Hibrid kisáruszállítót épített a Toyota
A Toyota brit importőre nincs híján képzelőerőnek: a Corolla Touring Sports modellből épített kompakt áruszállítót. A kis haszonjárművet kizárólag hibrid hajtáslánccal kínálják.
Európa számos országában kedveltek a személyautókból átalakított haszonjárművek, a Toyota pedig mintha sportot űzne abból, hogy ezeknek a modelleknek a lehető legszélesebb palettáját kínálja ügyfeleinek. Néhány évvel ezelőtt a Land Cruisert minősítették át luxusterepjáróból prémium furgonná, aztán elkészült a RAV4 egy üléssoros, nagy rakterű verziója, most pedig a világ legnagyobb számban eladott személyautóját, a Corollát alakították át haszonjárművé.
Nem meglepő, hogy a Touring Sports kombit tekintették kiindulási alapnak: a 465 cm hosszú autó raktere már személyszállító kivitelben is igen tágas. Az angolok azonban kiszerelték a hátsó üléseket, és (a többlengőkaros hátsó felfüggesztés helytakarékos konstrukciójának is köszönhetően) teljesen sík padlót alakítottak ki. A rakodófelületet vastag gumiszőnyeg borítja, az első üléssortól tetőig érő, felül rácsos kialakítású határoló választja el; a B-oszloptól hátrafelé minden üvegfelületet lefóliáztak. A raktér a maga 156 x 95 x 68 centiméteres térfogatával viszonylag komoly befogadóképességgel rendelkezik: ezek a számok pontosan egy köbméteres térfogatot jelentenek. Mivel még hátravan a modell homologizációja, ezek egyelőre előzetes értékek, ugyanúgy, mint a személyszállító verzióéval megegyező, 750 kilogrammos legnagyobb vontatható tömeg.
Az átalakítás gyorsan és hatékonyan megy, hiszen az autót helyben, a Toyota burnastoni üzemében gyártják. Ami a motorválasztékot illeti, eleve szóba sem jöhetett más, mint hibrid, hiszen a brit piacon csak ilyen kivitelben kapható a Corolla. A fejlesztők józanul döntöttek, és a nagyteljesítményű 2,0 literes verzió helyett a különösen takarékos 1,8 literes, 122 lóerős hajtásláncot választották – ésszerűen, hiszen egy haszonjárműnél hatványozottan fontos a takarékosság, a csekély károsanyag-kibocsátás és az egy tankolással megtehető, minél nagyobb távolság. A személyszállító modell vegyes üzemben akár 4,5 liter/100km átlagos üzemanyag-fogyasztásra képes, ami a 43 literes üzemanyagtartállyal együtt tekintélyes 955 kilométeres elméleti hatótávolságot jelent.
Ez azonban csak az érem egyik oldala – a másik, hogy a Toyota Corolla személyében egy rendkívül jól felszerelt, kényelmes és biztonságos áruszállítóra tesznek szert az ügyfelek. Az okostelefon-integráció és a tolatókamera létfontosságú, ha munkaeszközként (sőt, munkahelyként) használjuk autónkat. Az esetleges sérülések javításának költségeit a 15 colos acél keréktárcsák segítenek alacsonyan tartani. A Corolla ezen kívül 8 colos érintőképernyőt, kétzónás klímaberendezést, fűthető üléseket (a vezető oldalán állítható deréktámasszal), valamint vezetőtámogató és biztonsági szolgáltatások hiánytalan portfolióját nyújtja, az adaptív tempomattól a sávban tartó segédletig.
Nem először építenek speciális kivitelt Corolla kombiból Angliában. A Toyota munkatársai tavaly novemberben a brit rendőrség számára készítettek különleges járőrautókat, amelyek különlegessége szintén a hibrid hajtás volt. A Corolla furgon már rendelhető Nagy-Britanniában, exportját egyelőre nem tervezi a Toyota.
Fotók: media.toyota.co.uk