Az új Ë-C4 X egyedülálló dizájnja
Az ë-C4 X-t egyedülálló design jellemzi a nagyközönségnek szánt kompakt járművek szegmensében. Ez az egyetlen olyan modell, amely egyesíti a fastback-ek eleganciáját az izmos SUV-kra jellemző részletekkel és a négyajtósok könnyedségével – és mindezt szintén egyedülálló módon a teljesen elektromos hajtás nyugalmával, elérhető áron kínálja. Bárhová is szeretne menni, és bármennyire is korlátoznák az autóhasználatot a károsanyag-kibocsátási előírások, ë-C4 X modelljével minden nap teljesen elektromosan, károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedhet.
Fontos megjegyezni, hogy számos európai ország (Ausztria, Belgium, Hollandia, Luxemburg, Németország, Portugália, a skandináv piacok és az Egyesült Királyság) piacán kizárólag a 100%-ban elektromos ë-C4 X lesz kapható, míg más európai piacokon, valamint a Közel-Keleten és Afrikában az ë-C4 X és a C4 X benzines vagy dízel üzemű változatát is forgalmazni fogják.
A szinte teljes csend és a zökkenőmentes mozgás megnyugtatóan hat az utasokra, függetlenül attól, hogy ők maguk, vagy valaki más ül-e a volánnál. Mindez a Citroën innovatív és lágy felfüggesztési rendszerének, a puha Advanced Comfort üléseknek, a motorzaj- és vibrációmentes tágas utastérnek, valamint az interfészek és a csatlakoztatott szolgáltatások ergonómiájának és egyszerű használatának köszönhető.
Az ë-Comfort a Citroën egyfajta kötelezettségvállalása az ügyfelei felé, hogy a környezetvédelmi és ökológiai elvárásoknak megfelelően zéró CO2-kibocsátású elektromos meghajtást kínál. Az utazások során ez teljes zaj- és füstmentességet, valamint azonnal rendelkezésre álló nyomatékot jelent, amely vibráció, rázkódások és sebességváltások nélküli, energikus és kellemes vezetést tesz lehetővé. Emellett az ügyfeleknek távolból is programozható elektronikus szolgáltatások is a rendelkezésükre állnak, a nagyobb nyugalom és az alacsonyabb karbantartási költségek érdekében, hogy minél alacsonyabbra szoruljanak a tulajdonlási költségek.
HATÉKONYSÁG ÉS AUTONÓMIA
Karcsú, áramvonalas formájával és hatékony, nulla károsanyag-kibocsátású elektromos meghajtásával az ë-C4 X akár 360 km-es hatótávolságra is képes a WLTP-ciklus szerint. Emellett lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy behajthassanak az egyre több városban kialakított alacsony károsanyag-kibocsátású közlekedési zónákba, amelyek a hagyományos benzin- vagy dízelüzemű járművek számára tiltott területnek számítanak.
Az autóbérleti, taxis és a városokon belül és azokon kívül működő kereskedelmi sofőrszolgálatok számára az ë-C4 X tökéletes választ – egy stílusos, tágas és kompakt 4 ajtós alternatívát – kínál a károsanyag-kibocsátásoktól mentes
elektromos hajtás és a használható hatótávolság iránti igényeikre. A 100 kW-os villanymotor mindenféle vezetési körülmények között erőteljes és energikus: 136 lóerővel és 260 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomatékkal szolgál, Sport üzemmódban 9,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a végsebessége pedig 150 km/óra. Az 50 kWh-s akkumulátor nagyfeszültségű (400 V) és Li-ion típusú.
A regeneratív fékezés lehetővé teszi a vezető számára, hogy részben feltöltse az akkumulátort és növelje a hatótávolságot azáltal, hogy a fékpedál lenyomása nélkül idézi elő az autó lassulását, és ezáltal visszanyeri az egyébként kárba vesző energiát. Háromféle vezetési mód – Eco, Normal vagy Sport – áll rendelkezésre, amelyeket a középkonzolon található üzemmódválasztó kapcsolóval lehet aktiválni. A még nagyobb nyugalom érdekében az akkumulátorra nyolc év vagyc160000 km garancia jár 70 százalékos töltöttségi szint erej g.
EGYSZERŰ, OPTIMALIZÁLT TÖLTÉS
A ë-C4 X töltése egyszerű, és útközben, nyilvános töltőállomásokon vagy otthon is elvégezhető. Minden egyes forgatókönyv esetében optimalizálták a töltési időt:
- Egy nyilvános töltőállomáson egy 100 kW-os egyenáramú gyorstöltővel (4. mód) az akkumulátor a szegmensen belül a leggyorsabban, körülbelül 10 km/perces sebességgel töltődik, és a töltés 80%-a 30 perc
alatt befejeződik. - Egy 7,4 kW/32 amperes Wallbox használatával (3. mód) a töltés 7,5 órát vesz igénybe egyfázisú tápegységgel, vagy mindössze 5 órát háromfázisú tápegységgel és az opcionális 11 kW-os fedélzeti töltővel.
- Otthon és alkalmi szükségletek esetén az akkumulátor egy szabványos otthoni csatlakozó (konnektor
segítségével tölthető fel (2. mód).
Az elektromosjármű-használók életének megkönnyítése érdekében a Citroën „egyablakos” megoldást kínál Wallbox otthoni telepítéséhez. A töltés ezáltal egyszerű és előre programozható lesz, és kihasználhatja a csúcsidőn kívüli villamosenergia-árakat. A töltési idők előre beállíthatók az autó My Citroën Drive Plus vagy a My Citroën alkalmazás érintőképernyős felületén keresztül.
Az ergonomikus töltőcsatlakozónak köszönhetően a csatlakoztatás nem is lehetne egyszerűbb, a kábel(ek) pedig a csomagtér padlója alatt helyezhető(k) el. A töltőponton található színes kijelző segítségével a felhasználók nyomon követhetik a folyamatot, amely a My Citroën alkalmazáson keresztül is figyelemmel kísérhető.
INTUITÍV KOMMUNIKÁCIÓ A VEZETÉS NYUGALMÁÉRT
A vezető és az elektromos meghajtású járműve között szoros kapcsolatra van szükség, ezért a Citroën leegyszerűsítette a szükséges interakciót, hogy az ugyanolyan egyszerű, kézenfekvő és természetes legyen, mint bármilyen otthon használt „hétköznapi” technológia.
A Citroën gondoskodik arról, hogy elektromos járművei vásárlóinak világos és intuitív kezelőfelületek álljanak
rendelkezésükre, amelyek könnyen olvashatók, érthetők és használhatók. A vezetőt a digitális műszerfalon külön kijelző segíti az akkumulátor állapotának vagy a hatótávolságnak a követésében, valamint három kijelző közül választhat: teljesítményjelző (villamosenergia-mérő), energiaáramlás vagy hőkomfort-fogyasztás. Ez utóbbi a járműfűtés és a hőkomfort energiafogyasztásra gyakorolt hatását mutatja. Az érintőképernyős kezelőfelület egyes oldalai, amelyek közvetlenül a
középkonzolon található gomb segítségével érhetők el, a rendszer működési állapotát vagy a késleltetett akkumulátortöltés beállításait jelzik. Amikor a jármű töltése folyamatban van, a képernyőn megjeleníthető a teljes töltöttség eléréséig hátralévő idő, a már elért hatótávolság vagy az akkumulátor töltöttségének százalékaránya.