Az Aston Martin Valhalla Build 1,2 millió dollárért lesz elérhető
Az Aston Martin még nem kezdte meg a Valhalla gyártását, de Németországban már megvásárolható a plug-in hibrid szuperautó építési helye. A nyerőgép ára 1 189 999 euró (1 210 437 USD) adókkal együtt, és a becsült szállítási dátum 2023 decembere.
A Valhallát az Auto Seredin, egy egzotikus autókereskedés kínálja a németországi Hechingen városában, Stuttgart közelében. Előreláthatólag a build slot 1,2 millió dolláros ára jóval magasabb, mint a hivatalos 580 ezer font adózás előtti ár. Az autógyár a megnövekedett kereslet miatt az eredetileg tervezett 500 darab helyett 999 példányt gyárt majd a Valhallából. Mivel a Valhalla gyártása 2023 előtt nem kezdődik meg, a vásárlónak még van ideje, hogy tetszés szerint specifikálja az autót, amint azt a „Free Spec” felirat is jelzi a listán.
Az Aston Martin új középmotoros szuperautója – AM RB 003 kódnéven – koncepció formájában 2019-ben mutatkozott be, a zászlóshajó Valkyrie alatt. A végleges szériaváltozat 2021-ben jelent meg, jelentős frissítésekkel. Az újratervezett karosszériától eltekintve a házon belül kifejlesztett elektromos V6-os készlet kezdeti terveit elvetették egy modernebb V8-as konnektorból tölthető hibrid hajtáslánc helyett.
A sorozatgyártású Aston Martin Valhalla egy 739 LE (551 kW / 750 LE) teljesítményű, AMG-től származó ikerturbós V8-as motort és két villanymotort ötvöz, amelyek további 201 LE-t (150 kW / 204 LE) adnak. Az összteljesítmény lenyűgöző 937 LE (698 kW / 950 LE), amelyet egy nyolcfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltó továbbít mind a négy kerékre. Az Aston Martin szerint a 0-100 km/h (0-62 mph) gyorsulás 2,5 másodpercet vesz igénybe, míg a végsebesség 217 mph (330 km/h). A további klassz tulajdonságok közé tartozik a szénszálas alváz, az F1-es stílusú tolórudas felfüggesztés állítható lengéscsillapítókkal, az aktív aerodinamika, a szén-kerámia fékek és a kitűzött 1550 kg-os (3417 font) száraz tömeg.
Ha minden a tervek szerint alakul, valamikor jövőre láthatjuk a Valhalla első példányait az utakon. A kérdés a következő: ha lenne tartalék 1 millió dollárja, és egy plug-in hibrid egzotikumot keresne, venne egy Aston Martin Valhallát vagy a rivális Ferrari SF90-et?