A Ferrari „azt kockáztatja”, hogy több megrendelést kap a Purosangue-re, mint amennyit megépít

A Ferrarit elárasztják a 390 000 eurós (393 000 dollár) Purosangue crossover rendelései, és az olaszországi jelentések szerint kénytelen lesz bezárni a rendelési könyvet.

Ellentétben a rivális luxusmárkákkal, amelyeknek SUV-jai gyakran adják eladásaik oroszlánrészét, a Ferrari úgy döntött, hogy első négyajtós gépe gyártását az éves termelés legfeljebb 20 százalékára korlátozza, hogy fenntartsa az exkluzivitást.

Még ha feltételezzük is, hogy a Ferrari össztermelése az összes modellben 15 000-re nő az új modellsor hozzáadásával, ami még mindig csak évi 3 000 autónak felel meg, és a potenciális élettartama összesen kevesebb, mint 15 000 Purosangue. És ez talán közel sem elég ahhoz, hogy lépést tartson a kereslettel.

„Fennáll a kockázat, hogy nem tudjuk kielégíteni a keresletet, és talán hamarosan le kell zárnunk a rendelésfelvételt” – mondta a Ferrari kereskedelmi és marketing igazgatója, Enrico Galliera az Autonews Europe-nak a modell szeptember 13-i globális debütálása előtti VIP-bemutatón. .

A Ferrari szerint pedig a motorháztető alatti szívó V12-es, amit egyetlen teljesítményközpontú rivális sem kínál, nagyrészt felelős az előrendelések rohanásáért. Galliera azt állította, hogy az érdeklődés „robbanásszerűen megnőtt”, amikor a vállalat bejelentette, hogy a Purosangue V12-es erővel indul.

A Ferrari a későbbiekben valószínűleg kisebb kapacitású hibrid modellekkel is bővíti majd a hibrid V8-as hajtásláncot az SF90-től, vagy az elektromos V6-os motort a 296 GTB-től, amelynek 3,0 literes kapacitása segít elkerülni a nagy motorokra kivetett tetemes adókat Kínában, ahol a modell valószínűleg nagyon népszerű lesz.

A V12-es jelenléte azonban valódi USP-t ad a Purosangue-nak, és valószínűleg nagy szerepet játszik abban, hogy a meglévő, kemény Ferrari-tulajdonosokat meggyőzze arról, hogy a Purosangue méltó a Ferrari-jelvény viselésére. A meglévő ügyfelek elégedettségének megőrzése érdekében a Ferrari azt állítja, hogy a jelenlegi tulajdonosoknak való kiszállítást fogja előnyben részesíteni a márka új vásárlóival szemben.

„Minden (a Ferrari tulajdonosa) szeretne egy Purosangue-t, és meg kell jutalmaznunk őket, mivel ők tették a Ferrarit azzá, ami ma” – mondta Galliera az Automotive News Europe-nak.