Megérkezett az új generációs Lexus RX (2.)
Utastér
A Lexustól megszokhattuk, hogy értő módon kombinálja a legmodernebb funkciókat és anyagokat a japán kézműves hagyományokkal. Ez az új generációs RX esetében sincs másképp, ugyanakkor ez esetben minden korábbinál határozottabban érvényesül a Lexus lényegre törő térszemlélete. A műszerfalat folytatólagos kárpitbetét köti össze az ajtókkal, optikailag kiszélesítve a teret. A műszeregység és a kezelőszervek a Lexus NX és RZ modelleken bevezetett Tazuna ergonómiai koncepcióhoz igazodva biztosít közvetlen, félreérthetetlen, ösztönösen megvalósuló kezelhetőséget. A funkciók működtetéséhez, az információk leolvasásához a vezetőnek minimális erőfeszítést kell csupán tennie.
Az ergonómiát az ülések különleges deréktáji kialakítása javítvja tovább: a konkáv felület határozottabb, természetesebb megtámasztást biztosít az utasok testének. A bőr és nyersbőr kárpitozás mellett immár vegán belső térrel is rendelhető a Lexus RX, így az ügyfelek még szélesebb köre számára biztosít személyre szabott megoldásokat a modell – nem is beszélve a tizennégy egyedi dinamikus témát és hatvannégy különböző színárnyalatot kínáló hangulatvilágításról.
A már említett, megnövelt tengelytáv nem csak az autó kiállásának, de helykínálatának is jót tett. Ennek hatásait új kialakítású ülésekkel és az átgondolt helykihasználással fokozta a Lexus: az első és második üléssoron utazók csípőpontja közötti távolság (tandem távolság) a korábbi 100-ról 110 cm-re nőtt. A csomagtartó rakodóperem 30 mm-rel alacsonyabb, padlója 50 mm-rel hosszabb, kihasználását 40:20:40 arányban osztva dönthető hátsó ülés könnyíti meg. Az ajtókat elektronikus zárszerkezet nyitja, illetve reteszeli, így az RX által kínált élmény már a beszállásnál megkezdődik.
Technológiai tartalom: multimédia, kapcsolódás és vezetőtámogatás
Az új generációs Lexus RX a legfrissebb online technológiákat hasznosítva minden eddiginél stabilabb és sokoldalúbb internetes kapcsolódást, vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthető fedélzeti funkciókat, valamint felhő alapú multimédiás és navigációs szolgáltatásokat biztosít. Mindezek kezelésére egy kiemelkedően nagy, 14 colos képátlójú érintőképernyő szolgál. A csillogásmentes üveg minden fényviszonyok mellett optimális leolvashatóságot biztosít, a legfontosabb fedélzeti funkciók külön, fizikai kezelőszervet kaptak. Nem hiányzik a teljes körű okostelefon-integráció, a vezeték nélküli, nagy teljesítményű telefontöltő rendszer, vagy a fejlett hangvezérelt asszisztens sem.
Az autó és vezetője között okostelefonos applikáció segít kétirányú kapcsolatot tartani; ez a szokásos funkciók (jármű helyzetének megállapítása, ajtózárak működtetése, klímaberendezés vezérlése) mellett a plug-in hibrid RX 450h+ esetében a töltés felügyeletére és időzítésére is lehetőséget kínál. A zenei élményről akár új generációs, 21 hangszórós Mark Levinson Premium Surround audiorendszer gondoskodik.
Vezetőtámogatás
Az új RX elsőként alkalmazza a harmadik generációs Lexus Safety System+ aktív biztonsági és vezetőtámogató csomagot, amely minden eddiginél fejlettebb balesetelkerülő képességekkel vértezi fel a szabadidőjárművet. Az előre tekintő ütközéselkerülő rendszer a szokásos akadályok mellett a keresztező forgalmat, illetve a kereszteződésen átkelő gyalogosokat is pontosabban, gyorsabban érzékeli, hatékonyságát aktív akadályelkerülő kormányzás javítja. A Lexus mérnökei továbbfejlesztették az adaptív tempomat és a sávkövető rendszer képességeit; az RX képes például önállóan megállni, ha Stop-táblához ér.
A manőverezést digitális belső visszapillantó tükörrel, valamint a jármű környezetét 360 fokos tartományban megjelenítő – sőt, az autó alá betekinteni is képes – kamerarendszerrel támogatja az új RX, de rendelkezésre áll a Lexus LS luxuslimuzinból átemelt, továbbfejlesztett parkolórobot is, amelyet egyedülálló módon memóriával is felszereltek: képes felismerni és megjegyezni három, gyakran használt parkolóhelyet, és ezekbe még határozottabban és pontosabban tud beállni.
Az emberi figyelmetlenségből fakadó vészhelyzeteket a vezető éberség-felügyelet, illetve az elektronikus zárakat alkalmazó ajtónyitás-gátló funkció segít megelőzni. Az előbbi vészhelyzetben akár képes egyedül megállítani az autót, ha a sofőr nem reagál a riasztásra, míg az utóbbi megakadályozza, hogy a vezető rányissa az ajtót egy közeledő járműre, kerékpárosra vagy gyalogosra.
Méretek * | RX 350h | RX 450h+ | RX 500h | RX 350 |
Teljes hosszúság (mm) | 4890 (0) | |||
Teljes szélesség (mm) | 1920 (+25) | |||
Teljes magasság (mm) | 1710 (-10) | |||
Tengelytáv (mm) | 2850 (+60) | |||
Első nyomtáv (mm) | 1650 (+15) | |||
Hátsó nyomtáv (mm) | 1675 (+50) | |||
Első túlnyúlás (mm) | 1080 (0) | |||
Hátsó túlnyúlás (mm) | 960 (-60) | |||
Belső égésű motor | 2,5 literes, soros négyhengeres | 2,5 literes, soros négyhengeres | 2,4 literes, soros négyhengeres turbómotor | 2,4 literes, soros négyhengeres turbómotor |
Hibrid akkumulátor | NiMH | Li-Ion | NiMH | – |
Max. teljesítmény (LE/kW) | 245/180 | 306/225 | 371/273 | 279/205 |
Erőátvitel | hibrid | hibrid | 6 A/T | 8 A/T |
Hajtásképlet | E-Four | E-Four | DIRECT4 | AWD |
Gyorsulás 0-100 km/óra (mp) | 8,0 | 7,0 | 6,0 | 7,1 |
CO2-kibocsátás, WLTP vegyes (g/km) | 143-150 | < 26 | 182-189 | 197 |
Üzemanyag-fogyasztás (l/100km) | 6,4-6,7 | < 1,2 | 8,2-8,5 | 8,8 |
* (zárójelben az előző generációs Lexus RX-hez viszonyított eltérés)
Fotók és videó: Lexus