A Lexus nem mond le az alacsony építésű modellkről
Az SUV-k népszerűsége megkérdőjelezhetetlen, ám a japánok minden szegmenst le kívánnak fedni.
A legtöbb autógyártó fokozatosan elhagyja a szedán és kupé szegmenst, a Lexus azonban jövőbeli elektromos autói esetében igen széles palettát fog kínálni a különféle karosszériatípusokból. Spiros Fotinos, a Lexus Europe igazgatója elmondta, kínálatukkal minden kategóriát le kívánnak fedni.
A Lexus első elektromos autója az UX elektromos változata volt, ezt követte a nemrégiben bemutatott RZ 450e, amely a Toyota e-TNGA platformján alapul. Bár mindkettő SUV, a Lexus jövőbeli villanyautó-kínálatát nem korlátozzák a legnépszerűbb karosszériákra.
Fotinos kifejtette, valóban hatalmas a kereslet az SUV-k iránt, ám a cég nem kíván felhagyni a hagyományos, alacsony építésű modellek gyártásával. Kimondottan olyan alternatív karosszériatípusokon dolgoznak, amelyek lehetővé teszik a vállalat számára, hogy ne csak szélesebb járműválasztékot kínáljanak, de egyúttal növeli tudják európai eladásaikat is.
A szakember kiemelte, 2021 decemberében már bemutatták a Lexus majdani elektromos autóinak koncepcióit, melyek között találhatunk négyajtós szedánt, ötajtó shooting brake kivitelt, ötajtós crossovert, valamint kétajtós kabriót is. Emellett láthattunk egy tisztán elektromos sportautót, ami a hírek szerint az LFA utódja lehet majd.
Ezen modellek többsége az e-TNGA architektúrára fog épülni. Fotinos kiemelte, műszaki szempontból lehetetlen ennyi különféle autót elkészíteni úgy, hogy mindössze egyetlen padlólemezt használnak. Ezért folyamatosan kutatják az új lehetőségeket más autógyártókkal való együttműködéseken keresztül. Ez a költségek csökkentése szempontjából is előnyös lenne.
A Lexus korábban bejelentette, hogy 2030-tól Európában, Észak-Amerikában és Kínában, 2035-től pedig már globálisan is kizárólag tisztán elektromos autókat fog forgalmazni.
Forrás:
Carscoops & mahzrt.hu