Az 5 millió dolláros Bugatti W16 Mistral Roadster megkapja a Chiron Super Sport 300+ 1578 LE-s motorját, 99 darabra korlátozva
A Molsheim lehúzza a függönyt W16-os négyturbós motorjának közel 20 éves történetéről a Bugatti W16 Mistral, egy 5 millió dolláros Chiron alapú gyorshajtóval.
A Mistral, amely a dél-franciaországi szélről kapta a nevét, és a Maserati által korábban használt jelvény, a Bugatti első nyitott tetejű modellje a Chironon, és a cég első roadstere, mióta a Veyron Grand Sport Vitesse gyártásból leállt. 2015. A Bugatti szerint 99 autó készül, de az ügyfelek várhatóan 2024 elejéig várnak az átvételre.
A Mistral 8,0 literes W16-os motorja 1578 (1600 LE) és 1600 Nm 1180 font láb (1180 lb-ft (1600 Nm)), és a Super Sporttól és a rekordot döntő Super Sport 300+-tól kölcsönözték, amely 490,5 km/h sebességgel 304,773 mph-t (490,5 km/h) regisztrált. Ehra Lessien tesztpálya 2019-ben. A 300+ karosszériáját a Bugatti aerodinamikai szakértői speciálisan úgy módosították, hogy elérje ezeket a sebességeket, és a Mistral közel sem lesz ilyen gyors, különösen eltávolított tetővel.
A világ leggyorsabb roadstere?
A Bugatti azonban egyértelmű, hogy a Mistralt a világ leggyorsabb kabriójának tervezte. A vállalat 2013-ban 254 mph-s (409 km/h) szériaautó-rekordot állított fel a Grand Sport Vitesse-szel, és úgy gondolja, hogy ez a rekord még mindig áll, bár a Hennessey 2016-ban 256,6 mph-ra (413 km/h-ra) vitte a Venom GT Spyder-t. közel 300 mérföld/órás (483 km/h) lövöldözés az új Venom F5 Spyderrel, amelyet ezen a héten mutattak be Montereyben. Az a tény, hogy a Buggati szerint az új autó műszereit úgy tervezték, hogy „könnyen láthatóak legyenek akár 420 km/h-nál (260 mph)” is, arra utal, hogy a Hennesseynek ez is a táskájában lehet.
Bár a motor és a platform közös a Chironnal, a Mistral gyökeresen különbözik a márka többi autójától. De röviden visszatérve a Maserati témához, nem tehetjük meg, hogy úgy néz ki, mint egy MC20 Cielo, amely éppen egy forró pókeren ült. Óóóóóó! A Bugatti szerint az 1934-es Type 57 Roadster Grand Raidből merített ihletet, de a Mistral nem olyan nyíltan retró autó, mint az EB110-es Centodieci, hanem csak finom utalásokat kínál a márka hátsó katalógusára.
A hátsó légbeömlők borulás elleni védelmet nyújtanak
A Mistral indítási példája a Grand Raid sárga-fekete színvilágát kölcsönzi, amely kombinációt Ettore Bugatti számos személygépkocsiján alkalmazott, és a régi autó visszhangjait láthatjuk az agresszíven kidörzsölt szélvédőn, amely a Mistral pilótafülkéjét körbeveszi. mint egy sisakellenző. Az új, tetőre szerelt légbeömlő nyílások a Grand Raid hátsó fedélzetén és az autó Veyron Grand Sport elődjén lévő iker fejtámla púpjai előtt is megbillennek, miközben védelmet nyújtanak a borulás ellen.
A tető elvesztése a Chiron hatalmas C-alakú stílusának elvesztését is jelentette, amely az ajtóüveg felett az ajtó aljáig görbül. De a C-motívum még mindig ott van, csak ezúttal a felső ablakvonal felől fut, egy nyolcvanast húz a hátsó negyedpanel kis légbeömlőjénél, majd az ajtó közepén visszaindul az orr felé.
Merész, de nem szép
Az elülső részt egy hatalmas patkós légbeömlő uralja, amely úgy néz ki, mintha bármelyik percben kipattanna belőle egy gőzvonat-modell, de eszünkbe juttatja az olyan hidegháborús vadászgépeket is, mint a MiG-15. Ettől még a Divo és a La Voiture Noire szokatlan hűtőrácskezelései is visszafogottnak tűnnek, és minden bizonnyal ellentmondásosnak bizonyulnak, de mindenképpen egyedi karaktert ad a Mistralnak, és a vízszintes LED-szalagokkal ellátott, stílusos fényszórók minden bizonnyal a végén. másolás alatt.
Függetlenül attól, hogy szereted-e a Mistral arcát vagy sem, szinte biztos, hogy tetszeni fog a segg. Van egy kis Lotus Evija az egyes hátsó kerekek mögött tátongó üregekről, amelyek az oldalra szerelt olajhűtők forró levegőjét engedik ki, de még akkor is, ha nem vette észre, hogy a hátsó LED-lámpák ugyanolyan X-alakúak, mint a Bolide-é. nyomtávú autó, akkor a központi fénysávban kiveheti a Bugatti nevet.
Kapcsolódó: A fekete és sárga Bugattis története magához Ettore-hoz nyúlik vissza
A Mistral belsejében a dolgok kevésbé furcsaak. A műszerfalat és a belső szerelvényeket többnyire egyenesen a Chironból emelték ki, ami csak kisebb csalódás, mivel az autó az anyagminőség tekintetében globális szabványokat állít fel, a kisebb autók műanyag részeihez alumínium és titán tuskót használnak. De ősei elismeréseként a Mistral fából készült és egy borostyánbetétet tartalmaz, amely a „táncoló elefánt” szobrot tartalmazza, amelyet Ettore bátyja, Rembrandt készített a múlt század hajnalán.
carscoops