A 690 LE-s Aston Martin V12 Vantage Roadster 249 autóra korlátozódik, és mindegyiket eladták
Az Aston Martin második Monterey Speed Week debütálása a lenyűgöző DBR22 Concept nyomán a V12 Vantage Roadster. A DBR22-vel ellentétben a Vantage tulajdonképpen az utcára van szánva, de ha ilyet akarsz, akkor nincs szerencséd. Az autó olyan rosszul őrzött titok volt, hogy mind a 249 egységről beszéltek, mielőtt az autót hivatalosan bemutatták volna.
Ha ismeri az év elején kiadott V12 Vantage Aston kupé változatát, akkor ismeri a fúrót. A teljesen megfelelő 503 LE-s (510 LE) 4,0 literes AMG-forrású ikerturbós V8-as helyett, amelyet a normál Vantage kabrióra szereltek, a kínálat csúcsát vezető Roadster általában az 5,2 literes ikerturbós V12 Aston Martin motor változatát kapja. megtalálható a márka nagyobb autóiban, köztük a DB11-ben és a DBS Superleggerában.
Ez a 12 henger 690 LE-t (700 LE) és 555 lb-ft (753 Nm) nyomatékot termel, mindezt a speciálisan kalibrált nyolcfokozatú ZF automatikus és mechanikus korlátozott csúszású differenciálművel a hátsó kerekekre küldve. A teljesítmény nem egészen a Bugatti Mistral kategóriába tartozik, de nulláról 97 km/h-ra 3,5 másodperc alatt, a 200 mérföld/órás (322 km/h) végsebesség pedig valószínűleg több, mint amit a legtöbb ember hajszálereje elbír, és az Aston azt ígéri, hogy „szűretlen üvöltéssel” szállítják, amit csak 12 henger tud biztosítani.
Nem kell hallania a V12-es motort, hogy megtudja, mi van a Roadster motorháztetője alatt. A V12-es kupéhoz hasonlóan a zászlóshajót is szélesebb karosszéria jellemzi, feszített első és hátsó sárvédők kialakításával, így akár 1,6 hüvelykkel (40 mm-rel) szélesebb nyomtáv is elfér, mint a normál autóé. Az egyéb azonosító – és szintén funkcionális – jellemzők közé tartozik az első elosztóval ellátott teljes, 25 százalékkal nagyobb első hűtőrács, a motorháztetőn található patkószellőző, a faragott oldalsó küszöbök és a hátsó diffúzor.
Az 1970-es évek kormánybajusza, amely a V12 Vantage kupé hátsó légterelőjét helyettesíti, opcionális a Roadsternél, és az Aston szerint az alváz légáramlásának szabályozása azt jelenti, hogy az autó stabil lesz, függetlenül attól, hogy a szárnyat választja-e. Hmm, biztosan vagy működik, vagy nem? A vevőknek lehetőségük van 21 hüvelykes könnyűfém keréktárcsáikat szaténfeketében, gyémánt-esztergált szaténfeketében rendelni, vagy teljesen összerakni, és kiválasztani a két kovácsolt könnyűfém kerékkészlet egyikét, amellyel 8 kg-ot takarítanak meg.
Az egyéb súlycsökkentési intézkedések közé tartozik a szénszálas első lökhárító, a kagylóháztető, a sárvédők és a küszöbhosszabbítások használata, míg a hátsó lökhárító és a fedélzetfedél szintén kompozit anyagból készül. A V12-es motor extra teherbírásának ellensúlyozására tett erőfeszítéseket egy speciális, könnyű akkumulátor, egy 0,004 hüvelykes (1 mm) rozsdamentes acélból készült kipufogórendszer teszi teljessé, amely 7,2 kg-ot takarít meg a V8 Vantage beállításához képest, és egy szabványos. Szénfék-csomag, amely 23 kg-mal kisebb, mint egy hagyományos acél fékkészlet. Karbon üléscsomag is kapható: ez további 7,3 kg-ot hasít le a saját tömegből, és meg nem határozott mennyiséget a pénztárcájából.
A sok fogyókúra ellenére a Roadster egy kicsit disznózsír. 4090 font (1855 kg), szemben a V12 Coupé 3957 (1795 kg) súlyával (magában pillangó nélkül), míg a V8 Roadster 3589 fonttal (1628 kg). Az Aston szerint a V12 Roadster kormányzási kalibrációja megegyezik a kupééval, de a tető nélküli autó adaptív lengéscsillapítói saját egyedi dallamot kapnak, feltehetően azért, hogy tükrözzék a nyitott autó extra súlyát, a szerkezeti merevség enyhe elvesztését és a finoman eltérő tulajdonosi profilt.
A félanilinbőrrel díszített Sports Plus ülések „szárnyas” paplannal és perforált mintával a V8-asok fölé emelik a belső hangulatot, még akkor is, ha nem a díszes opcionális karbonfoteleket keresi. A 249 tulajdonos többsége azonban meg fogja kérni az Aston Q személyre szabott részlegét, hogy végezzen néhány változtatást, mielőtt 2022 végén kézbesítené. A Q opciók között hangos külső grafika, szövött bőrkárpit és színezett lakkok találhatók, amelyek megváltoztathatják a megjelenést. a kézzel rakott karbon panelek különböző fényviszonyok mellett.
Mi a véleményed a V12 Vantage Roadsterről? Elég gyors, és levennéd a hátsó szárnyat vagy elhagynád? Írjon megjegyzést alább, és tudassa velünk.