Bemutatkozott az ID. LIFE

Megfizethető alternatíva, amely kaput nyit az elektromobilitáshoz: az ID. LIFE modellel a Volkswagen megmutatja, hogyan képzeli el elektromos autóját a kisautók szegmensében. A koncepció a fenntartható mobilitást, a digitális technológiákat és az időtlen formatervet egyesíti, mindezt 20 000 és 25 000 euró közötti alapáron. A tisztán elektromos, belépőszintű Volkswagen modell különleges részletekkel hódít, többek között a beltérben található természetes és újrahasznosított anyagaival. Az újdonság bevezetésére várhatóan 2025-ben kerül sor.

PODCASTOK >>>

Az ID. LIFE1 modellnél a fenntarthatóság kulcsfontosságú. A kompakt crossover modell nem csupán – elektromos hajtásának köszönhetően – helyi károsanyag-kibocsátástól mentesen közlekedik, de természetes nyersanyagok és újrahasznosított anyagok felhasználásával készül. „A jövő elektromos kisautóit kémlelve az ID. LIFE az első, amit a kulcslyukon keresztül megpillanthatunk.” – nyilatkozta a Volkswagen vezető tervezője, Jozef Kabaň. „Innováció, fenntarthatóság és időtlenség: ez a három dolog hajt minket.”

Kompakt crossover: letisztult és fenntartható

Az ID. LIFE búcsút int a díszítő elemeknek és az egyéb kiegészítőknak, csakúgy, mint a hagyományos anyagok használatának. Példuál a tetőnél és az első borításnál alkalmazott légkamrás textilek teljes egészében újrahasznosított műanyag palackokból készültek. A karosszéria átlátszó fedőlakkjában faforgácsot használnak természetes színezékként, bioalapú keményítővel keverve. A modell kerékgumijaihoz használt anyagok között bio olaj, természetes gumi és rizsháncs is szerepel.

Természetes és újrahasznosított anyagok a beltérben is

A belső tér szintén ezt a következetesen fenntarható megközelítést követi. A beltérben alkalmazott faanyagok fenntartható erdőgazdálkodásból származnak. Az utasok Artvelours Eco kárpitozással ellátott ülésekben foglalhatnak helyet, amely nagy részben újrahasznosított anyagokból készül, egy műanyag hulladék újrahasznosításával keletkező másodlagos nyersanyag felhasználásával.

A megfizethető, belépőszintű elektromos ID. LIFE modellel a Volkswagen még több ember számára teszi hozzáférhetővé a fenntartható mobilitás lehetőségét és tovább folytatja ACCELERATE stratégiáját.

A vállalat célja, hogy 2030‑ra az összes Európában értékesített jármű legalább 70 százaléka, az Észak‑Amerikában és Kínában értékesítetteknek pedig legalább 50 százaléka tisztán elektromos legyen. Elektrifikációs törekvéseivel a Volkswagen célja, hogy a legvonzóbb márkává váljon a fenntartható mobilitás terén.

1. A modell egy koncepcióautó, kereskedelmi forgalomban nem elérhető.