Hazai pályán verné meg a Google-t a Toyota
Miközben egyre több autógyártó választja a Google-t navigációs térképszoftver-beszállítójául, a Toyota szerint létezik jobb megoldás, ezért partnerével egy független, teljesen testre szabható rendszert fejlesztett.
A mobil internet megjelenésével és elterjedésével az autógyártóknak sürgősen alternatívát kellett keresniük hagyományos, statikus fedélzeti navigációs rendszereik kiváltására. Sokan a legkisebb ellenállás irányába mozdultak el, és a hordozható készülékekben egyébként is előszeretettel használt, Google Térkép adatbázisra épülő, valós időben frissülő, dinamikus forgalmi információkat is kínáló navigációs architektúra mellett döntöttek.
Ez a megoldás gyorsan biztosít látványos előrelépést, ugyanakkor egyre több szakértő tart attól, hogy a Google monopóliuma hosszú távon kiszolgáltatottá teheti az üzleti partnereket, a piaci versenyhelyzet hiánya pedig lelassíthatja a fejlesztések ütemét.
A Toyota-csoport ezért úgy döntött, hogy saját navigációs ökoszisztémát hoz létre a Mapbox segítségével. A független Mapbox jelenleg 3,5 millió regisztrált fejlesztővel és 650 millió aktív felhasználóval rendelkezik, akik hetente közel 3,4 milliárd kilométert tesznek meg a cég teljes mértékben testre szabható navigációs szolgáltatása segítségével.
A Mapbox több ezer partnere >>>