Gyöngyösön és Salgótarjánban a legjobb Toyota ügyfélnek lenni
Az elmúlt évtizedekben az autóinak legendás megbízhatósága és a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtás mellett az ügyfelek legmagasabb színvonalú kiszolgálásának szinonimájává váló Toyota minden évben kiosztja az adott időszakban Európában a legmagasabb ügyfélelégedettséget elérő kereskedőinek munkáját elismerő rangos Ichiban díjat. 2022-ben a Gyöngyösön és Salgótarjában márkakereskedést és márkaszervizt üzemeltető Balla Euro Kft. bizonyult a legjobb Toyota márkakereskedésnek Magyarországon, és ezzel egyike lehet a több, mint 2500 európai márkakereskedésből kiválasztott mindössze 47 Ichiban díjazottnak.
A Toyota exkluzív rendezvény keretében egy alpesi kastélyban jutalmazta meg legjobb 47 európai márkakereskedőjét: 47 díjnyertes márkakereskedő vehette át az Ichiban 2022 díjat a kiváló ügyfélélmény biztosításáért és a „going beyond” filozófia megvalósításáért. Az „Ichiban” japánul azt jelenti, hogy az „első számú”. Nem véletlen hát, hogy ezt a nevet viseli a Toyota nagypresztízsű díja, amelyet minden évben csak néhány márkakereskedés érdemel ki.
Minden évben több mint 2500 európai Toyota márkakereskedés küzd a megtiszteltetésért, hogy egyike lehessen az év 47 Ichiban győztesének, egyedi hozzáállást és kimagasló elköteleződést mutatva, hogy a ’Legjobb márkakereskedő’ legyen a országában, régiójában. Idén 32 európai ország 47 márkakereskedése lett díjazott, közöttük a Gyöngyösön és Salgótarjában márkakereskedést és márkaszervizt üzemeltető Balla Euro Kft.-vel. A legjobb márkakereskedőket a Toyota nem csupán az értékesítési eredmény és az ügyfélkezelés alapján választja ki, hanem figyelembe veszi azt, hogy miben tudnak többet nyújtani, legyen szó akár a fenntarthatóság, akár a mobilitási szolgáltatások vagy a társadalmi feladatok területéről. A díjátadás színhelyéül ezúttal a németországi Alpokban található Schloss Elmau kastélyszálló szolgált, ahol a G7 találkozókat is tartották.
A győztes márkakereskedők a Toyota vezetőinek körében, inspiráló vendégelőadók prezentációi után vehették át a díjakat. A vendégelőadók megosztották víziójukat a jövőről. Victorien Erussard, az Energy Observer alapítója és vezetője például elmagyarázta, hogy miképpen tud megvalósulni a fenntartható jövőről és az ökológiai átalakulásról szóló álma a hidrogénhajtás révén. Natalie Berg szakértőként a márkakereskedések jövőjéről és az ügyfelek viselkedésének változásáról beszélt. A ceremónián részt vett Matt Harrison, a Toyota európai elnöke is, aki elismerésben részesítette a márkakereskedőket a kiváló eredményekért, ekként fogalmazva: „Ti vagytok a legjobbak! A példaképek. Egy olyan szegmensben, amelyet az ügyfelek egyre növekvő elvárásai határoznak meg, ti emlékezetes ügyfélélményeket adtok és kiválóan alkalmazkodtok a változó piaci feltételekhez. Gratulálunk mindannyiótoknak!”
Didier Gambart, a Toyota európai marketingért és ügyfélélményekért felelős alelnöke kiemelte: „A COVID járvány okozta két évnyi virtuális Ichiban átadás után különösen örülök a fizikai jelenlétnek és hogy személyesen adhatjuk át az elismeréseket a márkakereskedéseknek. Két év távollét után még nagyobb az izgalom, hogy együtt, egy családként lehet ünnepelni. Ezekben a változékony időkben a márkakereskedések rugalmassága is dicsérendő, valamint elköteleződésük, hogy többet nyújtsanak, új utakat találva alkalmazkodni a bizonytalan időkhöz. Többet nyújtani sosem volt egyszerű, de mindannyian tudjuk, hogy megéri. Ezt nem könnyű elérni, de ezúton is gratulálunk a győztesek kemény munkájához. Köszönöm és folytassuk a jó munkát.”
Hosszú, céltudatos út vezetett fel a csúcsra
A Balla Euro Kft. 2014-ben, a Kakuk Toyota Kft. jogutódjaként kezdte meg tevékenységét. Az ügyvezető-tulajdonos, Balla Krisztián 1990-ben gépjárműszerelő technikusként kezdte meg szakmai pályafutását az akkori Kakuk Toyota Kft.-ben, ahol később munkafelvevőként és az értékesítés területén is dolgozott. Ezt 2002 és 2005 között a Kakuk Autóház frissen megnyitott balassagyarmati kirendeltségének vezetése, majd a 2014-ig a 2005-ben zöldmezős beruházás keretében megnyílt gyöngyösi márkakereskedés és szerviz vezetőjeként eltöltött évek követték. A gyöngyösi Toyota márkakereskedést végül Balla Krisztián 2014-ben vásárolta meg a Kakuk Autóház Kft.-től, azóta pedig a Balla Euro Kft. látja el a Toyota hivatalos magyarországi márkakereskedői és márkaszerviz tevékenységét Gyöngyösön.
„Kollégáimmal az első pillanattól az új és használtautóértékesítésre, szerviztevékenységre, karosszériajavításra, valamint alkatrész és tartozék értékesítésre kiterjedő teljeskörű szolgáltatásokkal várjuk tisztelt ügyfeleinket, törekedve arra, hogy a legmagasabb színvonalú, kimondottan ügyfélcentrikus, családias légkörű szolgáltatást kapjanak.” – árulja el Balla Krisztián, akinek vezetői szemléletét alapvetően határozzák meg a gépjárműszerelő technikusi, munkafelvevői, értékesítési és menedzsment területeken eltöltött évek tapasztalatai.
Az importőr felkérésére 2020 óta a salgótarjáni márkakereskedői és márkaszerviz feladatokat is ellátó Balla Euro Kft. az első pillanattól az a TOP4-ben szerepelt a magyarországi márkakereskedők között az Ichiban ügyfélelégedettségi és kiválósági megmérettetésen, a legmagasabb színvonalú ügyfélkiszolgálást célzó erőfeszítések pedig 2022-re értek be az idei Ichiban díj elhódításával.
„Az ügyfélélmény a kulcs a sikerhez! Az ehhez vezető út egy kiváló csapat, amely kellően motivált és megbecsült ahhoz, hogy mindezt megvalósítsa.” – véli Balla Krisztián, aki azt is elmondja, hogy a 2022-es Ichiban díj megszerzése után nem ülnek majd a babérjaikon. „Hihetetlen megtiszteltetés, hogy a Toyota méltónak talált bennünket a 2022-es Ichiban díj odaítélésére. Ez a díj azonban nem öncélú, hanem a legmagasabb színvonalú ügyfélkiszolgálásra való folyamatos törekvés jelképe, amely kötelez bennünket arra, hogy a jövőben ugyanezen, vagy lehetőség szerint még magasabb színvonalon dolgozzunk Ügyfeleink megelégedésére.”
„Ritka az, hogy valaki mindössze 8 év alatt felérjen a csúcsra, Balla Krisztián vezetésével ugyanakkor a Balla Euro Kft. a 2022-es Ichiban díj megszerzésével elérte ezt a bravúrt. A legmagasabb színvonalú ügyfélkiszolgálásra való, az első pillanattól tetten érhető törekvés eredményeképp a Balla Euro Kft. csapata évről évre a legjobbak között szerepelt, így folyamatos erőfeszítéseik, és az ügyfélközpontú cégkultúra méltó elismerése ez a díj, amelyhez ezúton is gratulálunk a vállalat minden alkalmazottjának. Köszönjük az elmúlt évek kimagasló munkáját, amely reményeink szerint az elkövetkező években is mintául szolgálhat majd a legmagasabb színvonalú ügyfélkiszolgálás kapcsán, tovább öregbítve mind a Balla Euro Kft., mint a Toyota hírnevét.” – fogalmaz az elismerés kapcsán László Richárd, a Toyota Central Europe Kft. magyarországi országigazgatója.
Lendületes fejlődés, komoly ambíciók
2005 óta nem kevesebb, mint 4500 új és 1200 használt Toyota és Lexus talált gazdára a gyöngyösi és salgótarjáni Toyota márkakereskedésekben, a mára közel 2900 aktív ügyféllel rendelkező Balla Euro Kft. azonban emeli a tétet: csak idén 500 új gépjármű értékesítésével számolnak és ambiciózus rövid és középtávú fejlesztési tervekkel rendelkeznek. Ezek között szerepel egy Toyota Professional Haszongépjármű Centrum megnyitása épp úgy, mint a szerviz és karosszéria részleg kapacitásbővítése, Gyöngyösön pedig célút tűzték ki egy hivatalos Lexus márkaszerviz megnyitását is.
Mindez persze nem volna lehetséges egy összeszokott, jól működő, bizalmi légkörben, egymást munkáját támogatva dolgozó csapat nélkül. A Balla Euro Kft. jelenleg 35 főt foglalkoztat, és további 11 külsős alkalmazott segíti a munkáját, ebből több, mint 15 fővel több, mint 10 éve dolgoznak együtt. A vevőszolgálati területen így ma telephelyenként 8-9, az értékesítési területen pedig telephelyeként 5-7 munkatárs gondoskodik az ügyfelek legmagasabb szintű kiszolgálásáról.