Befellegzett a kisbuszoknak?
Az autóipar elektromosítása egy rendkívül érzékeny téma.
A Citroën, a Peugeot és az Opel januártól már csak tisztán elektromos hajtással értékesít kompakt és közepes méretű személyszállító furgonokat Európában. A döntést annak köszönhetően hozták meg, hogy ezáltal biztosítsák ezeknek a modelleknek a jövőbeni életképességét – derül ki a Stellantishoz tartozó márkák sajtóközleményéből.
A kérdéses modellek a kereskedelmi célú, könnyű kisteherautók személyszállító változatai, ugyanakkor az üzleti ügyfelek, valamint az Európai Unión kívüli legtöbb ország vásárlói számára továbbra is elérhetőek a belső égésű motorral szerelt változatok.
A Citroën kiemelte, az autóipar elektromosítása egy rendkívül érzékeny téma az MPV-szegmens jövőjét illetően. Formatervüknek és súlyuknak köszönhetően ezek a modellek több üzemanyagot fogyasztanak, az üzemanyagárak pedig egyre csak növekednek.
Ez a helyzet pedig gyorsan csökkenteni fogja a benzines és dízel kisbuszok versenyképességét. Ráadásul az autógyártóknak 2022-ben nehezebb dolga lesz az emissziós célok teljesítésével, ugyanis az emissziós kreditrendszerben az elektromos autókat a 2021-es 1,67-es helyett idén már csak 1,33-as szorzóval veszik figyelembe.
Az érintett típusok a kompakt kategórián belül a Citroën Berlingo, az Opel Combo Life és a Peugeot Rifter, míg a közepes méretű modellek esetében a Citroën Jumpy Combi/ SpaceTourer, az Opel Vivaro/Zafira Life és a Peugeot Expert/Traveller.
A személyszállító kisbuszok igen jól fogytak 2021-ben. A JATO Dynamics adatai alapján az európai értékesítései toplista élén a Volkswagen Caddy állt, amelyből november végéig 28 502 darab fogyott, a második helyen a Citroën Berlingo állt 26 179 darabos értékesítéssel, míg a képzeletbeli dobogó legalsó fokát a Peugeot Rifter foglalta el 22 490 darabbal.
Forrás:
Automotive News Europe & mahzrt.hu