó autójuk előéletét. Először is elkerülhetik a rosszul karbantartott járműveket. Ha az autó kilométeróráját visszatekerték, az az elmaradt karbantartások miatt pénzügyi rémálommá válhat az új tulajdonos számára. Sőt, az autó előélete jó pozíciót jelenthet az ártárgyalások során. Ha ugyanis a vevő olyan tényeket tud, amelyeket az eladó nem akar elárulni, komoly összegeket is lealkudhat. A súlyos károk sokszor néhány olcsó javítással leplezhetők, ami ahhoz vezethet, hogy az autó nem lesz biztonságos a közlekedésben, és a nem megfelelő javítás természetesen befolyásolhatja az adott jármű megbízhatóságát is.

Nem csak a vevőket, a tisztességes eladókat is segíteni kívánják!

Az „eladók és a vevők közötti információk egyenlőtlensége”, magyarán az autók múltjának esetleges elhallgatása bizalmatlanságot kelt a használt autók piacával szemben. Ráadásul az ezen a piacon működő tisztességes vállalkozások is megsínylik ezt, hiszen a vevők sokszor az egész szektorral szemben bizalmatlanok.

Palocsay Géza, a Használtautó.hu oldalt üzemeltető Adevinta CMH Kft. Ügyvezetője

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot folytat a Használtautó.hu és a Jófogás weboldalakat üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary Kft.-vel szemben, mert az autókereskedők számára kialakított kedvezményrendszere és szolgáltatásai alkalmasak lehetnek a versenytársak kiszorítására >>>

„Célunk, hogy megkönnyítsük azoknak az életét, akik becsületesek és sokat tesznek hírnevükért” – mondta el Palocsay Géza.

Az autó előéletének ellenőrzése egyre inkább a hagyományos vásárlási folyamat szerves részévé válik. Az ilyen szolgáltatások széles körben elterjedtek az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában. Ahogy arra Palocsay Géza is felhívja a figyelmet, nem csoda, hogy a magyar autóvásárlók körében is egyre elterjedtebbek lesznek.

A carVertical és a Használtautó.hu együttműködése még további lehetőségeket tartogat. Az adatszolgáltató a legnagyobb magyar autókereskedési platformot olyan adatokkal látja el, amelyek segítségével az autóhirdetések még jobban kereshetők és jobban optimalizáltak lesznek az ügyfelek és a vállalkozások számára.

https://www.carvertical.com/hu/blog/a-carvertical-es-a-hasznaltauto-kozosen-segit-leleplezni-a-csalo-hirdeteseket