A Teledyne, a Sierra Space és a Nissan új generációs holdjáró terepjárót tervez a NASA számára

  • A Teledyne, a Sierra Space és a Nissan új generációs holdjáró terepjárót tervez a NASA számára
  • A prominens csapat óriási háttértudással és tapasztalattal rendelkezik az űrrepülés és ahhoz kapcsolódó tevékenységek terén
  • A Nissan mélyreható ismereteket kínál az önvezetésről és az intelligens járműrendszerekről az együttműködésben résztvevő partnerek számára
  • Az értintett vállalatok a Hold felszínén működő jármű tapasztalatait illetve tanulságait a későbbiekben a földi életbe is kívánják hasznosítani
  • A NASA és a Nissan hosszú együttműködési múltat tudhat maga mögött

A Teledyne Brown Engineering bejelentette a 37. Space Symposium-on, hogy egy olyan csapat vezetéséért felel, beleértve a Sierra Space és a Nissan Észak Amerika partnereket, amelynek célja egy olyan jármű tervezése, – Lunar Terrain Vehicle (LTV) – amely hozzájárul a Hold-kutatáshoz.

Csaknem hét évtizedes űrhardver-tervezési és -fejlesztési tapasztalattal a Teledyne Brown Engineering vezeti a programmenedzsmentet, a tervezést, a gyártást, az integrációt, az üzemeltetést és az energiarendszert. A vállalat a közelmúltban megtervezte, megépítette és leszállította a NASA Artemis járművének 3 hordozórakéta-adapteréből az elsőt, amelyet a tervek szerint nyár elején indítanak el. Ezen túlmenően a Teledyne Brown Engineering folyamatos erőfeszítései a technológia űrben való fejlesztésére a Multi User Sensor for Earth Sensing platform megtervezéséhez, megépítéséhez és üzemeltetéséhez vezettek, amely az egyik első kereskedelmi kezdeményezés a Nemzetközi Űrállomás használatával. Elsődleges vállalkozóként a Teledyne több, mint 40 éven keresztül végzett rakományműveleteket és integrációs munkákat a NASA számára az űrsikló-küldetések és a Nemzetközi Űrállomás rakományai terén. A Teledyne jelenleg a Marson működő Curiosity és Perseverance Roverek áramellátását is biztosította.

A Teledyne Brown Engineering megépítette az első holdjáró prototípust Dr. Wernher von Braun számára az 1960-as években, és ezt követően szinte minden nagyobb amerikai űrmissziót támogattunk” – mondta Reggie Spivey, a vállalat Space Systems Group alelnöke. „Büszkék vagyunk arra, hogy folyamatosan jelen vagyunk az űrben, és izgatottsággal tölt el, hogy mi utaztathatjuk az első nőt és színes bőrű embert a Holdra.”

Az űrfejlesztés terén jelentős múlttal rendelkező Sierra Space repülési szoftvert, űrminősítésű mechanizmusokat, kommunikációt, irányítást, navigációt és időzítést biztosít majd az LTV (holdjáró) számára. Dream Chaser® járművük a NASA számára rakományszállítási és visszaküldési küldetéseket fog végrehajtani a Nemzetközi Űrállomásra és onnan vissza. Ez csak egy részét fedi le a portfóliójuknak, amely magában foglalja az űrhajósok és az űrben végzett tudományos kísérletek támogatására kialakított LIFE™ élőhelyet (Large Integrated Flexible Environment).

A Sierra Space az élvonalon jár az új űrgazdaság fejlesztés és az űrkutatás terén. Ennek a csapatnak mindene megvan ahhoz, hogy megtervezze a Holdon tartózkodó Artemis űrhajósok számára a végleges Lunar terepjárót” – mondta Steve Lindsey, ötszörös űrhajós és a Sierra Space stratégiai igazgatója. „A NASA már kidolgozott egy kereskedelmi partnerségi modellt a legénység- és teherszállítási szolgáltatásokhoz alacsony Föld körüli pályán – beleértve a Dream Chaser űrrepülőgépünket, amelyet a Nemzetközi Űrállomás rakományutánpótlásra fejlesztettek ki. Továbbá az LTV csapat készen áll arra, hogy ezt a kereskedelmi modellt kiterjesszék az űrhajósok Hold felszínén történő szállítására is.

A Nissan North America, Inc. az autóipari tervezés és innováció örökségét nyújtja a csapatnak. Az autógyártó mélyreható ismereteket kínál az önvezetésről és az intelligens járműrendszerekről, amelyek a biztonságosabb, zökkenőmentes és integráltabb technológia alapját jelentik, hiszen ez is erősíti a mobilitás jövőjét. Négy egyesült államokbeli gyártóüzemével, amelyek évente 1 millió jármű, 1,4 millió motor, 1,4 millió kovácsoltvas és 456 000 öntvény gyártására képesek, így nagyon komoly lokális mérnöki tudással rendelkeznek, és ez a tudás a tervek szerint kiválóan hasznosítható lesz a Holdon való közlekedési eszköz megtervezésében is.

A projektben való részvétel lehetővé teszi iparágunk technológiai és tervezési képességeinek kiterjesztését az űrtechnológiára, és fordítva” – mondta Maarten Sierhuis, a Nissan Szövetségi Innovációs Laboratóriumának globális igazgatója (Kalifornia, Szilícium-völgy). „Ezzel a partnerséggel feltárjuk az autonómia és a távműveletek, az energiagazdálkodási rendszerek, a járműkapcsolatok és az ember-gép közötti határok lehetőségeit, hogy segítsünk az intelligens holdjárók kialakításában. Ezután a Hold felszínén működő LTV tanulságait visszavetítjük a földre.”

A Textron Specialized Vehicles az Arctic Cat Off Road képességeit nyújtja a csapatnak az alváz kialakításához, a jármű dinamikájához és a felfüggesztés kezeléséhez. Az Arctic Cat széles múlttal rendelkezik az innovatív járműteljesítmény és a precíziós tervezés terén. További stratégiai csapattársak közé tartozik a Relative Dynamics, amely számos tapasztalattal rendelkezik űrkommunikációs rendszer terén. Emellett a QSTC (korábban AQST) kommunikációs, kerék- és kipörgésgátló képességekkel egészíti ki a Teledyne csapatot.

Úgy érezzük, hogy egy dinamikus, élvonalon járó és bevált csapatot hoztunk össze ehhez az erőfeszítéshez” – mondta Scott Hall, a Teledyne Brown Engineering elnöke. „Ez a csapat képes egy robusztus, sokoldalú és intuitív járművet tervezni, amely támogatja az űrkutatás jövőjét.