A Kia sorozatgyártású EV9 SUV tanulmányt mutat be
A Kia az EV9 SUV-tal követi az óriási sikerű EV6 elektromos crossovert, és most dobott be egy sor képet, amelyeken látható, hogy a jövő évi bevezetés előtt működik.
A koreai autógyár tavaly a 2021-es Los Angeles-i Automobility LA kiállításon bemutatta a háromsoros SUV-t a Concept EV9-el, de most a sorozatgyártású változat 2023 első negyedévében történő globális debütálására készül.
A nagyszerű hír pedig az, hogy a SUV, amelyet megvásárolhatunk majd, szinte megkülönböztethetetlen a bemutatóautótól. Igen, vannak olyan részletbeli különbségek, mint a látható (de vízszintes) kilincsek a működő prototípuson, és a hátsó ajtók hagyományosan nyílnak, nem pedig hátul csuklósan. De úgy tűnik, hogy az általános forma, a dobozos ívek, az AMC Gremlin-stílusú hátsó ablak meghajlása, sőt a hűtőrács és a fényszóró elrendezése is többnyire változatlan maradt.
Nem láthatjuk a prototípus hátulját, de tekintettel arra, hogy a fejlesztési autó többi része mennyire hasonlít a prototípushoz, nincs okunk azt gondolni, hogy a Kia csalódást fog okozni. Az Automobility LA autóban kamerás külső tükrök is voltak, míg a prototípus hagyományos tükrökkel rendelkezik, de a bemutatóautó technológiája jól felszerelhető, vagy opcióként felajánlható magasabb felszereltségi szinteken.
Ezek a képek egy jármű prototípusát mutatják be, amelyet a Kia globális Namyang K+F központjában tesztelnek Koreában, ahol hegymászási próbáknak, valamint nagy és alacsony sebességű kezelhetőségi teszteknek vetik alá száraz és alacsony tapadású felületeken, valamint a rettegett belga pavé macskaköves útfelületeken. amelyek még a legszűkebb autókat is úgy érzik, mint egy zsákos, öreg Camaro. Érdekes megjegyezni, hogy a Kia azonban nem tesz említést a gázlóteljesítményről.
A Kia azt állítja, hogy az EV9-et a világ más helyein is tesztelték, amit azért tudunk, mert már láttunk egy prototípust, amint a németországi Nürburgring közelében haladnak. De a fejlesztési autó meglehetősen nehéz álcája azt jelenti, hogy ezek a hivatalos Kia képek sokkal tisztább képet adnak arról, hogyan fog kinézni a végső autó, amikor jövő tavasszal a bemutatótermekben landol.
Ha a sorozatgyártású autó méretei megegyeznek a koncepcióéval, akkor körülbelül 194 hüvelyk (4,93 méter) hosszúságú lesz, így összességében valamivel rövidebb lesz, mint a jelenlegi Kia Telluride, de hosszabb, 122 hüvelykes (3,1 méteres) tengelytávon közlekedik. A koncepció 300 mérföldet (482 km) ígért teljes feltöltéssel, és 30 perc alatt 10-ről 80 százalékra képes feltölteni az akkumulátort.
A Kia azt tervezi, hogy az EV9-et Észak-Amerikában, Ázsiában és Európában kínálja, de valószínűleg egy új, georgiai elektromos járműgyárban készíti majd a SUV-t és más elektromos járműveket. Ha Koreában építi meg az EV9-et, az Egyesült Államokban vásárlók nem lesznek jogosultak adójóváírásra, amelyhez mostantól Észak-Amerikában kell gyártani a járműveket, hogy jogosultak legyenek a szövetségi ösztönzőkre.
carsvoops