A Mercedes hűtőrács fejlődése (2.)
A „sportkocsi-arc” nevet szerez magának
Az 1950-es években a Mercedes-Benz kifejlesztett egy második, teljesen önálló radiátort. A legendás 300 SL „Gullwing” és a kisebb, 190 SL roadster kapott egy modern alternatívát, amelyet belsőleg „sportautó-arcként” ismernek. A széles, sekély hűtőnyílás elé egy nagy Mercedes-csillagot szereltek fel, amelyet vízszintes krómbordák szegélyeztek. Ez a dizájn vált a sportautók és roadsterek ismertetőjegyévé, és az elkövetkező évtizedek során ugyanolyan időtlennek és tartósnak bizonyult, mint a klasszikus Mercedes hűtőrács.
Az 1990-es és 2000-es évek modelloffenzívái során a Mercedes autók eleje sportosabb megjelenésre és érzetre váltott. Az új piaci szegmensekbe való belépés olyan modellekkel, mint az A-osztály és a B-osztály, a SUV-k, több kabrió, kupé és roadster új dizájnváltozatokat igényelt. A sportautó homlokzatának számos változata – jellegzetes vízszintes bordákkal vagy anélkül – több modellsorozatba is bekerült, hangsúlyozva a márka új és lényegesen teljesítményorientáltabb irányát.
A vásárló dönti el – klasszikus vagy sportos
Voltak kivételek, például a második generációs SLK Forma-1-es orra és az SLR McLaren. 2007-ben azonban megszületett az úttörő döntés a C-osztály (W 204) kapcsán, hogy a döntést a vásárlóra bízzuk. Felszereltségtől függően vagy a klasszikus (Classic és Elegance), vagy a sportos (Avantgarde) hűtőrács díszítette az autó elejét. A koncepciót kiterjesztették az E-osztályra, és mind a mai napig mindkét modellsorozatra érvényes.
A jelenlegi Mercedes-Benz modellek hűtőrácsának kialakítása még egyedibb és mindenekelőtt szoborszerűbb. A különböző formák, körvonalak és bordák megkönnyítik a modellsorozatok megkülönböztetését anélkül, hogy figyelmen kívül hagynák a Mercedes-Benz hűtőrács jellegzetes márkakarakterét. Identitásukat és elismertségi értéküket tekintve egyediek maradnak. A Mercedes mindig egyértelműen felismerhető Mercedesként – több mint 120 éve minden korszakban.
Ugyanez vonatkozik a G-osztály, a Mercedes-AMG és a Mercedes-Maybach márkákra is. A G-osztály hűtőrácsa ugyanolyan ikonikus és egyedi, mint maga a jármű. Vízszintes bordákkal és nagy központi csillaggal rendelkezik, és két kerek fényszóró veszi körül. Pörgős kontúrjaival az időtlen off-road klasszikus dizájnnyelvét tükrözi, amelyet letisztult vonalak és nagy felületek jellemeznek, és 1990 óta csak gondosan dolgozták át.
Lefelé kiszélesedő körvonalaival és függőleges bordáival a dedikált AMG hűtőrács a világszerte sikeres 300 SL versenyautóra utal, amely 1952-ben megnyerte a legendás Panamericana országúti versenyt Mexikóban. Az évek során számos iteráció során a legjellegzetesebb azonosítóvá vált. minden új AMG modell jellemzője. A Vision AMG bemutatóautó megmutatja, hogyan nézhet ki az AMG hűtőrács jövője – a karosszériával megegyező színű hűtőrács panel, amely megőrzi az összetéveszthetetlen AMG formát függőleges bordákkal. A megvilágítás gondoskodik arról, hogy az arc még éjszaka is azonnal felismerhető maradjon.
A tekintélyes Mercedes-Maybach hűtőrács elismertsége a függőleges lamellák szoborszerű kezelésében rejlik – amelyet egy csíkos öltöny ihletett. A MAYBACH felirat a hűtőrács krómvázába van beépítve. A legújabb koncepció, az EQS Maybach a hűtőrács teljesen elektromos értelmezését mutatja be – zökkenőmentesen, simán integrált radarlappal.
Új megjelenés az előlapon – a technológia és a dizájn ötvözete jellegzetes Black Panel hűtőrácsot hoz létre
Az evolúció folytatódik. Míg az akkumulátoros elektromos meghajtás azt jelenti, hogy már nincs szükség hűtőre a jármű elején, továbbra is szükség van a levegőbeömlőkre. A tervezők azonban szabadon helyezhetik el őket máshol, így lehetőség nyílik egy teljesen új és jellegzetes front-end kialakításra, amely kiemeli a Mercedes-EQ modellek progresszív luxusát. A hűtőrács helyett egy fekete panel található központi csillaggal, amely zökkenőmentesen illeszkedik az innovatív fényszórókhoz. A teljes elülső részének vizuális szélessége a teljesen elektromos járművek dinamikus teljesítményét tükrözi. A dizájn finoman részletezett csillagmintákat tartalmaz, amelyek finom, háromdimenziós hatást keltenek. A dizájn részletezésének változatai egyedi karaktert adnak az EQ modelleknek. A fekete panelt és a fényszórókat szintén vízszintes fénysáv köti össze. És míg az EQS limuzin jellegzetes nappali menetjelző lámpáit három fénypont azonosítja, az EQS SUV jellegzetességeit három háromszög jellemzi.
Tökéletes felület rejtett, de nélkülözhetetlen érzékelők számára
Amellett, hogy vizuálisan megkülönböztethető, a fekete panel tökéletes felületet kínál számos érzékelő zökkenőmentes integrálásához, amelyek elengedhetetlenek a jövő feltételesen automatizált vezetéséhez. Ide tartozik az ultrahang, a kamerák, a radar és a Lidar (lézer). Az Active Distance Assist DISTRONIC egyik kamerája be van építve a Mercedes csillagába. Az EQE és EQS fekete panelje mögött pedig az innovatív DRIVE PILOT fejlett technológiája található.