A GT World Challenge Esports visszatér 2022-re 20 versenyes naptárral és új profi rangsorokkal
Egy mozgalmas 2021-es szezon után, amely hat különböző bajnokot koronáz meg, a GT World Challenge Esports sorozat 2022-ben egy kicsit más formátummal és új Pro Driver rangsorolással tér vissza.
A sorozat ismét két eseményre oszlik, amelyek megfelelnek a valódi GT World Challenge-nek. Lesz egy Sprint Series, amely rövid, órás versenyekből áll az egyéni versenyzők számára, valamint egy endurance sorozat, amelynek ismét a 24 órás Spa-Francorchamps lesz a zászlóshajója.
Míg azonban a Sprint Series ismét kontinensbajnokság lesz, öt-öt fordulóval az amerikai, ázsiai és európai pilóták számára, az endurance sorozat egyetlen egységes esemény lesz, az Intercontinental GT Challenge.
Akárcsak 2021-ben, a versenyzők egyénileg kvalifikálják magukat a Sprint sorozatba, és csapataik kiválasztják őket az endurance versenyre, de ebben a szezonban egy kicsit bonyolultabb, kétszintű pilótarendszer működik.
Lényegében minden versenyző, aki legalább 15 pontot szerzett mind a Sprint, mind az Endurance Series fordulókon Ázsiában vagy Amerikában, vagy 25 pontot Európában, „Pro” versenyzőnek minősül ebben a szezonban, míg a többi versenyző „Ezüst” minősítést kap. . A profi pilótáknak magasabb nevezési díjat kell fizetniük – versenyenként 250 eurót, mint 100 euróhoz képest –, a négy sorozat 120 000 eurós összdíjazásából pedig valamivel magasabb részesedést kell fizetni.
Csak hogy még egy kis bonyodalom legyen, minden jogosult gyártó nevezhet egyéni versenyzőket a Sprint Series profinak, és minden fordulóban legalább két Pro pilótát az IGTC endurance sorozatban. Gyártónként összesen három autóra lesz szükség a négy sorozatban.
A versenyzőknek úgy kell kvalifikálniuk a Sprint Series-be, hogy időköröket állítanak be a régiójuk bajnokságában. A profi pilótáknak az öt körből kettőn öt kört kell teljesíteniük, míg az ezüstös versenyzőknek az ötből háromnál kell forró köröket teljesíteni. Minden régióban minden osztály legjobb 24 helyezettje alkotja majd a szezon 48 autós rajtrácsát.
Hasonló folyamat van az endurance versenyen is, de minden csapatból három versenyző szükséges a kvalifikációhoz, és a gyártó által jelölt csapatoknak nem kell részt venniük. A Pro osztályba induló csapatoknak legalább két Pro pilótával kell rendelkezniük, míg a Silver kategóriában indulóknak csak egy Pro pilótája lehet.
Ha mindez megtörtént és leporolta, a teljes szezonnaptár a következő:
Április 6. – Europe Sprint Series R1 – Misano
Április 13. – Asia Sprint Series R1 – Barcelona
Április 16. – IGTC Endurance R1 – Bathurst 12 óra
Április 23. – Americas Sprint Series R1 – Zolder
május 4. – Europe Sprint Series R2 – Zandvoort
Május 11. – Asia Sprint Series R2 – Imola
Május 21. – IGTC Endurance R2 – Suzuka 8 órás verseny
május 28. – Americas Sprint Series R2 – Silverstone
Június 8. – Europe Sprint Series R3 – Nürburgring
Június 15. – Asia Sprint Series R3 – Bathurst
Június 18-19 – IGTC Endurance R3 – 24 Hours of Spa
Június 25. – Americas Sprint Series R3 – Kyalami
Július 6. – Europe Sprint Series R4 – Hungaroring
Július 9. – Americas Sprint Series R4 – Donington Park
Július 13. – Asia Sprint Series R4 – Zolder
Július 16. – IGTC Endurance R4 – 8 órás verseny a Laguna Secában
augusztus 3. – Europe Sprint Series R5 – Monza
augusztus 13. – Americas Sprint Series R5 – Laguna Seca
augusztus 24. – Asia Sprint Series R5 – Suzuka
augusztus 27. – IGTC Endurance R5 – Kyalami 9 órás
A sprint címvédője 2021-től James Baldwin (Európa), Michael Kundakcioglu (Amerika) és Dayne Warren (Ázsia) lesz. Eközben az FDA Ferrari (Európa), a SideMax x Black Hawk (Amerika) és a JMX Phantom (Ázsia) voltak az állóképességi bajnokok, akik idén mind egyetlen címért küzdenek.
További cikkek a 2022-es GT World Challenge-ről.