A BMW 7-es sorozat története (1.)
Az elegancia, a dinamizmus és az innováció időtlen egységének hét nemzedéke
A BMW 7-es sorozat az első generáció 1977-es debütálása óta egyet jelent a végtelenül exkluzív, összetéveszthetetlenül egyedi és hamisítatlan BMW-s stílusban átélhető személyes mobilitással. A stílusos eleganciát sugárzó formanyelv mögött nemzedékről nemzedékre az utastér páratlan kényelme és a bajor prémiummárka tradicionális vezetési élménye húzódik, amely a luxusszegmensben már a kezdetektől fogva egyedülálló, rendkívül dinamikus vezethetőség képében ölt testet. A BMW 7-es sorozat modellgenerációi egymás után emelték újabb és újabb szintre a kimagasló teljesítmény, a magával ragadó menetkomfort és a hátsó üléssorban átélhető, pihentető utazás kivételes egységét.
A BMW 7-es sorozat mindeközben innovációs úttörőként és technológiai iránymutatóként is meghaladta a korát, amely nem csupán közvetlen kezelhetőséget, példaértékű hatékonyságot és hosszútávú fenntarthatóságot, de gondosan válogatott anyaghasználatot, forradalmi gyártási folyamatokat, jövőbe mutató járművezérlést és progresszív járműkapcsolati megoldásokat is jelent. A BMW 7-es sorozat karosszéria-kialakítása és utastere mindig is az autóipar fejlődésének és a digitalizáció legújabb szabványainak hírnöke volt, melynek innovatív sorozatgyártási folyamatai a felelős erőforrás-felhasználás és az ökológiai lábnyom folyamatos csökkentése mellett garantálják a kompromisszumoktól mentes prémium minőséget.
1977: a BMW 7-es sorozat első generációja – a luxuslimuzinok mezőnyének legsportosabb képviselője
A luxuslimuzinok szegmensében már a BMW 7-es sorozat első generációja felállította a mérnöki precizitás, a megbízhatóság és a menetdinamika meghatározó mércéjét. Elegánsan elnyújtott vonalvezetésével, vezető felé forduló műszerfalával, erőteljes motorpalettájával és kifinomult futómű-technológiájával a BMW 7-es sorozat már első ízre beváltotta a sportos limuzinként hozzá fűzött reményeket. Innovációi között a világ első elektronikus műszeregysége, a sebességfüggő kormányrásegítés és az elektromosan állítható külső visszapillantók is megtalálhatók voltak. 1980-ban a világ első fedélzeti computere is csatlakozott ehhez a listához, a külső hőmérséklet kijelzésével.
1979-ben a BMW a karburátorral dolgozó motorokat üzemanyag-hatékony benzin-befecskendező technológiával szerelt erőforrásokra cserélte. A BMW 728 és BMW 730 modellek helyén bemutatkozott a BMW 728i, majd a BMW 733i modellt a világszerte egyedülálló, digitális motorvezérlő elektronikával dolgozó BMW 732i követte. Egy évvel korábban csatlakozott a modellpalettához a 218 lóerő maximális teljesítményre képes, 3,5 liter hengerűrtartalmú benzinmotorral szerelt BMW 735i. 1980-tól a BMW 745i állt a portfólió csúcsán, motorházteteje alatt egy 252 lóerős, turbófeltöltővel és töltőlevegő-hűtővel dolgozó hathengeres motorral.