Új motort, új technológiákat kap a Toyota Highlander
A következő modellévre egy sor fejlett kényelmi technológiával egészíti ki a Highlander szabadidőjármű felszereltségét a Toyota. Ezeknél is fontosabb azonban egy vadonatúj hajtásláncopció megjelenése.
Három évvel az új generációs modell bevezetése után a Toyota elérkezettnek látta az időt, hogy új technológiákkal erősítse meg a Highlander szabadidőjármű piaci pozícióit.
A legújabb autóipari trendekkel összhangban a Toyota két 12,3 colos képernyővel szereli fel felső-középkategóriás szabadidőjárművét: a korábbi 7 colos digitális műszeregység helyébe lépő monitor négyféle formátumban képes megjeleníteni a vezetéshez szükséges információkat, míg a középkonzolon az eddigi 8 colos kijelzőt váltja a nagy képátlójú, tükröződésmentes érintőképernyő. Szintén a digitális ökoszisztémához kapcsolódó fejlesztés, hogy ergonomikusabb helyre került az okostelefonok vezeték nélküli töltésére szolgáló felület.
Míg a 2,5 literes, soros négyhengeres benzinmotor köré épülő, különösen takarékos hibrid hajtáslánc változatlanul lép át a következő modellévbe, ennek alternatívája, a 3.5 V6-os erőforrás kikerül a kínálatból, helyébe pedig egy 2,4 literes, soros négyhengeres turbómotor lép. A 269 lóerős, T24A-FTS kódjelű erőforrás elődjénél 17 százalékkal nagyobb, 419 Nm maximális forgatónyomatékkal rendelkezik, üzemanyag-fogyasztása megegyezik az elődmotoréval, NOx-kibocsátása viszont több mint 50 százalékkal kedvezőbb annál. A turbómotor akár 2250 kilogrammos fékezett utánfutót képes vontatni, elektronikus vezetőtámogató rendszerei pedig megakadályozzák a vontatmány becsóválását.
A motor elsőkerékhajtással, valamint kétféle összkerékhajtással társítható: az egyszerűbb rendszer a hajtóerő legfeljebb 50%-át képes a hátsó tengelyre juttatni, a kifinomultabb konfiguráció nyomatékvektor-szabályozó rendszere pedig a két hátsó kerék között is meg tudja osztani az erőt, megelőzve a tapadásvesztést.
Az új erőforrás, és az ahhoz kapcsolódó hajtástechnológiák várhatóan az összes olyan piacon megjelennek, ahol az eddigi V6-os benzinmotor elérhető volt. Az Európai Unióban várhatóan továbbra is kizárólag a hibrid hajtáslánccal lesz elérhető a Toyota nagyméretű crossovere.
Fotók: Toyota