Az Audi megújítja RS Q E-Tron E2 elektromos hajtású, de gáztöltetű Dakar versenyautóját 2023-ra
Az Audi azzal volt elfoglalva, hogy mindent levetkőzzön az RS Q e-tron E2-ből, ami nem volt feltétlenül szükséges, és előállt az off-road versenyzők evolúciójával. A könnyebb, aerodinamikusabb és egyszerűbben használható jármű, az Audi azt reméli, hogy több sikert ér el a földön.
„Jól debütáltunk a Dakaron az Audi RS Q e-tronnal, és még az első szakaszgyőzelmünket is elértük a számunkra új motorsport szakágban” – mondja Rolf Michl, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. „Az egész csapat kiválóan dolgozik együtt, és egy irányba húz. Ahogy az ilyen korai szakaszban lenni szokott, a pilóták, a segédpilóták és a technikusok gyorsan megegyeztek a következő fejlesztési célokban.”
Bár a versenykategóriájára vonatkozó szabályok valójában 2000 kg-ról (4409 font) 2100 kg-ra emelték a minimális tömeget, az Audi mégis szerette volna könnyebbé tenni az RS Q e-tront.
Ez mindenféle karosszériaelem eltávolítását jelentette, különösen a jármű hátuljáról. A márka azon is dolgozott, hogy optimalizálja azt a módot, ahogyan a kompozit szövetrétegeit a karosszériához fekteti le, hozzájárulva az általános könnyebb szerkezethez és a jármű súlypontjának lefelé mozdításához. Ez megkönnyíti a pótkerék elérését is, mert egyszerűen kevesebb a karosszéria. Az új modell 4670 mm hosszú, 2300 mm magas és 1950 mm széles, így közel 170 mm-rel hosszabb, mint az eredeti RS Q e-tron .
A módosítások azt is jelentik, hogy a karosszéria 15 százalékkal aerodinamikusabb, mint elődje. Axel Löffler, a SUV vezető tervezője szerint az E2 egyetlen karosszériaelemet sem oszt meg az első generációs RS Q e-tronnal.
Ez nem segít abban, hogy nagyobb végsebességet érjen el, mivel mindig képes volt elérni a 170 km/h-s (106 mph) szabályozás által korlátozott végsebességet, de ettől függetlenül jelentős előnyt jelent az elektromos meghajtású járművek számára.
„Továbbra csökkenti az elektromos meghajtású autók energiaszükségletét” – mondta Löffler. „Az aerodinamikai számításokat teljes egészében a számítási folyadékdinamika (CFD) felhasználásával valósítottuk meg.”
Tovább javítja a hatékonyságot a légkondicionáló egység. A sivatagi versenyzés egyik fontos tényezője, az Audi megállapította, hogy az első generációs modell klímakompresszora olyan erős volt, hogy hosszan tartó üzemelés esetén lefagy a hűtőfolyadék. Ezért átprogramozta az egységet, hogy szakaszosan működjön, így energiát takarít meg, és közel ugyanolyan hatékonyan hűti az autót.
„Nagyon rövid idő alatt összevontuk az összes fontos leckét. Ötleteink eredménye az E2 evolúciója” – mondja Uwe Breuling, az Audi Sport járműüzemeltetési részlegének vezetője. „Fejlesztőcsapatunk elszánt és költséghatékony munkája tökéletesen felkészített minket a második Dakar-ralira.”
Az E2 változat megtartja az eredeti RS Q e-tron hatótávolság-bővítő hajtásláncát, amely egy 2,0 literes turbófeltöltésű soros négyes benzinmotort kombinál, amely egy 50,0 kWh-s akkumulátort tölt fel, amely viszont két villanymotort táplál, mindegyik tengelyen egy-egy kombinált kombinációt hoz létre. korlátozott teljesítmény 400 LE körül, bár műszakilag valamivel több mint 670 LE leadására képesek.
Az Audi RS Q e-tron október 1. és 6. között debütál a Rally du Maroc-on, majd a 2023-as Dakar-ralin indul.