Elegáns prémiumautóból lepukkant gumiégető szörny lett ez a Lexus LS400
Megjelenésekor a bebetonozott státuszúnak hitt európai prémiumautó-gyártóknak okozott álmatlan éjszakákat a Lexus LS400, most egy hihetetlen átépítéssel pörköl oda a legvadabb driftautóknak és versenygépeknek is
A Hoonigan Youtube csatornán bukkant fel ez a hihetetlenül gagyi orrészel tákolt Lexus LS400. Tény, hogy a maga módján minden egyes LS400 kuriózum, ugyanis ez az egyik első komoly kísérlete a japán márkának a ’80-as években még szinte kizárólag európai gyártók által uralt prémiumszegmensben. Az LS400 megjelenésekor nem csak a BMW és a Mercedes, de még a Jaguar is kapkodhatta a fejét.
A 3968 köbcentis, 1UZ-FE motorkód alatt futó V8-as erőforrást ugyanis hirropneumatikus motortartó bakokkal házasította a hatalmas, szögletes karosszériához a gyártó. Így a beltér tökéletes anyag- és összeszerelési minőségén, valamint a kor elvárásaihoz képest hatalmas helykínálaton túl egy teljesen rezonanciamentes, a motorzajtól tökéletesen elszigetelt utazási élményt kaptak az LS utasai.
Éppen ezért akadhat meg a modell rajongóinak torkán a reggeli tükörtojás, ha meglátják, hogy mit műveltek egy második generációs LS400-zal a tuningőrültek. Az egykoron visszafogottan elegáns karosszériát kellő mennyiségű lazasággal vették kezelésbe. Porig ültették, hatalmas, rikító felniket kapott, a B oszlop vonalától hátrafelé matt grafitszürke fényezést pedig a leopárdmintás anyaggal bevont első elemek látványa teszi teljessé.
Ám ezt a kissé disszonáns összképet legtöbbször a hátsó kerekek környékén tetemes mennyiségű gumicafat színesíti tovább, a fenomenális luxust ugyanis egy az egyben kivették az egyenletből, majd az azfaltszaggatásra hegyezték ki a korosodó LS-t.
Az utastérben nem csak a hangsúly került át teljesen máshova, az LS eredetileg legfontosabb, utasoldali hátsó ülőhelye például teljes egészében megszűnt, amikor a súlycsökkentés jegyében kétülésessé alakították az utasteret. Az élmények azóta egyértelműen a sofőrnek szólnak, aki valami egészen mást élvezhet az egykoron kiemelkedő luxus helyett.
Ehhez az 1UZ motor fontosabb alkatrészeinek jelentős részét erősebbre cserélték, majd az erőforrást áthangolták finoman doromboló kiscicáról igazi, vadon üvöltő oroszlánra. Az ideális fordulatszámon 320 lóerős végeredmény egy átalakított automataváltón keresztül jut a hátsó kerekekhez, amelyeket Megan Racing lengéscsillapító szett présel szorosan az aszfaltra.
Hogy mindez mire elég, azon a Hoonigan emberei is meglepődtek, amikor a Tire Slayer Studios udvarán mutatta meg tudását az autó. Automataváltója ellenére ugyanis olyan gumiégetést produkált az LS, amit még ezen a csatornán is ritkán látni. A csikorgó kerék azonban magában még nem minden, gyönyörűen lehetett körbe-körbe driftelni a hatalmas méretű szedánnal, ami egyértelmű bizonyítéka annak, hogy az autó fenomenális ereje kontrollálható, adagolható, valamint a kormányzása is tökéletesen kiegyensúlyozott.
Fotók: Hoonigan YT-csatorna