Lemosta az ellenfeleket gyorsulásban a Toyota GR Supra
Egy észak-karolinai gyorsulási versenyen nem volt ellenfele a tuningolt Toyotáknak.
Bár néhányan szeretik a Toyota orra alá dörgölni, hogy a GR Supra a csinos ruhája alatt nem sokban különbözik egy BMW Z4-től, és hogy nem is Japánban, hanem az ausztriai Grazban gyártják a testvérmodellel azonos gyártósoron, de ez a tulajdonosokat a legkevésbé sem zavarja, hiszen jól tudják, hogy a két nagy múltú autógyártó együttműködése nélkül a sportautó ötödik generációja sosem valósult volna meg.
GR SUPRA PODCAST (ELKÉPESZTŐEN BÉNA VIDEÓVAL!) >>>
De azért sem zavarja a GR Suprát hajtó szerencséseket autójuk német génállománya, mert az Amerikában kapható, 382 lóerős csúcsverzió mindössze 3,9 másodperc alatt képes felgyorsulni 0-97 km/h-ra, ami 1,2 másodperccel jobb, mint az előd leggyorsabb változatának, az ikerturbós, 330 lóerős verziónak az ideje. Ráadásul ezen a remek időn is könnyű tovább faragni, mivel lassan olyan jelentős méretű háttéripar épül ki a GR Supra tuningolására a tengerentúlon, mint amilyen a Halálos iramban filmekkel legendássá vált, negyedik generációs A80-asnak volt.
A Drag Racing and Car Stuff nevű Youtube-csatornán nemrég felbukkant egy videó, amely több olyan Street Car Takeover gyorsulási versenyt mutat meg, melyekben tuningolt GR Suprák versenyeznek, és rendre győznek. A helyszín pedig nem más, mint az Egyesült Államok Észak-Karolina állama, a Concordban található Charlotte Motor Speedway’s zMAX Dragway, a világ első négysávos, negyedmérföldes gyorsulási pályája.
SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ, EXKLUZÍV AUTÓS/MOTOROS PODCASTOK IDE és IDE KATTINTVA!
Az első versenyen egy fekete GR Supra egy C7-es Chevrolet Corvette-tel csap össze, és megsemmisítő vereséget mér rá: 9,59-es ideje bő 8 tizedmásodperccel volt jobb, mint a több mint kétszer akkora motorú, V8-as amerikai autónak. Aztán jön egy másik, színes matricás GR Supra is, amely egy C6-os Corvette sofőrével ismerteti meg a vereség ízét. A fehér Toyota 8,9 másodperces ideje komoly tuningot feltételez, bár a felvételen csak annyi látszik, hogy nagyobb, gyorsulásra kifejlesztett kerekeket visel a hátsó tengelyén. A végén pedig egy régi Chevrolet Malibu is feliratkozik a GR Supra áldozatainak a listájára, igaz, ott a sofőr elrontotta a rajtot: először a kelleténél korábban indult, aztán a második próbálkozásnál megtorpant az autója, nem akart kilőni.
Begurulva exkluzív! Így készül a GR Supra podcast >>>
Fotók: AutoEvolution, YouTube