Nikola bemutatja a Tre BEV és FCEV teherautókat Európában
A Nikola Corporation bemutatta Tre teherautójának európai változatát az IAA Transportation rendezvényen Hannoverben, Németországban.
Más piacokhoz hasonlóan az európai vásárlók a Tre-t akkumulátoros elektromos jármű (BEV) és üzemanyagcellás elektromos jármű (FCEV) kiszerelésben is kínálják. Ezek közül az elsőt Tre European 4×2 Artic néven emlegetik, és kilenc sport akkumulátorcsomagot kínálnak, amelyek együttesen akár 738 kWh teljes energiatárolást biztosítanak.
Nikola szerint a Tre ezen verziója akár 530 km-es (329 mérföld) hatótávolságra is alkalmas, és az akkumulátorok 80 százalékos kapacitásra való feltöltése mindössze 100 percet vesz igénybe, ha egy 350 kW-os töltőhöz csatlakoztatják. Az akkumulátorok egy 480 kW-os elektromos hajtásláncra küldik a levet. A teherautó 4021 mm-es (158 hüvelykes) tengelytávval rendelkezik, és az Ivecóval kötött együttműködés révén kelt életre.
Mindeközben a Nikola Tre FCEV Artic 6×2 valamivel kisebb, 3932 mm-es (154,8 hüvelykes) tengelytávval, és körülbelül 70 kg hidrogént képes megtartani 700 bar nyomáson. Állítólag 800 km-es hatótávolságot kínál, és mindössze 20 perc alatt tankolható fel. Ennek a modellnek a fejlesztése nem olyan előrehaladott, mint a BEV verzióé, mivel az FCEV csak 2024-ben kerül az európai piacra.
„Ma történelmet írunk az IVECO és a Nikola Corporation hatékony együttműködésének első európai piacra szánt termékeivel” – nyilatkozta az Iveco Group tehergépjármű üzletágának elnöke, Luca Sra. „Csapataink közösen megterveztek egy moduláris platformot, amely mind az üzemanyagcellás, mind az akkumulátoros meghajtási technológiákat képes befogadni, kezdve a Nikola Tre BEV nehézteherautó európai 4×2 Artic változatával, amely ma debütál itt. Ez az első generációs, csuklós, nagy teherbírású traktorok elektromos meghajtású moduláris platformja, amely mindkét energiaforrásnak ad otthont: az akkumulátoros elektromos körülbelül 500 km-es küldetésekhez és az üzemanyagcellás elektromos hajtáslánc az akár 800 km-es vontatáshoz az első generációban. Egy igazi forradalom, amely kézzelfogható lépést jelent azon ambiciózus célunk felé, hogy elérjük a nulla kibocsátású közlekedést.”
A Nikola Tre BEV gyártása az Iveco dedikált gyártóüzeme a németországi Ulmban.