Autentikus helyszínen, a Hungaroringen mutatkozott be a hazai szaksajtónak az e-Transit (2.)
Mint arról korábban már „helyszíni tudósításunkban” beszámoltunk a hazai médiakedvenceknek is bemutatkozott az új, tisztán elektromos hajtású E-Transit.
A korábban megjelent PR-duma folytatását az alábbiakban közöljük – próbálva ezzel is bevágódni az évezred „PR-oshölgyénél”.
SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ, EXKLUZÍV FORD PODCASTOK IDE és IDE KATTINTVA!
Díjnyertes vezetősegítő rendszerek
Átfogó vezetősegítő rendszeréért az E-Transit máris elnyerte a járművek biztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP Aranyérmét. Az autóhoz olyan technológiák kaphatók, mint a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer10, a Közlekedési Tábla Felismeréssel összekapcsolt Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika10, a Sávváltásra Figyelmeztető és Segítő rendszerrel kombinált Holttérfigyelő10, a Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszer10, a Sávtartó rendszer10 és a Kereszteződés Asszisztens10.
Az autóban olyan új rendszerek is rendelkezésre állnak, amelyek segítenek minimumra csökkenteni a javítások szükségességét vagy költségét; ilyen például a Tolatási Fékasszisztens10, ami hátramenetben kamerával és szenzorokkal érzékeli a gyalogosokat, kerékpárosokat és a statikus akadályokat; a rendszer figyelmezteti ezekre a vezetőt, majd, ha az nem reagál, automatikusan megállítja a járművet. A sofőrök munkáját segíti az új 360 fokos kamera10 is, ami felülnézetből mutatja meg az E-Transit környezetét a 12 colos képernyőn, hogy az autóval még a szűk, nehezen belátható helyeken is könnyű legyen manőverezni.
Kiemelkedően kedvező üzemeltetési költségek
Az E-Transit vonzó ajánlatot jelent minden olyan vállalkozás számára, amely úgy dönt, hogy elektromos hajtású járműveket állít munkába. A jelentős üzemanyagköltség-megtakarítás mellett a Ford Pro becslései szerint az autó karbantartási és javítási költségei 40 százalékkal alacsonyabbak lesznek, mint az azonos teljesítményű és kapacitású dízelmotoros modellek esetében11, és a Ford Pro adatai szerint – a közvetlen versenytársakkal összevetve – ezek a költségek az E-Transit esetében a legalacsonyabbak az Egyesült Királyságban és Németországban.
A Ford Pro a kategória legkedvezőbb, egyéves, kilométer-korlátozás nélküli szervizintervallumát kínálja, míg a nagyfeszültségű elektromos részegységekre nyolc évre, illetve 160.000 kilométerre szóló garanciát nyújt; emellett a vásárlók egy éven át ingyenesen számíthatnak az országúti elektromosautó-assistance szolgáltatásra, aminek a vészhelyzeti feltöltés is része. A Ford Pro Service egész Európát lefedő műhelyhálózata felkészült az elektromos autók fogadására; az autó megjelenésének időpontjában 1500 európai EV-tanúsítvánnyal rendelkező márkaszerviz és több mint 4500 hivatalos szervizpartner várja az E-Transitokat. Magyarországon 24 Transit Centrum, és 24 BEV szakszerviz áll az ügyfelek rendelkezésére.
Az E-Transit bevezetését követően az ikonikus Transit-családban hamarosan négy új, tisztán elektromos hajtású modell jelenik meg: 2023-ban a vadonatúj Transit Custom egytonnás áruszállító és a Tourneo Custom személyszállító jármű, 2024-ben pedig a kisebb méretű, új generációs Transit Courier áruszállító és a Tourneo Courier személyszállító változat.
A Ford ambiciózus járművillamosítási tervének támogatására a Ford, az SK On Co., Ltd. és a Koç Holding nem kötelező érvényű szándéknyilatkozatot írtak alá egy új törökországi vegyesvállalat létrehozásáról. A végleges megállapodás későbbi aláírásától függően a három partner azt tervezi, hogy a szélesebb értelemben vett európai régió egyik legnagyobb EV-akkumulátorgyártó üzemét építik majd fel. A termelés az évtized közepén indulhat, és az éves kapacitás elérheti 30-45 gigawattórát.
# # #
10 A vezetéssegítő technológiákkiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, illetve a biztonságos autózást. A részletekről és a rendszerek korlátairól a Felhasználó Kézikönyv ad további tájékoztatást.
11 3 évre vagy 180.000 kilométerre szóló periódus alapján. Egy elektromos hajtású és egy dízelmotoros haszongépjármű tervezett és nem tervezett karbantartási tételeinek összehasonlításával.