ABT CUPRA XE Extreme E-ben


Trófeavadászatban az olaszországi kettős leszámoláson

Az Extreme E visszatér – kétszer is: ezen a héten a tisztán elektromos SUV-k számára készült terepversenysorozat két versenynek ad otthont Szardínián (Olaszország): A szezon harmadik fordulóját szerdán és csütörtökön (július 6/7.) rendezik. ), majd a negyedik forduló szombaton és vasárnap (július 9/10). A kihívásokkal teli szezonkezdet után az ABT CUPRA XE a dupla fejjel Olaszországban szeretné hazahozni az év első trófeáit. Jutta Kleinschmidt és Nasser Al-Attiyah, akik felváltva váltják egymást a CUPRA Tavascan XE pilótafülkéjében, felkészültek a tesztelésre, és alig várják a támadást.

A pálya 6,019 kilométer hosszú, és Szardínia déli partján, egy katonai gyakorlóterületen található. A helyszín tavaly Extreme E versenynek is adott otthont. Néhány résztől eltekintve a tanfolyam megegyezik az előző évivel. Akkoriban Mattias Ekströmmel Jutta Kleinschmidt oldalán az ABT CUPRA XE megszerezte első trófeáját a csak 2021-ben alapított sorozatban. Idén szeptember helyett júliusban rendezik a futamokat: így a versenyzők nem csak rendkívül száraz, kemény és poros felületre számíthatunk, de a hőmérséklet jóval meghaladja a 30 Celsius-fokot is.

Míg az Extreme E autói műszakilag azonosak, az ABT CUPRA XE úgy döntött, hogy a saját útját járja, ami az autó megjelenését illeti: a CUPRA tervezési részlege kidolgozta az 540 LE-s rallyautó karosszériájának saját értelmezését. felhívta a CUPRA Tavascan XE-t, és azonnal szenzációt keltett. A szardíniai megjelenés előtt a csapatok kiterjedt műszaki frissítést kaptak az autó hátulján, ami egyrészt az autó megbízhatóságának növelését szolgálja, másrészt engedelmesebb viselkedést biztosít a néha látványos ugrások során. Jutta Kleinschmidt és Nasser Al-Attiyah háromnapos barcelonai tesztelés során próbálta ki a módosításokat.

Néhány napon belüli két futamával – ami újdonság a még fiatal Extreme E-ben – a szardíniai megjelenés a szezon csúcspontja. A hazai és nemzetközi média érdeklődése nagy, a gyártóktól és szponzoroktól is számos vendég jelezte részvételét. Egyedül az ABT partner, a CUPRA öt különböző piacról hívott vendégeket. Az ABT vezérigazgatója, Thomas Biermaier szintén a helyszínen támogatja a csapatot Harry Unflath sportmarketing-főnökkel együtt.

Az Extreme E-ben tíz csapat – köztük a korábbi Forma-1-es világbajnok Lewis Hamilton és Nico Rosberg – küzd a bajnoki címért. Egy nő és egy férfi váltja egymást a volánnál. A februári szaúd-arábiai szezonnyitó és a két szardíniai futam után további két úti cél szerepel a naptárban: szeptemberben Chile és novemberben az uruguayi partvidéki finálé.

Jutta Kleinschmidt: „Vezetni és ugrálni sokkal szórakoztatóbb”

Végre vissza az autóba – jól látható Jutta Kleinschmidt várakozása a szardíniai kettős vendégszereplés előtt. „A frissítéssel, amelyet az összes autó kapott, sokkal szórakoztatóbb a vezetés és az ugrálás. A tiszta teljesítmény már az évadnyitón megvolt, de sok apróság visszavett minket. Ez a versenyzés – tanultunk belőle, és jobbat akarunk és fogunk is csinálni.” Nasser Al-Attiyah versenytáborában a német további önbizalmat szerzett. „A teszt rendkívül fontos volt, mert már néhány hónapja nem vezettük az autót, és a szardíniai gyakorlatok, mint mindig, nagyon rövidek.” Annak ellenére, hogy Kleinschmidt már ismeri a tavalyi pálya nagy részét, a legnagyobb kihívás máshol van. „Az olaszországi siker kulcsa éppen olyan egyszerű, mint amilyen kihívás: nem szabad hibáznunk.”

Nasser Al-Attiyah: „Egyértelműen a trófea a cél”

Nasser Al-Attiyah átesett a tűzkeresztségén az Extreme E-ben – de még a négyszeres Dakar-győztes számára is óriási kihívás volt a szezonnyitó. „Az első versenyhétvégén minden egyszerűen új volt számomra: az autó, a csapat, a versenyformátum és az összes eljárás. Hibákat követtem el, de mindenekelőtt hihetetlenül sokat tanultam.” Ezt követően a katari a tőle megszokott profi módon végezte a munkáját. „A Szaúd-Arábiában eltöltött napok után együtt ültünk le a csapatban, hogy mindent részletesen megbeszéljünk. Aztán volt egy intenzív tesztünk Spanyolországban, ahol újra és újra begyakoroltuk az összes eljárást.” Al-Attiyah nem szerénykedik a két olaszországi vendégszereplés kapcsán: „Úgy érezzük, jól felkészültünk, és készen állunk a támadásra. Szardínián egyértelműen a trófea a cél.”

Az egyik figyelemfelkeltő a mezőnyben: a CUPRA Tavascan XE

A CUPRA Tavascan XE az első szezontól kezdve az e-CUPRA ABT XE1-et váltja fel: látványos külsőjével és feltűnő LED-lámpáival az off-road rally autó első ízben utal a CUPRA Tavascan sorozatgyártású jármű jövőbeli formanyelvére. A márka második tisztán elektromos modelljét Barcelonában fejlesztik, és a tervek szerint 20-ban fogják piacra dobni.

A CUPRA Tavascan XE fenntarthatóbb elődjénél: a 3D-nyomtatott lenszálas alkatrészek még rugalmasabbá és környezetbarátabbá teszik a járművön végzett munkát.

GridPlay: Hogyan támogathatják a rajongók az ABT CUPRA XE-t

A legjobb rajtpozíció a döntőben fontos – ez pedig a szurkolók kezében van. Július 4-től (10 órától) július 6-ig (18 óráig) naponta kétszer szavazhatnak a rajongók az Extreme E honlapján. A következő fordulóra a szavazás július 7-én 22 órakor kezdődik és július 9-én 18 órakor ér véget. A szavazatokat összeadják, és a legtöbb szurkolóval rendelkező csapat választhatja ki pozícióját a rajtrácson. A döntőbe nem jutó csapatok is fontos szerepet játszanak azzal, hogy egy általuk választott csapatnak adják át szavazataikat.