Nem játék az e-roller

Egy októberi posztunkban fotókkal illusztrált tudósítást közöltünk arról, hogy a Német Közlekedésbiztonsági Tanács (Deutschen Verkehrssicherheitsrats, DVR) ütközési tesztek keretében vizsgálta meg, milyen sérülésekkel járhat, ha egy e-rolleres gépkocsi oldalának ütközik. A válasz röviden: súlyos, akár tragikus következményei lehetnek.

Egy finnországi vizsgálat pedig azt bizonyította, hogy az e-rolleresek nagyobb arányban sérülnek meg, mint a gyalogosok és a kerékpárosok.

A 200 ezres Debrecennél valamivel népesebb, 226 ezer lakost számláló Tamperében működő rollerkölcsönző cégek adatai alapján az e-rollerekkel megtett 100 ezer kilométerre vetítve átlagosan 7,3 alkalommal került a sürgősségi ambulanciára a roller bérlője 2019 áprilisa és 2021 áprilisa között. A Tamperében megsérült e-rolleresek több mint 60 százaléka férfi volt, és mintegy 51 százalékuk volt alkohol, vagy más bódító szer befolyása alatt. A balesetek csaknem fele éjfél és reggel 6 óra között történt, és leggyakrabban a fej, valamint az arc sérüléseit kellett ellátni.

Nem is csoda, hogy tavaly szeptemberben Helsinkiben betiltották az e-rollerek bérlését hétvégenként éjfél után, míg például Oslóban, a norvég fővárosban ez a tilalom a hét valamennyi napján a 23 és 5 óra közötti időszakra vonatkozik.

Finnországban további szabályozások várhatók az e-rollerek használatával kapcsolatban, ideértve például a sebességkorlátozást is, ugyanakkor a finnek szerint az e-rollerek szerepe egyre nagyobb a városi közlekedésben.

dasblog