Rekord piaci részesedéssel vált a Toyota Európa második legnépszerűbb személyautó márkájává

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota Európa második legnépszerűbb személyautómárkája lett. Miután az értékesítési sikerekben meghatározó szerepet játszott a piac legszélesebb a Toyota Yaris városi kisautótól a Lexus LC prémium sportkupéig terjedő, 20 modellből álló öntöltő hibrid elektromos kínálata, a Toyota Motor Europe sikeresen teljesítette az Európai Unió flottaszintű szigorodó széndioxid-kibocsátási határértékeire vonatkozó előírásokban foglaltakat*.

A Toyota Motor Europe (TME) 2021-ben 1.076.300 Toyota és Lexus jármű értékesítéséről számolt be.** A tavalyi évben így a világjárvány és az általános iparági félvezetőhiány ellenére a TME teljes piaci részesedése 0,4 százalékponttal, 6,4 százalékra nőtt, ami rekord a vállalat történetében – ez 2018 óta 1,4 százalékpontos növekedést jelent. Ez a teljesítmény először emelte a Toyota márkát Európában a második helyre az új személyautó-eladások rangsorában. A siker egyik kulcsfontosságú eleme a cég alacsony széndioxid-kibocsátású modelljei iránt rekordmagas vásárlói igényeknek tudható be, amely kiterjed az akkumulátoros elektromos, üzemanyagcellás elektromos, plug-in hibrid és hibrid járművek széles skálájára. A TME 623.777 példányszámban adott el hibrideket – amely 19 százalékkal haladja meg a korábbi év azonos adatát –, ezzel a teljes mix 58 százalékát, Nyugat-Európában pedig 70 százalékát tették ki ezek a modellek.

Nagyon örülünk az újabb erős éves teljesítményünknek, különösen azon problémás ellátási feltételek tudatában, amelyekkel az egész autóipar szembesül. Köszönjük ügyfeleink hűségét és bizalmát! Úgy gondolom, hogy ez a továbbra is nagy kereslet bizonyíték arra, hogy jó stratégiát választottunk, amelynek keretein belül a zéró és alacsony károsanyag-kibocsátású elektrifikált járműveink kínálatának bővítésére összpontosítunk. Termék- és hajtáslánc-összetételünk lehetővé tette a TME számára, hogy 2021-ben elérje az EU széndioxid-kibocsátási célkitűzéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a jövőben is sikerüljön ezt elérnünk, miközben a karbonsemlegességre törekszünk.” – avat be Matt Harrison, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója

Decemberben a Toyota és a Lexus is számos új, elektrifikált modellt mutatott be, amelyek a karbonsemleges stratégia megvalósításának központi elemét képezik majd. A vállalat 2030-ig világszerte 30 akkumulátoros elektromos járművet kínál majd, amelyek minden szegmensre kiterjednek. Ezen időpontig a TME célja, hogy Nyugat-Európában legalább 50 százalékban zéró emissziós járműveket (ZEV) értékesítsen, míg a Lexus márka 100 százalékos ZEV-értékesítést céloz meg ugyaneddig. 2035 felé haladva a TME készen áll arra, hogy az EU-régióban nullára csökkentse a széndioxid-kibocsátást az új járművek tekintetében. Rövidebb távon a TME 2025-ig 10 modellre bővíti a ZEV termékkínálatát.

A márkák és az adott modellek teljesítménye

A Toyota 2021-ben 0,6 százalékponttal, 6,3 százalékra növelte részesedését a mainstream piacon, miközben az értékesítési volumen 9 százalékkal, 1.003.859 példányra nőtt. A márka legkeresettebb modelljei, a Corolla, a Yaris és a RAV4 tették ki az eladások 55 százalékát. A hibrid járművek összességében 58 százalékot (+5,0 százalékpont éves szinten), míg Nyugat-Európában 69 százalékot (+6,0 százalékpontos növekedés) tettek ki. A legfontosabb újdonságok közé tartozik a teljesen új Yaris Cross kompakt SUV. 2021 áprilisában jelentették be az új akkumulátoros elektromos bZ almárkát, amelynek tagjai a dedikált eTNGA platformra épülnek, míg 2021 decemberében máris jött a bZ4X SUV európai premierje.

A Lexus éves szinten 2 százalékkal növelte értékesítési volumenét, és 2,3 százalékos prémium piaci részesedést ért el. A márka legkeresettebb termékei, az UX, az NX és az RX adták az eladások 81 százalékát. Összességében a hibrid járművek tették ki a teljes európai eladások 61 százalékát, ami csak Nyugat- és Közép-Európát tekintve 96 százalékra nőtt. 2021 negyedik negyedévében a Lexus piacra dobta a második generációs NX-et, bemutatva a márka első plug-in hibrid járművét – az alaposan továbbfejlesztett hibrid modellváltozat mellett. A márka a közelmúltban bejelentette, hogy 2022 első felében bemutatják első, dedikált platformra épülő tisztán elektromos típusát, az RZ 450e-t. A Lexus ambiciózus növekedési tervei között szerepel, hogy 2025-ig 20 modellt dobnak piacra, aminek köszönhetően 130.000 eladott példánnyal számolnak, ezzel közel megduplázva a jelenlegi éves európai eladásokat.

TME összefoglaló 2021. január-december:

  • Összes eladás: 1,076,300 (+8.4% előző évhez képest)
  • Piaci részesedés: 6,4% (+0.4% előző évhez képest)
  • Összes hibrid eladás: 623.777 (+19% előző évhez képest)
  • Hibrid mix: Nyugat-Európa: 70% – Kelet-Európa*: 24% – Egyben: 58%

Toyota összefoglaló 2021. január-december:

  • Összes Toyota eladás: 1.003.859 (+9% előző évhez képest)
  • Legkelendőbb modellek: Corolla modellcsalád (208.028); Yaris (179.383); RAV4 (161.266)
  • Legkelendőbb hibridek: Yaris Hybrid (143.595); Corolla Hybrid modellek (166.811); Toyota C-HR Hybrid (112.757)
  • Összes hibrid eladás: 579.698 (+19% előző évhez képest)
  • Hibrid mix: Nyugat-Európa: 69% – Kelet-Európa*: 26% – Egyben: 58%

Lexus összefoglaló 2021. január-december:

  • Összes Lexus eladás: 72.441 (+2% előző évhez képest)
  • Legkelendőbb modellek: UX modellcsalád (21.144); NX modellcsalád (19.493); RX modellcsalád (18.346)
  • Legkelendőbb hibridek: UX Hybrid (17.261); NX Hybrid (14.255); RX Hybrid (5.718)
  • Összes hibrid eladás: 44.079 (-1% előző évhez képest)
  • Hibrid mix: Nyugat-Európa: 91% – Kelet-Európa***: 8% – Egyben: 61%

Az alábbiakban láthatók a 2021. január-decemberi értékesítések (a dőlt betűvel jelölt modelleket helyben, a Toyota európai üzemeiben gyártják):

TOYOTA / LEXUS ÖSSZESEN1.076.300
  
TOYOTA1.003.859
AYGO85.325
Yaris (beleértve a Yaris Hybridet)179.383
Yaris Hybrid143.595
Yaris Cross (beleértve a Yaris Cross Hybridet)22.743
Yaris Cross Hybrid21.666
Corolla H/B & Touring Sports (beleértve a hibrid változatokat)127.882
Corolla H/B & Touring Sports Hybrid122,869
Toyota C-HR (beleértve a hibrid változatot)114.737
Toyota C-HR Hybrid112.757
Corolla SDN (beleértve a hibrid változatot)80.146
Corolla SDN Hybrid43.942
Prius Family6.689
Prius1.597
Prius+3.630
Prius Plug-in Hybrid1.462
Mirai701
Camry (beleértve Camry Hybrid)50.246
Camry Hybrid10.121
Supra979
RAV4 (beleértve a RAV4 Hybridet és RAV4 Plug-In Hybridet)161.266
RAV4 Hybrid87.020
RAV4 Plug-In Hybrid23.053
Highlander (beleértve a Highlander Hybridet)10.518
Highlander Hybrid7.986
Land Cruiser35.215
Hilux47.480
PROACE (beleértve a PROACE EV-t)30.814
PROACE EV (beleértve PROACE VERSO EV-t)5.175
PROACE CITY36.238
Egyéb modellek13.497


LEXUS72.441
CT 200h1.249
IS (beleértve az IS Hybridet)628
IS hybrid524
ES (beleértve az ES Hybridet)6.872
ES hybrid4.830
LS (beleértve az LS Hybridet)175
LS hybrid125
NX (beleértve az NX Hybridet)19.493
NX hybrid14.255
UX (beleértve az UX Hybridet)21.144
UX Hybrid17.261
UX EV2.987
RX (beleértve az RX Hybridet)18.346
RX hybrid5.718
RC (beleértve az RC Hybridet)90
RC hybrid62
LC (beleértve az LC Hybridet)420
LC hybrid55
GX1.181
LX2.843

(*) Az EU C02 flotta az EU28-ban, Izlandon és Norvégiában regisztrált gépkocsik átlagos kibocsátására vonatkozik. A cél elérése itt a Toyota és Lexus eladásokra vonatkozik, az előzetes belső adatok alapján, még az EU Bizottság hivatalos számadatainak szokásos közzétételi ütemezése előtt.

(**) A Toyota Motor Europe felelős valamennyi nyugat-, közép- és kelet-európai országért, beleértve Törökországot és Oroszországot, valamint Izraelt és számos közép-ázsiai piacot (Örményország, Azerbajdzsán, Grúzia és Kazahsztán).

(***) Kelet-Európa magában foglalja Oroszországot, Kazahsztánt, a Kaukázust, Ukrajnát, Törökországot és Izraelt.