Nem egy, hanem kettő utódot kaphat a Lexus LFA
A hivatalos tájékoztatás szerint hamarosan bemutatkozik a Lexus LFA szellemi utódja, tisztán elektromos hajtással. Bennfentes információk szerint azonban egy másik, benzinmotoros szupersportkocsival is bővülhet a Lexus palettája a következő néhány évben.
A tavalyi év végének egyik legnagyobb autós szenzációja volt, amikor a Lexus bemutatta leendő villanymotoros szupersportautójának előtanulmányát. Azóta már azt is megerősítette a gyártó, hogy az egyszerűen csak Lexus Electrified Sport néven ismert koncepciójárműből az évtized második felére szériamodellt fejlesztenek – ezt a típust egyöntetűen a legendás Lexus LFA utódjának tekinti mindenki.
Most azonban kiderült, hogy lesz még egy LFA – pontosabban készül egy olyan belső égésű motorral szerelt modell, amely a Lexus LC-nél erősebb és sportosabb lesz. Ennek érkezésére évek óta számítunk, csakhogy eddig arról volt szó, hogy a túrakupé szélsőségesen dinamikus verziójaként, azaz Lexus LC F-ként léphet színre.
A Lexus észak-amerikai motorsportprogramjának vezetője, Jeffrey Bal szerint azonban ez olyan zsákutca, amelybe nem fog belesétálni a márka. Amint a szakember a Road&Track magazinnak elmondta, „a Lexus LC egy tökéletesen kiegyensúlyozott gran turismo. Úgy tudjuk, a megfelelő helyen elkészítették az LC F lehetséges terveit, ám a döntéshozók arra jutottak, nem megvalósítható az ötlet”.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Lexus még egyszer, utoljára ne örvendeztetné meg rajongóit egy vérbeli, belső égésű motoros sportautóval. Ebben az a régóta rebesgetett, négyliteres, nyolchengeres turbómotor juthat szerephez, amelyet eredetileg az LC F-fel hoztunk összefüggésbe, maga az autó azonban teljesen önálló konstrukció lesz, amelyhez egészen máshonnan készül ihletet meríteni a Lexus. „A Toyota az idei Tokiói Autószalonon mutatta be a GR GT3 versenyautó-tanulmányt. Ebben az irányban tapogatózunk. A fejlesztés már előrehaladott állapotban van, a projekt rendkívül izgalmas, de ennél többet egyelőre nem árulhatok el. Az az autó, amit januárban Toyota emblémával mutattunk be, megdöbbentően néz ki, a szériamodell pedig nagyon hasonlítani fog hozzá.” – árulta el a szakember, azt pedig már mi tesszük hozzá, hogy a végleges autó nyilván a hatalmas hátsó szárny és a hóekének is beillő első splitter nélkül kerül majd forgalomba.
Ez az irány egyébként annál is többet jelent, mint hogy a Lexusnak nem egy, hanem két csúcs sportautója (ha úgy tetszik, két LFA-utódja) lesz: a GR GT3-hoz köthető modellt ugyanis várhatóan eleve úgy fejleszti a Lexus, hogy ütőképes alapot biztosítson egy leendő ügyfél-versenyautó megépítéséhez. Az igazán nagy kérdés viszont nem is ez, hanem hogy a Lexus lát-e lehetőséget arra, hogy a 477 lóerős LC500 és az akár 660 lóerős új sportautó közötti, meglehetősen nagy rést kitöltse egy köztes modellel. Ennek elvi lehetőségét nem zárta ki Jeffrey Bal, konkrétumokba azonban nem volt hajlandó bocsátkozni.
Fotók: Lexus, Toyota