A Ford matekje szerint legkelendőbb európai PHEV a Kuga Plug-In Hybrid
A Ford legfrissebb adatai szerint Európa legkelendőbb plug-in hibrid (PHEV) járművének vezetői potenciálisan annyi CO₂-kibocsátást takaríthattak meg fejenként, mintha oda-vissza végigautózták volna a London-Buenos Aires távolságot.
Az európai Kuga Plug-In Hybrid felhasználóktól származó anonim adatok elemzése azt mutatja, hogy legtöbbjük évente valamivel több, mint 10.000 kilométert tett meg. A WLTP-szabvány szerint mért emissziós értékek alapján ez azt jelenti, hogy egy Kuga Plug-In Hybrid ezen a távon körülbelül 1100 kilogrammal kevesebb széndioxidot bocsát ki, mint egy hasonló teljesítményű, 1,5 literes EcoBoost benzinmotorral hajtott Kuga. 1
Az adatokból az is kiderült, hogy a Kuga Plug-In Hybrid vezetői szeretik, ha az autójuk útra készen vár rájuk reggel, mivel az összes feltöltésnek majdnem fele éjszakánként történt. A rövid, egy-két órás nappali töltések is gyakoriak voltak, és a Ford arra számít, hogy a PHEV-felhasználók töltési hajlandósága még tovább növekszik majd, ahogy a feltöltő infrastruktúra folyamatosan bővül Európában.
2021-ben a Kuga volt az európai piacok legkelendőbb PHEV modellje; ebből az autóból 17 százalékkal több talált gazdára2, mint legközelebbi vetélytársából. A plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtású modellek értékesítése tavaly 19 százalékot tett ki az összes újautó-eladásból (miközben a dízelek részaránya 21,7 százalék volt3), és a 2021-ben eladott Kuga modellek több mint feléhez plug-in hibrid vagy full hibrid technológiát választott a tulajdonosuk.
“Nincs minden vásárlónk abban a helyzetben, hogy benzin- vagy dízelmotoros autójáról egyenesen a tisztán elektromos hajtásra váltson. Éppen ezért terveztük olyannak a Kuga Plug-In Hybridet, hogy minden hajtásmódból a legjobbat nyújtsa – és ez alighanem sikerült is, hiszen több fogyott belőle az európai piacon, mint bármely más PHEV-ből,” vélekedett Glen Goold, a Ford Kuga termékcsalád-igazgatója. “A Ford elkötelezte magát az elektromos hajtás mellett, és a Kuga Plug-In Hybridhez hasonló modellek segítenek a vásárlóknak, hogy lépést tartsanak velünk.”
A vásárlók kiaknázzák az elektromos hajtásban rejlő lehetőségeket
A Ford által begyűjtött anonim járműhasználati adatok segítenek megérteni és tökéletesíteni a PHEV-használati szokásokat, bepillantást engedve abba, hogyan hozhatják ki a vásárlók a lehető legtöbbet a Kuga Plug-In Hybrid rugalmas hajtási módjából:
- A felhasználók rendszeresen töltik a Kuga Plug-In Hybridek akkumulátorát: Minden 100, vezetéssel töltött napra 71 feltöltés esett, ami azt jelzi, hogy az emberek az esetek többségében feltöltik autójukat. Ráadásul az átlagos töltöttségi szint 30 százalék volt, amikor újra rátöltöttek az akkura, vagyis a felhasználók ritkán autóztak addig, amíg az akkumulátor teljesen lemerült, inkább arra törekedtek, hogy mindig legyen elég energia az elektromos hatótávolság maximális kihasználásához.
- A Kuga Plug-In Hybrid hatótávolsága a felhasználók igényeinek megfelelő rugalmasságot kínál: Az átlagos napi futásteljesítmény és a 100 kilométernél hosszabb utazások száma júliusban, augusztusban és szeptemberben volt a legmagasabb, ami arra utal, hogy a nyaralások és a kirándulások során a vásárlók jól ki tudták használni az autó benzines-elektromos hatótávolságát.
- A tulajdonosok otthon, éjszaka töltötték a leggyakrabban az akkumulátort, ezzel is csökkentve költségeiket: A Kuga Plug-In Hybridekkel kapcsolatban az elmúlt 12 hónapban 5,7 millió feltöltést regisztráltak, amelynek 47 százaléka éjszaka történt, és a töltések leggyakoribb időszaka 12 esti órára esett. Amellett, hogy ezzel a tulajdonosok kihasználhatták az olcsóbb áramtarifát, az éjszakai töltések gyakorisága azt sugallja, hogy a felhasználók hasonló szokást vettek fel, mint okostelefonjaik és más eszközeik töltésekor, amelyek gyorsan megszokottá váltak a mindennapjaikban.
A második leggyakoribb töltési időszak egy-két órás volt nap közben, ami arra utal, hogy a Kuga Plug-In Hybrid használói szívesen éltek a gyorstöltés lehetőségével, ha rendelkezésükre állt ilyen töltőpont.
Alacsony költségek
2021-ben a Kuga Plug-In Hybrid volt az összes szegmens legkelendőbb PHEV-modellje: az autóból több mint 48.000 darabot adtak el, és az év nyolc hónapjában többet értékesítettek belőle, mint legközelebbi vetélytársából.3
Az SUV intelligens hajtáslánca takarékos és kényelmesen használható: az autó tisztán elektromos, vegyes használatban mért hatótávolsága 57-65 km (WLTP), városban pedig 71-89 km, ami lehetővé teszi, hogy tulajdonosa több utat is megtegyen az akkumulátor erejével. A WLTP-szabvány szerint mért 14,8 kWh/100 km energiafogyasztás is kedvezőbb, mint a versenytárs modelleké.4
Mindemellett a Kuga Plug-In Hybrid egy benzinmotoros modell hatótávolságát és kényelmét is kínálja, és az akkumulátorban tárolt energia a belsőégésű motor teljesítményét is kiegészíti, amikor a vezető nem kapcsolja be a tisztán elektromos hajtásra szolgáló EV Most üzemmódot. A WLTP-szabvány szerint mért – és a legfontosabb versenytársakénál alacsonyabb – 0,9-1,3 l/100 km üzemanyag-fogyasztás és 21-29 g/km CO₂-kibocsátás azt jelenti, hogy az autósok nyugodtan bekapcsolva tarthatják az EV Auto üzemmódot, tudván, hogy a hajtás mindig a lehető leghatékonyabban fog működni.4
A vezetők az EV Később beállítást is választhatják, ha egy későbbi útszakaszra akarják tartalékolni az akkuban tárolt áramot, vagyis így teljes egészében ők döntenek arról, mikor hasznosítják ezt az energiát. Amellett, hogy a Kuga Plug-In Hybrid külső áramforrásra is csatlakoztatható, menet közben az autó automatikusan tölti az akkumulátort az energia-visszanyerő rendszerrel, ami a fékezés közben egyébként veszendőbe menő mozgási energiát hasznosítja. Ha az akkumulátor teljesen lemerül, a Kuga Plug-In Hybrid még akkor is a legfontosabb versenytárs modellekénél alacsonyabb, 5,2-6,0 l/100 km üzemanyag-fogyasztásával folytatja az útját. 4
A Kuga Plug-In Hybrid emellett alacsonyabb költséggel tartható fenn, mint legfontosabb versenytársai: egy tipikus hároméves/60.000 kilométeres periódussal számolva a megtakarítás összege meghaladhatja az 1800 eurót, ami a csekély üzemanyag- és energiafogyasztásnak, az alacsony szervizköltségnek és a magas maradványértéknek köszönhető. 5
A Ford tisztán elektromos, plug-in hibrid, full hibrid és 48 voltos mild hibrid hajtású személyautóinak kínálatában megtalálható még a Mustang Mach-E és Mustang Mach-E GT, a Kuga Hybrid, a Mondeo Hybrid, az S‑MAX Hybrid, a Galaxy Hybrid, az Explorer Plug‑In Hybrid, illetve a Puma, Fiesta és Focus EcoBoost Hybrid modellek. 6
# # #
1 A Kuga Plug-In Hybrid homologizált CO₂-kibocsátása 21-29 g/km (WLTP) és homologizált üzemanyag-fogyasztása 0.9-1.3 l/100 km (WLTP).
Kuga 1.5-litre EcoBoost 150 LE homologizált CO₂-kibocsátása 147-160 g/km (WLTP) és homologizált üzemanyag-fogyasztása 6.5-7.0 l/100 km (WLTP).
2 A Ford Európa 20 legfontosabb európai piaca Ausztria, Belgium, Nagy-Britannia, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Görögország, Magyarország, Írország, Olaszország, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Portugália, Spanyolország, Románia, Svédország és Svájc.
3A JATO Dynamics adatai alapján, www.jato.com
4 A Ford számításai szerint a német piaci adatok alapján.
5A Ford elemzése szerint.
6 A Ford Mustang Mach-E hátsókerékhajtású, nagyobb kapacitású akkumulátorral szerelt változata akár 610 km megtételére is képes (WLTP) tisztán elektromos hajtással.
A Ford Mustang Mach-E GT akár 500 km megtételére is képes (WLTP) tisztán elektromos hajtással.
A Ford Kuga Hybrid homologizált CO₂-kibocsátása 124-146 g/km és homologizált üzemanyag-fogyasztása 5.4‑6.4 l/100 km (WLTP).