Friss felmérések bizonyítják, hogy óriási az elvárás az áruszállítás villamosítására vonatkozóan
Európa vezető e-kereskedelmi és gyártóvállalatai szerint a közúti áruszállítás a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének legfontosabb területe. Az Ipsos és a Volvo Trucks legújabb, közös felméréséből kiderül, hogy a megrendelők hajlandóak magasabb díjat fizetni az alacsonyabb CO2-kibocsátású járművel elvégzett fuvarfeladatért.
A Volvo Trucks megbízásából az Ipsos piackutató cég száz nagy e-kereskedelmi és gyártócég bevonásával készített felmérést Európa nyolc országában azzal kapcsolatban, hogy mik az igényeik a jövőben a fosszilis tüzelőanyagoktól mentes áruszállításra vonatkozóan.
A megkérdezett cégek nagy többsége azt tűzte ki céljául, hogy csökkenti a környezeti lábnyomát. A megkeresett vállalatok 78%-a azt nyilatkozta, hogy hajlandó magasabb összeget fizetni annak a szállítmányozó cégnek, akinek flottája alacsonyabb, vagy nulla károsanyag-kibocsátással rendelkezik. A felmérésben részt vevők 85%-a készen áll arra is, hogy lecserélje a szállítmányozási partnerét, ha az nem képes a környezeti célkitűzéseket teljesíteni.
A felmérés egyértelmű összefüggést állapított meg a vállalatok jövőbeni üzleti lehetőségei és a fosszilis tüzelőanyagoktól mentes árutovábbítási megoldások között. A megkérdezettek 60%-a úgy véli, az ügyfelek elvesztését kockáztatja azzal, ha nem tudja a CO2-kibocsátás csökkentésére vonatkozó fogyasztói igényt kielégíteni.
“Felemelő érzés látni, hogy ekkora az igény a károsanyag-kibocsátás nullára történő csökkentésére. Ez azt jelenti, hogy hamarosan az iparágban is jelentős változások fognak végbemenni. Hiszünk abban, hogy a villamosítás lesz a kulcs a nulla károsanyag-kibocsátású közúti áruszállításhoz, így büszkék vagyunk arra, hogy a Volvo Trucks már ma képes tisztán elektromos megoldást kínálni a fuvarfeladatok legszélesebb körére. Az áruszállítás villamosítása bőséges üzleti lehetőséget hordoz magában” – mondja Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.
A Volvo Trucks stratégiai célja, hogy 2030-ra az eladott új tehergépjárműveinek fele akkumulátoros vagy üzemanyagcellás elektromos legyen. Az elektromos meghajtásra való átállásban Európa és Észak-Amerika jár az élen, ahol a célok még magasabbak. Európában például a 2030-ig értékesített új tehergépkocsik esetében jelenleg 70% körüli az ambíció.
Az Ipsos által végzett felmérésről
- A piackutatást 2022 júniusában végezték, száz darab interjú lebonyolításával, amelyben vezető beosztásban lévő, főleg a beszerzés, a logisztika, az ellátási lánc menedzsment és/vagy a fenntarthatóság témaköréért felelős szakembereket kérdeztek meg.
- A piackutatást a következő országok bevonásával végezték: Németország, Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Spanyolország, Hollandia, Svédország, Norvégia.