Így szól a Skoda 200 RS

A világ harmadik legrégebbi autógyártójának története 1895-ben kezdődött, amikor két fiatalember a Slavia nevű kerékpárok gyártásába fogott. A Laurin&Klement néven futó céget 1925-ben vásárolta fel az Emil Škoda mérnök által alapított ipari konszern, majd elkezdődött egy igazi sikertörténet, ami azóta sem ért véget. Ismerd meg a ŠKODA híres versenymodelljeit, amelyek mindegyike egyedi és megismételhetetlen, beleértve azokat a hangokat is, amelyeket kiadnak a működés során.

Minden a 1901-es Párizs-Berlin versenyen kezdődött. A motorkerékpár és motoros tricikli osztály tízfős induló mezőnyében Narcis Podsedníček szerelő lenyűgöző teljesítményt nyújtott Slavia B-jén. Ettől kezdve a világ felfigyelt a Mladá Boleslav-i versenymotorokra.

A ŠKODA motorsport területén elért eredményeinek idei 120. évfordulóján egy rendhagyó hangtörténeti élményre hívunk a Schiller autócsalád jóvoltából.

Skoda 200 RS

A ŠKODA sportautók híres és máig használt RS-jelölése – az RS jelentése rally sport – először a 180/200 RS versenyprototípusokon jelent meg. A “nagy hengerűrtartalmú” motorokkal (1,8 és 2,0 literes) felszerelt autók, amelyek akár a 240 kilométeres sebességet is elérhették, 1974-75-ben a csehszlovák “RZ” modellek nyomdokaiba léptek, mielőtt a kultikus 130 RS modell felváltotta őket.

HALLGASS PODCASTOKAT! >>>