Egy ritka Renault Clio V6 Phase 2 döntheti meg az aukciós rekordot
Egy különleges Renault Clio V6 Phase 2 új világrekordot állított fel, ezzel a valaha eladott legdrágább példány lett az aukción.
Az egyedülálló hot hatch figyelemre méltó, 90 000 font kalapácsáron kelt el a Collecting Cars online piactéren, amely egyben a Clio V6 Phase 1 eladási árának világrekordját (62 540 GBP) is tartja. A platform tartotta az előző 2. fázis rekordját is, 73 000 fonttal.
A rekordot döntõ Clio V6 a fajta figyelemfelkeltõ, alacsony futásteljesítményû példája. A szemet gyönyörködtető Acid Yellow színben készült, a festési opciót speciális i.d. (Egyedi dizájn) Metallic Pearlescent Illusion opció, és kivételesen nehéz megtalálni, mivel a világ 21-ből mindössze nyolc jobbkormányos példája van ebben az árnyalatban.
A karosszéria színét kiegészíti az opcionális „i.d. 4 hüvelykes, kézzel varrott Storm Grey puha Nappa bőrkárpit a Complete Leather Pack részeként, egy ritka, 3900 GBP értékű opció, amely világszerte mindössze 18 autóba szerelhető. A csomag bőr ajtókártya-betéteket, bőr motorburkolatot, bőr lábszárvédőket a sebességváltóhoz és kézifékhez, bőrborítású kormányt, valamint világosszürke Alcantarát tartalmaz a tetőburkolathoz és a szélvédő oszlopokhoz.
Egy középre szerelt 3,0 literes V6-os motor hajtja, amely körülbelül 255 LE-t küld a hátsó kerekekre hatfokozatú kézi sebességváltón keresztül, ez a példa valamivel több mint 17 000 mérföldet és átfogó szerviztörténetet tartalmaz, amelyet kizárólag a főkereskedők és a Renault szakemberei gondoznak.
A jármű illusztris történelemmel rendelkezik, egykor biztonsági autóként használták a 2005-ös Clio Cup sorozat támogatására. A 2005-ös Goodwood Festival of Speed-en is részt vett, ahol Patrick Tambay volt F1-es pilóta vezette a hegymászó útvonalon. A 2016-os Origine RS-en (az Egyesült Királyság legnagyobb V6-os Clios találkozóján) a „Legjobb Clio V6” díjnak is a győztese lett.
Az induláskor a Phase 2 Clio V6 volt az elérhető legerősebb hot hatch. Elődjéhez képest 25 lóerős plusz teljesítménnyel 5,8 másodperc alatt tud 0-62 mérföld/órás sebességre száguldani, végsebessége pedig 153 mérföld/óra. A későbbi autónak hosszabb tengelytávja, szélesebb első nyomtávja, szilárdabb felfüggesztése és merevebb segédvázai, új ütközői és hosszabb hátsó karjai is voltak a jobb kezelhetőség érdekében.
Edward Lovett, a Collecting Cars alapítója elmondta:
„A Clio V6 alacsony futásteljesítményű példáit egyre nehezebb megtalálni, és ez a konkrét autó a kivételesen ritka színek, a teljes bőrbelső és a kiváló történelem valószínű megismételhetetlen kombinációját képviselte. Igazságos lenne azt mondani, hogy ez az eredmény felülmúlta bárki várakozását, ami jól mutatja a gyűjthető autók aukcióinak erejét, mert nincs korlátozva a licit magas szintje.”
Ha többet szeretne megtudni erről a tételről, keresse fel a Collecting Cars webhelyet.
A hagyományos autóaukciókhoz képest a Collecting Cars lényegesen jobb értéket kínál az eladók és a vásárlók számára egyaránt. Az eladók számára a részletes fényképes bemutató és a professzionális leírások azt jelentik, hogy autójukat a lehető legjobb módon mutatják be, és a szenvedélyes rajongók hatalmas közönsége számára értékesítik. Továbbá nincs listázási díj, és a leütési ár 100%-át megkapják.
A vásárlók számára az aukciós tételek felára mindössze 5% + ÁFA – lényegesen alacsonyabb, mint a hagyományos aukciós házaknál, amelyek általában 12%-ot vagy többet kérnek –, és legfeljebb 6000 GBP. 100 000 GBP feletti kalapácsárak esetén ez azt jelenti, hogy a vevő prémiuma még 6%-nál is kevesebb.