Olcsóbb és egyenértékű alternatíva az eredeti alkatrészekhez képest
A német személygépkocsi-flotta átlagéletkora magasabb, mint valaha. 2022 elején a Szövetségi Közlekedési Hatóság (Kraftfahrtbundesamt) 10,1 évet állapított meg. A Statista szerint az uniós átlag még magasabb. Feltéve, hogy megfelelően karbantartják őket, a modern autók általában sokkal tartósabbak, mint az elmúlt évtizedek autói. „Különösen fontos a felfüggesztés és különösen a lengéscsillapítók rendszeres ellenőrzése” – magyarázza Mustafa Yavuz, a BILSTEIN műszaki támogatásától: „A megfelelő ellenőrzést legkésőbb 20 000 kilométerenként el kell végezni a műhelyben.” Ezen a ponton a jármű kora mellett a kopás és elhasználódás egy másik aspektusa is szóba kerül: a futásteljesítmény. A lengéscsillapítók sérülései ezért gyakran érintik a céges autókat, amelyek gyakran sokkal fiatalabbak, mint a magánflotta, és általában újonnan vásárolják őket. De mi a helyzet a költségekkel? Hiszen az eredeti cserealkatrészek és az óradíjak a márkaműhelyben viszonylag drágák. Az aktív felfüggesztések vagy a pneumatikus felfüggesztések sérülései gyakran csúnya (pénzügyi) sokkot okoznak.
OE minőségi javítás utángyártott áron
Kiterjedt utángyártott termékpalettájával a BILSTEIN felfüggesztést gyártó cég megmutatja, hogyan lehet a javításokat alacsonyabb költséggel elvégezni a minőség feláldozása nélkül. A magántulajdonosok és a flottakezelők egyaránt profitálhatnak ebből. A BILSTEIN B4 gáznyomás-lengéscsillapító például minőségében és funkciójában pontosan megfelel az eredeti felszerelésnek. Több mint 2300 alkalmazással az utángyártott termékpaletta lefedi az európai járművek több mint 90%-át. Természetesen minden eredeti jellemző is megjelenik: Ilyen például az egyes Mercedes-Benz modellekbe beépített Agility Control felfüggesztés (BILSTEIN B4 DampMatic®), vagy általánosabban az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók (BILSTEIN B4 DampTronic®).
Továbbfejlesztett OE csere
Lehetőség van azonban a jármű kezelhetőségének javítására a szállítási állapothoz képest a lengéscsillapító egyszerű cseréjével is. A BILSTEIN B6 egy továbbfejlesztett OE csere. Nem igényel regisztrációt, és jelentősen nagyobb csillapítóerőt hoz játékba, magas szintű kényelemmel. Bárki, aki sok időt tölt kanyargós vagy rossz utakon, gyorsan megtanulja értékelni az extra vezetési biztonságot. A „karosszéria-stabilizáló” hatása különösen nagy a SUV-k, kisteherautók, szállítókocsik és más magas tömegközéppontú járművek esetében. Ugyanez vonatkozik a tetőterhellyel, utánfutókkal, kerékpártárolókkal és nehéz rakományokkal történő utazásokra. Praktikus tulajdonság: A BILSTEIN a B1 termékcsalád formájában biztosítja a megfelelő rögzítési és szervizalkatrészeket lengéscsillapítóihoz. Ez vonatkozik például a tartócsapágyakra, védőcsövekre és ütközőkre.
BILSTEIN B3: csavarrugók és légrugók
Mivel a lengéscsillapítókon kívül a járműrugók is meghibásodhatnak egy autó élete során, a BILSTEIN elindította B3-as termékpalettáját. Itt tekercs- és légrugók széles választékát találja.
Légrugós modulok egyedi tulajdonsággal
Az integrált légrugós modulokkal felszerelt járműveknél a B4 termékcsalád újabb pillantása segít. A BILSTEIN azon kevés utángyártott beszállítók egyike, amelyek vadonatúj alkatrészeket kínálnak, amelyek olcsóbbak, mint az eredeti cserealkatrészek, és minőségükben felülmúlják az utángyártott alkatrészeket. Ez utóbbi esetben bizonytalan futásteljesítményű használt lengéscsillapítókat szerelnek be, és nem ritkán az elektronikus vezérlőszelepeket csere helyett leállítják. Ez az aktív rendszert passzívvá változtatja. Ha egy légrugós rendszer kompresszora hibás, a BILSTEIN is segíthet; helyettesítők a B1 termékcsaládban találhatók. És ha egyszer nem a gazdaságosságon, hanem a vezetési élményen van a hangsúly, a BILSTEIN vonzó felfüggesztési lehetőségeket is kínál. A spektrum a B12 sportfelfüggesztésektől, a klasszikus B14, B16 és Clubsport tekercsektől az új EVO Performance Line-ig terjed.
Ne féljen elveszíteni a garanciát
A Statista portál adatai szerint Németországban a legtöbb jármű öt és kilenc év közötti. Ennek ellenére természetesen „korszerűbb járművek” is nagy számban közlekednek az utakon, ezeket gyakran a cégek használják. A Statista szerint 2020-ban például az új autók 63 százaléka kereskedelmi tulajdonosok számára történt. Különösen az első néhány évben sokan kizárólag eredeti alkatrészekre és márkanevű műhelyekre bízzák a javításokat és ellenőrzéseket. Ezt gyakran a jótállás és a jótállási igények elvesztésétől való félelem miatt teszik. A gépjárművekre vonatkozó EU-szintű csoportmentességi rendelet szerint azonban ez az aggodalom megalapozatlan mindaddig, amíg a munkát a gyártó utasításai szerint végzik.
Képzés és know-how
Annak érdekében, hogy a műhelyek a legújabb felfüggesztési ismeretekkel rendelkezzenek, a BILSTEIN Akadémia ingyenes tantermi és online képzést kínál. Ezenkívül az autóipari szakemberek kérdésükkel felvehetik a kapcsolatot a BILSTEIN műszaki támogatásával a technik@bilstein.de e-mail címen. A felfüggesztés gyártója 2021 júniusa óta képviselteti magát a www.repxpert.co.uk Schaeffler portálon is. Közös képzési ajánlatokat, termékinformációkat, összeszerelési videókat és workshop-tippeket itt talál. A BILSTEIN Technical YouTube csatorna mozgóképeket is kínál műhelyekhez, a légrugózási rendszerekre fókuszálva. Végül, de nem utolsósorban a workshop.bilstein.com oldalra természetesen mindig érdemes kattintani. A végfelhasználói témák mellett sok szakértői tartalom is elérhető itt. Ilyenek például a részletes termékbemutatók, a műszaki know-how és egy online katalógus, amely minden alkalmazást tartalmaz egészen a veterán autókig és a motorsportokig.