Östberg új navigátorral, de ismét a bajnoki címért száll harcba
Lecserélte navigátorát, de az idén is az abszolút győzelemért száll harcba a Mercarius rali országos bajnokságban Mads Östberg, a WRC2-es kategória 2020-as világbajnoka.
A norvég versenyző a tavalyi esztendőhöz hasonlóan ezúttal is a Citroën Rally Team Hungary színeiben áll rajthoz a magyar futamokon, mégpedig egy Citroën C3 Rally2 volánja mögött.
A 2021-ben magyar bajnoki harmadik helyezett 34 éves pilóta és korábbi navigátora, Torstein Eriksen útjai az előző esztendő végén közös megegyezéssel külön váltak, így az idén a svéd Patrik Barth diktálja majd az itinert Östbergnek.
„Nagyon élveztem a tavalyi magyar futamokat, mindenhol nagyon jók voltak a versenyek, a szurkolók pedig kiváló hangulatot teremtettek. Megkedveltem az itteni csapatom tagjait is, így nem igazán volt kérdéses, hogy az idén is nekivágunk, és megpróbáljuk megszerezni a bajnoki címet” – mondta a Citroën Rally Team Hungary csütörtöki, online sajtótájékoztatóján a norvég ralis.
Östberg 2021-ben a hétből csak öt versenyen tudott rajthoz állni Magyarországon, mert közben a világbajnokság futamain is szerepelt. Az idei évben úgy tervezi, hogy a lehető legtöbb magyar bajnoki viadalon rajthoz áll.
„Tavalyról a pécsi és a Boldogkő-rali a kedvencem, előbbin fantasztikus volt a hangulat, utóbbin pedig nagyon tetszettek a gyorsasági szakaszok” – mondta a versenyző.
Balkányi György, a Citroën magyarországi importőrének ügyvezető igazgatója, a Citroën Rally Team Hungary csapatfőnöke elárulta, az idén legalább hat futamon el akarnak indulni, ennek pedig elegendőnek kell lennie ahhoz, hogy a kitűzött célt, a bajnoki diadalt elérjék.
Östberg úgy vélte, a címvédő Hadik Andrásék biztosan gyorsak lesznek az idén is, de Turán Frigyeséket is megnevezte a legkomolyabb ellenfelek között. Hozzátette ugyanakkor, hogy tavaly minden helyszínen más párosok emelkedtek ki a mezőnyből, ezért nehéz előre megmondani, hogy kik lesznek a legnagyobb riválisaik.
„A magyarországi gyorsasági szakaszok nagyon különlegesek, talán a cseh és bizonyos szlovák etapokhoz tudnám hasonlítani őket” – mondta Östberg, hangsúlyozva, hogy nagyon élvezi a versenyzést a magyar bajnokságban szereplő szakaszokon.
A rali ob 2022-es idényének első futamát, a Salgó-ralit szombaton rendezik Salgótarjánban és környékén, majd a tervek szerint további hat verseny következik, az utolsóra november közepén a Zemplénben és környékén kerül sor.